Навчальний курс 029БОК07 Документно-інформаційні комунікації

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 02 Культура і мистецтво
Спеціальність 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Освітня програма Інформаційна аналітика і PR-діяльність
Обсяг дисципліни 3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (16 академічних годин), практичні заняття (16 академічних годин)
Форма контролю Екзамен

Вивчення дисципліни  «Документно-інформаційні комунікації» спрямоване на опанування знань щодо забезпечення відбору, аналізу, оцінки, систематизації, моніторингу, організації, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах; використання методів систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв; аналізу закономірностей розвитку документно-інформаційних потоків та масивів як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій; упровадження інноваційних технологій виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установах; проєктування та створення документно-інформаційних ресурсів, продуктів та послуг; праці в умовах міжкультурної комунікації, зокрема читання фахової та спеціалізованої літератури, складання професійно орієнтованих текстів, спілкування іноземною мовою; аналізу та застосування різноманітних комунікаційних технологій  з метою цілеспрямованого впливу (зв’язки з громадськістю, рекламні, іміджеві тощо), а також комплексних комунікаційних технологій (кризові, міжкультурні та інтеркультурні).

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних і фахових компетентностей:

ЗК 2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК З Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.

ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК 6 Навички використання інформаційних і комунікативних технологій.

ЗК 7 Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 8. Здатність  оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

ЗК 9. Здатність працювати  в команді.

ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з  експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

ЗК 12. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ФК 1 Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку,     систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження й надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.

ФК 2 Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.

ФК 3. Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології та програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань.

ФК 4 Здатність аналізувати закономірності розвитку документно-інформаційних потоків і масивів, як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій.

ФК 6. Здатність створювати чітку, стислу та точну управлінську документацію відповідно до чинних стандартів.

ФК 7 Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ.

ФК 8 Здатність проєктувати та створювати документно-інформаційні ресурси, продукти й послуги.

ФК 10 Здатність адмініструвати соціальні мережі, електронні бібліотеки та архіви.

ФК 11. Здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви.

ФК 13.  Здатність опановувати і використовувати технології електронного урядування та електронного документообігу.

ФК 14. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури.

ФК 15. Здатність опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Документно-інформаційні комунікації» є:

РН 1. Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.

РН 2. Впроваджувати й використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології вебдизайну та вебмаркетингу.

РН 3. Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність.

РН 4. Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.

РН 5. Узагальнювати, аналізувати й синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

РН 6 Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.

РН 7. Забезпечувати  ефективність  функціонування  документно-комунікаційних систем.

РН 8. Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.

РН 9. Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.

 РН 10. Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.

РН 11. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.

РН 12. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.

РН 13 Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення.

РН 14. Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.

РН 15. Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.

РН 16. Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення.

РН 17 Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді.

РН 18 Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.

РН 24. Розміщувати оперативну інформацію про свій рекламний, інформаційний та медіа продукт на доступних інтернет- та медійних платформах, виставкових майданчиках.

Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з  дисциплінами  «Соціологія комунікацій», «Документознавство»,  «Інформатика і комп’ютерна техніка», «Архівознавство», «Бібліотекознавство та книгознавство», «Аналітико-синтетична переробка інформації»,  «Електронний документообіг».

Тема 1. Місце і роль документно-інформаційних комунікацій в суспільстві.

Тема 2. Еволюція документно-комунікаційної системи.

Тема 3. Моделі  документно-інформаційної комунікації.

Тема 4. Системи документної комунікації.

Тема 5. Документні ресурси як складники документної комунікації.

Тема 6. Документ у системі  документних ресурсів.

Тема 7. Динаміка функціонування документних потоків, масивів та фондів в суспільстві.

Тема 8. Ресурси спеціалізованих документних систем.

Координатор Syllabus