Навчальний курс 029БОК9 Філософські проблеми інформаційного суспільства

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 02 Культура і мистецтво
Спеціальність 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Освітня програма Інформаційна аналітика і PR-діяльність
Обсяг дисципліни 4 кредити (120 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (20 академічних годин), практичні заняття (22 академічних годин)
Форма контролю Диференційований залік

Вивчення дисципліни «Філософські проблеми інформаційного суспільства» спрямоване на формування в студентів системних уявлень про ключові питання виникнення, функціонування інформаційного суспільства та впливу постмодерної епохи на особистість, синтезувавши найновіші дослідження з царини філософії, соціології, психології, культурології, нейрофізіології, семіотики, теорії комунікації, урбаністики.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних і фахових компетентностей:

ЗК 1:      Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК 4:      Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 7:      Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 11:   Здатність реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свободи людини і громадянина в Україні.

ЗК 12: Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ФК 1:     Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, компетентності систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, спеціальності (ФК) розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.

ФК 6: Здатність підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації.

ФК 14: Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури.

ФК 18: Здатність розуміти соціально-психологічні механізми створення, репрезентування і просування індивідуального й корпоративного іміджу та бренду.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Філософські проблеми інформаційного суспільства»  є:

РН 5: Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

РН 11: Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.

РН 14: Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.

Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з дисциплінами «Філософія», «Історія України», «Історія української культури».

Тема 1. Вступ до курсу.

Тема 2. Концепції інформаційного суспільства.

Тема 3. Простір і час в інформаційному суспільстві.

Тема 4. Споживання інформації в інформаційному суспільстві.

Тема 5. Психологічні аспекти домінування інформаційних технологій.

Тема 6. Людська ідентичність в інформаційному суспільстві.

Тема 7. Віртуальна реальність.

Тема 8. Епоха симулякрів.

Координатор Syllabus