Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика і PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 6 кредитів (180 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (32 академічні години), практичні заняття (32 академічні години) |
Форма контролю | Екзамен |
Вивчення дисципліни «Документознавство» спрямоване на формування в студентів системи спеціальних знань у сфері загального документознавства, а саме: вивчення документа як складної інформаційної системи, способів документування, систем документації, комплексів документів, документних комунікацій в їхньому історичному та сучасному розвитках.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних і фахових компетентностей:
ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи або у процесі навчання, що передбачає застосування положень і методів інформаційної, бібліотечної та архівної справи і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 3. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК 7 Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 12. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності й досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій.
ФК 1 Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження й надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.
ФК 2 Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.
ФК 4 Здатність аналізувати закономірності розвитку документно-інформаційних потоків і масивів, як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій.
ФК 15. Здатність опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.
ФК 18 Здатність розуміти соціально-психологічні механізми створення, репрезентування і просування
індивідуального й корпоративного іміджу та бренду.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Документознавство» є:
РН 1. Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.
РН 4. Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.
РН 5. Узагальнювати, аналізувати й синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
РН 6 Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.
РН 18 Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з дисципліною шкільного курсу української мови, історії України, всесвітньої історії та інформатики, а також дисциплін циклу професійної підготовки, зокрема «Концепція професійного спрямування (Вступ до фаху)».
Тема 1. Документознавство як наука. Основні етапи розвитку і головні концепцій документознавства. Сучасні погляди на структуру науки про документ.
Тема 2. Методи документознавства.
Тема 3. Поняття «документ»: історія розвитку його значень.
Тема 4. Документ як системний об’єкт. Функції, властивості та ознаки документа.
Тема 5. Інформаційна і матеріальна складова документа. Знакова та матеріальна складова документа
Тема 6. Методи і способи документування. Поняття про знаки. Класифікація знаків..
Тема 7. Класифікація документа.
Тема 8. Соціальна документно-комунікаційна система.
Тема 9. Видання як вид документа.
Тема 10. Текстове видання.
Тема 11. Книга як основний вид видання.
Тема 12. Патентний та нормативний документ.
Тема 13. Періодичні та продовжувані видання.
Тема 14. Нетекстовий документ.
Тема 15. Неопублікований документ. Кінофотофонодокумент.
Тема 16. Документи на новітніх носіях інформації. Перфорований, мікрографічний, магнітний, оптичний та голографічний документи.