Навчальний курс 014БОК24 Психологічна практика

Психологічна  практика

Освітній рівень

Перший (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова)

Обсяг дисципліни

3 кредитів (90 академічних годин)

Види аудиторних занять

- немає

Форма контролю

 Диференційований залік

Проходження психологічної практики має на меті поглиблення і закріплення знань здобувачів вищої освіти з питань психічного розвитку школяра; формування професійних умінь і навичок на основі одержаних знань із загальної психології; виховування прагнення до постійного професійного самовдосконалення. Практика підводить підсумки, узагальнює отримані теоретичні знання, закріплює практичні уміння і навички, вироблені студентами під час практичних занять із загальної психології; максимально зорієнтована на майбутню практичну діяльність учителів іноземних мов.

Завданнями практики є : вивчити специфіку організації освітнього процесу загальноосвітнього навчального закладу; ознайомитися з календарним плануванням та іншою документацією вчителя іноземної мови та зарубіжної літератури; проаналізувати основні психологічні вимоги до побудови розкладу і організації різних форм шкільних занять; визначити роль психодіагностики індивідуально-психологічних властивостей учня в організації педагогом освітнього процесу; підібрати діагностичні методики для дослідження особливостей розвитку пізнавальних процесів, емоційно-вольової сфери; написати психологічну характеристику на учня та на клас; здійснити спостереження та розгорнутий психологічний аналіз уроків, проведених вчителем іноземної мови та зарубіжної літератури; розробити та провести індивідуальні та групові дидактичні ігри та вправи з іноземної мови та зарубіжної літератури; розробити конспект тематичного свята як форми позакласної роботи з англійської мови, другої іноземної мови та зарубіжної літератури.

Проходження практики дозволить сформувати наступні компетентності:

Інтегральну компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і передбачають застосування теоретичних знань і практичних умінь з наук предметної спеціальності та дотичних до них.

Загальні компетентності:

ЗК 3. Здатність до конструктивної міжособистісної взаємодії й ефективної роботи в команді, готовність генерувати нові ідеї й брати на себе відповідальність за ухвалені рішення в непередбачуваних умовах виконання професійної діяльності.

ЗК 5. Здатність рефлексувати й обʼєктивно оцінювати професійну діяльність, визначатиактуальні потреби, автономно навчатися й оволодівати сучасними знаннями, забезпечуючи безперервний професійний розвиток.

ЗК 6. Здатність розв’язувати складні непередбачувані задачі й проблеми в професійній діяльності шляхом застосування отриманих знань, навичок і вмінь.

ЗК 8. Здатність діяти на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права й обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку.

ЗК 9. Знання та розуміння предметної області й специфіки професійної діяльності та сучасних тенденцій їх розвитку.

ЗК 10. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.

Спеціальні компетентності:

СК 2. Здатність моделювати зміст навчання й позакласної виховної роботи, формувати іншомовні комунікативні й предметну читацьку компетентності учнів, зокрема на засадах інтегрованого навчання.

СК 4. Здатність до субʼєкт-субʼєктної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу на засадах партнерства, формувати колектив учнів.

СК 6. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі з метою його оптимізації та вдосконалення, презентувати власні доробки в галузі освіти й педагогіки, методики навчання іноземних мов та зарубіжної літератури.

Програмними результатами  проходження психологічної практики є:

ПР 1. Знати історію та сучасні тенденції розвитку світової педагогіки, психології, філології та методики навчання іноземних мов і зарубіжної літератури.

ПР 2. Розуміти та враховувати особливості людини як суб’єкта психічної діяльності, джерела її активності, закономірності психічного розвитку, основні вікові новоутворення, умови, що забезпечують особистісне зростання в процесі педагогічної діяльності.

ПР 3. Планувати, організовувати і проводити науково-практичне дослідження, зокрема володіти формами й методами наукового пізнання та досліджень в галузі майбутньої професійної діяльності.

ПР 4. Уміти ефективно працювати з інформацією: критично аналізувати, інтерпретувати, впорядковувати, класифікувати й систематизувати її на засадах академічної доброчесності.ПР 7. Усвідомлювати особистісну й соціальну значущість своєї професії, мати цілісне уявлення про освіту як особливу сферу соціокультурної практики.

ПР 9. Реалізовувати ефективні комунікативні стратегії з учасниками освітнього процесу із дотриманням етичних норм, принципів толерантності, співробітництва й взаємоповаги для розв’язання завдань професійної діяльності та забезпечувати посередницькі функції.

Передумовами проходження практики є попереднє вивчення таких дисциплін: «Загальна психологія» та «Вікова та педагогічна психологія».

Тема 1. Підготовчий етап

Тема 2. Вивчення організації освітнього процесу загальноосвітнього навчального закладу

Тема 3. Вивчення діяльності вчителя іноземної мови

Тема 4. Вивчення особливостей використання дидактичних ігор та вправ у роботі вчителя іноземної мови

Тема 5. Вивчення індивідуально-психологічних особливостей школяра

Тема 6. Підготовка та оформлення звітної документації



Координатор Робоча програма