Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика і PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 5 кредити (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (26 академічних годин), практичні заняття (26 академічних годин) |
Форма контролю | екзамен |
Вивчення дисципліни «PR-технології» спрямоване на ознайомлення студентів з історією становлення та розвитку паблік рилейшнз, провідними PR-технологіями у різних видах діяльності сучасного суспільства; сформувати у них навички та вміння організації ефективних зв’язків із громадськістю установи, підприємства, фірми, закладу документно-інформаційної сфери, а також проведення різноманітних PR-акцій, кампаній та заходів; забезпечити опанування ними професійним інструментарієм PR-текстолога.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних і фахових компетентностей:
ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК З. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 9. Здатність працювати в команді.
ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ФК 1. Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження й надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.
ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.
ФК 4. Здатність аналізувати закономірності розвитку документно-інформаційних потоків та масивів, як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій.
ФК 6. Здатність підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації.
ФК 7. Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних бібліотечних та архівних установ.
ФК 9. Здатність використовувати РR та інші прикладні соціокомунікаційні технології в умовах сучасної інформаційно-технологічної інфраструктури.
ФК 10. Здатність адмініструвати соціальні мережі, електронні бібліотеки та архіви.
ФК 12. Здатність створювати, наповнювати та забезпечувати функціонування веб-сайтів та веб-спільнот у мережі Інтернет.
ФК 14. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури.
ФК 15. Здатність опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.
ФК 16. Здатність презентувати та оприлюднювати результати теоретико-прикладних досліджень у сфері інформаційно-аналітичної та виставкової діяльності.
ФК 17. Здатність створювати й просувати інформаційний контент, розроблені медійні продукти в процесі формування іміджу й бренду.
ФК 18. Здатність розуміти соціально-психологічні механізми створення, репрезентування і просування індивідуального й корпоративного іміджу та бренду.
Програмними результатами вивчення дисципліни «PR-технології» є:
РН 4. Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.
РН 5. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
РН 6. Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.
РН 11. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
РН 13. Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення.
РН 14. Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.
РН 15. Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
РН 16. Приймати обгрунтовані управлінські та технологічні рішення.
РН 17. Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді.
РН 18. Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
РН 19. Дотримуватися і реалізовувати основні засади охорони праці та безпеки життєдіяльності.
РН 21. Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт чи на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально-комунікаційних наук.
РН 22. Генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних і обов’язкових джерел інформації із застосуванням методів інформаційно-аналітичної діяльності.
РН 23. Планувати свою роботу та роботу колег, спрямовану як на генерування інформаційного контенту, так і на створення медіа продукту, а також їхню промоцію.
РН 24. Розміщувати оперативну інформацію про свій рекламний, інформаційний та медіа продукт на доступних інтернет- та медійних платформах, виставкових майданчиках.
РН 25. Використовувати необхідні знання й технології для виходу з кризових комунікаційних ситуацій на засадах толерантності, діалогу й співробітництва.
Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з дисциплінами «Етика і психологія ділового спілкування», «Іміджелогія».
Змістовий модуль 1. Історія та теорія «Паблік рилейшнз».
Тема 1. Вступ до дисципліни «PR-технології. Історія розвитку зв’язків із громадськістю від найдавніших часів до початку ХХ ст.
Тема 2. Становлення Паблік рилейшнз як галузі професійної діяльності та науки.
Тема 3. Громадськість і громадська думка у PR-діяльності. Провідні класифікації видів PR.
Тема 4. Основні напрями, засоби та прийоми PR.
Змістовий модуль 2. Комунікативні канали, стратегії та технології PR. Управління інформацією.
Тема 5. Паблік рилейшнз і механізм взаємодії із Засобами масової інформації (ЗМІ).
Тема 6. Пакет PR-текстів для преси. Професійний інструментарій PR-текстолога для створення ефективних текстів для ЗМІ.
Тема 7. PR-технології у забезпеченні комунікаційних зв’язків поза ЗМІ. PR-технології в Інтернет-просторі.
Тема 8. PR-технології у забезпеченні ефективної комунікації з інвесторами, владними структурами та іншими цільовими групами.
Тема 9. PR і ефективна комунікаційна політика компанії.
Тема 10. Особиста ефективність PR-фахівця.