Вивчення дисципліни «Педагогічна майстерність» полягає у поглибленні у здобувачів освіти теоретичних знань з педагогіки, психології та дидактики, розвитку практичних умінь і навичок, необхідних для реалізації сучасних педагогічних технологій; розвитку комунікативної компетентності, здатності до критичного мислення, креативності та саморозвитку; формуванні висококваліфікованого педагога, здатного ефективно організовувати навчальний процес, забезпечувати всебічний розвиток особистості учня та створювати сприятливе освітнє середовище.
Завданням дисципліни є формування в здобувачів професійної компетентності, що полягає у здатності глибоко розуміти теоретичні основи педагогічної майстерності, ефективно застосовувати отримані знання на практиці, у прагненні до постійного професійного саморозвитку, а також загальних і спеціальних компетентностей: ІК Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і передбачають застосування теоретичних знань і практичних умінь з наук предметної спеціальності та дотичних до них. ЗК 2. Здатність до абстрактного мислення, пошуку, опрацювання, аналізу й синтезу інформації та використання інноваційних технологій, сучасних методів й інструментальних засобів в освітньому процесі. ЗК 3. Здатність до конструктивної міжособистісної взаємодії й ефективної роботи в команді, готовність генерувати нові ідеї й брати на себе відповідальність за ухвалені рішення в непередбачуваних умовах виконання професійної діяльності. ЗК5. Здатність рефлексувати й обʼєктивно оцінювати професійну діяльність, визначати актуальніпотреби, автономно навчатися й оволодівати сучасними знаннями, забезпечуючи безперервнийпрофесійний розвиток. ЗК6. Здатність розв’язувати складні непередбачувані задачі й проблеми в професійній діяльності шляхом застосування отриманих знань, навичок і вмінь. ЗК 7. Здатність підтримувати особисте психічне й фізичне здоров’я, контролювати власні емоційні стани, використовувати різні види й форми рухової активності та вести здоровий спосіб життя, створювати комфортне й безпечне освітнє середовище. ЗК 9. Знання та розуміння предметної області й специфіки професійної діяльності та сучасних тенденцій їх розвитку. СК 4. Здатність до субʼєкт-субʼєктної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу на засадах партнерства, формувати колектив учнів. СК 5. Здатність забезпечувати умови для ефективного функціонування інклюзивного освітнього середовища. Програмними результатами вивчення дисципліни «Педагогічна майстерність» є: ПР 1. Знати історію та сучасні тенденції розвитку світової педагогіки, психології, філології та методики навчання іноземних мов і зарубіжної літератури. ПР 2. Розуміти та враховувати особливості людини як суб’єкта психічної діяльності, джерела її активності, закономірності психічного розвитку, основні вікові новоутворення, умови, що забезпечують особистісне зростання в процесі педагогічної діяльності. ПР 7. Уміти проявляти ініціативу, генерувати нові ідеї для розв’язання складних спеціалізованих завдань і проблем у професійній діяльності та нести відповідальність за прийняті рішення у непередбачуваних ситуаціях. ПР 9. Реалізовувати ефективні комунікативні стратегії з учасниками освітнього процесу із дотриманням етичних норм, принципів толерантності, співробітництва й взаємоповаги для розв’язання завдань професійної діяльності та забезпечувати посередницькі функції. ПР 12. Організовувати навчальні заняття різних типів, застосовувати різні види й форми навчально-пізнавальної діяльності учнів, відбирати, правильно й логічно презентувати навчальний матеріал; використовувати технології, методи і засоби, зокрема для реалізації інтегрованого навчання. ПР 14. Уміти здійснювати професійну та особистісну рефлексію; прогнозувати, контролювати й аналізувати результати навчання здобувачів освіти; використовувати методи та прийоми розвитку в учнів здатності до само- й взаємоконтролю. ПР 17. Бути здатним систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію та брати участь в діяльності професійних об’єднань педагогів. Попередньо опанована дисципліна: «Педагогіка» |
Тема 1. Наукові основи та методи формування педагогічної майстерності
Тема 2. Педагогічна техніка, педагогічне мовлення, акторська майстерність в педагогічній діяльності
Тема 3. Культура педагогічної взаємодії, майстерність вирішення конфліктів та профілактики булінгу
Тема 4. Шлях до педагогічної майстерності: взаємозв'язок особистості вчителя та професійного досвіду
Тема 5. Формування педагогічної майстерності вчителя через навчально-методичну роботу