Навчальний курс 014БОК15 Педагогічна майстерність

Освітній рівень

Перший (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова)

Обсяг дисципліни

3 кредитів (90 академічних годин)

Види аудиторних занять

лекції (18 академічних годин),

практичні заняття (18 академічні години)

Форма контролю

 екзамен

Вивчення дисципліни  «Педагогічна майстерність» полягає у поглибленні у здобувачів освіти теоретичних знань з педагогіки, психології та дидактики, розвитку практичних умінь і навичок, необхідних для реалізації сучасних педагогічних технологій; розвитку комунікативної компетентності, здатності до критичного мислення, креативності та саморозвитку; формуванні висококваліфікованого педагога, здатного ефективно організовувати навчальний процес, забезпечувати всебічний розвиток особистості учня та створювати сприятливе освітнє середовище.

 

Завданням дисципліни є формування в здобувачів  професійної компетентності, що полягає у  здатності глибоко розуміти теоретичні основи педагогічної майстерності, ефективно застосовувати отримані знання на практиці, у прагненні до постійного професійного саморозвитку, а також загальних і спеціальних компетентностей:

ІК Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і передбачають застосування теоретичних знань і практичних умінь з наук предметної спеціальності та дотичних до них.

ЗК 2. Здатність до абстрактного мислення, пошуку, опрацювання, аналізу й синтезу інформації та використання інноваційних технологій, сучасних методів й інструментальних засобів в освітньому процесі.

ЗК 3. Здатність до конструктивної міжособистісної взаємодії й ефективної роботи в команді, готовність генерувати нові ідеї й брати на себе відповідальність за ухвалені рішення в непередбачуваних умовах виконання професійної діяльності.

ЗК5. Здатність рефлексувати й обʼєктивно оцінювати професійну діяльність, визначати актуальніпотреби, автономно навчатися й оволодівати сучасними знаннями, забезпечуючи безперервнийпрофесійний розвиток.

ЗК6. Здатність розв’язувати складні непередбачувані задачі й проблеми в професійній діяльності шляхом застосування отриманих знань, навичок і вмінь.

ЗК 7. Здатність підтримувати особисте психічне й фізичне здоров’я, контролювати власні емоційні стани, використовувати різні види й форми рухової активності та вести здоровий спосіб життя, створювати комфортне й безпечне освітнє середовище.

ЗК 9. Знання та розуміння предметної області й специфіки професійної діяльності та сучасних тенденцій їх розвитку.

СК 4. Здатність до субʼєкт-субʼєктної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу на засадах партнерства, формувати колектив учнів.

СК 5. Здатність забезпечувати умови для ефективного функціонування інклюзивного освітнього середовища.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Педагогічна майстерність» є:

ПР 1. Знати історію та сучасні тенденції розвитку світової педагогіки, психології, філології та методики навчання іноземних мов і зарубіжної літератури.

ПР 2. Розуміти та враховувати особливості людини як суб’єкта психічної діяльності, джерела її активності, закономірності психічного розвитку, основні вікові новоутворення, умови, що забезпечують особистісне зростання в процесі педагогічної діяльності.

ПР 7. Уміти проявляти ініціативу, генерувати нові ідеї для розв’язання складних спеціалізованих завдань і проблем у професійній діяльності та нести відповідальність за прийняті рішення у непередбачуваних ситуаціях.

ПР 9. Реалізовувати ефективні комунікативні стратегії з учасниками освітнього процесу із дотриманням етичних норм, принципів толерантності, співробітництва й взаємоповаги для розв’язання завдань професійної діяльності та забезпечувати посередницькі функції.

ПР 12. Організовувати навчальні заняття різних типів, застосовувати різні види й форми навчально-пізнавальної діяльності учнів, відбирати, правильно й логічно презентувати навчальний матеріал; використовувати технології, методи і засоби, зокрема для реалізації інтегрованого навчання.

ПР 14. Уміти здійснювати професійну та особистісну рефлексію; прогнозувати, контролювати й аналізувати результати навчання здобувачів освіти; використовувати методи та прийоми розвитку в учнів здатності до само- й взаємоконтролю.

ПР 17. Бути здатним систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію та брати участь в діяльності професійних об’єднань педагогів.

Попередньо опанована дисципліна: «Педагогіка»

Тема 1. Наукові основи та методи формування педагогічної майстерності

Тема 2.  Педагогічна техніка, педагогічне мовлення, акторська майстерність в педагогічній діяльності

 Тема 3. Культура педагогічної взаємодії, майстерність вирішення конфліктів та профілактики булінгу

Тема 4. Шлях до педагогічної майстерності: взаємозв'язок особистості вчителя та професійного досвіду

Тема 5. Формування педагогічної майстерності вчителя через навчально-методичну роботу

Координатор Syllabus РПНД