Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика і PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (20 академічних годин), практичні заняття (22 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Філософські проблеми інформаційного суспільства» спрямоване на формування в студентів системних уявлень про ключові питання виникнення, функціонування інформаційного суспільства та впливу постмодерної епохи на особистість, синтезувавши найновіші дослідження з царини філософії, соціології, психології, культурології, нейрофізіології, семіотики, теорії комунікації, урбаністики.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних і фахових компетентностей:
ЗК 1: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 4: Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 7: Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 11: Здатність реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свободи людини і громадянина в Україні.
ЗК 12: Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ФК 1: Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, компетентності систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, спеціальності (ФК) розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.
ФК 6: Здатність підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації.
ФК 14: Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури.
ФК 18: Здатність розуміти соціально-психологічні механізми створення, репрезентування і просування індивідуального й корпоративного іміджу та бренду.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Філософські проблеми інформаційного суспільства» є:
РН 5: Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
РН 11: Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
РН 14: Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.
Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з дисциплінами «Філософія», «Історія України», «Історія української культури».
Тема 1. Вступ до курсу.
Тема 2. Концепції інформаційного суспільства.
Тема 3. Простір і час в інформаційному суспільстві.
Тема 4. Споживання інформації в інформаційному суспільстві.
Тема 5. Психологічні аспекти домінування інформаційних технологій.
Тема 6. Людська ідентичність в інформаційному суспільстві.
Тема 7. Віртуальна реальність.
Тема 8. Епоха симулякрів.