Навчальний курс 029БОК18 Документно-інформаційні комунікації

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 02 Культура і мистецтво
Спеціальність 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Освітня програма Інформаційна аналітика та PR-діяльність
Обсяг дисципліни 4 кредити (120 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (24 академічних годин),

практичні заняття (24 академічних годин)
Форма контролю екзамен

Вивчення дисципліни «Документно-інформаційні комунікації»  є  опанування знань щодо забезпечення відбору, аналізу, оцінки, систематизації, моніторингу, організації, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах; використання методів систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв; аналізу закономірностей розвитку документно-інформаційних потоків та масивів як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій; упровадження інноваційних технологій виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установах; проєктування та створення документно-інформаційних ресурсів, продуктів та послуг; праці в умовах міжкультурної комунікації, зокрема читання фахової та спеціалізованої літератури, складання професійно орієнтованих текстів, спілкування іноземною мовою; аналізу та застосування різноманітних комунікаційних технологій  з метою цілеспрямованого впливу (зв’язки з громадськістю, рекламні, іміджеві тощо), а також комплексних комунікаційних технологій (кризові, міжкультурні та інтеркультурні).

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних та фахових компетентностей:

ІК Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи або у процесі навчання, що передбачає застосування положень і методів інформаційної, бібліотечної та архівної справи і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.

ЗК 1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК 2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 3 Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.

ЗК 4 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 6 Навички  використання  інформаційних  і  комунікативних технологій.

ЗК 7 Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 10 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

СК 1 Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження й надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.

СК 2 Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.

СК 4 Здатність аналізувати закономірності розвитку документно-інформаційних потоків і масивів, як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій.

СК 6 Здатність підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації.

СК 7 Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ.

СК 8 Здатність проєктувати та створювати документно-інформаційні ресурси, продукти та послуги.

СК 11 Здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви.

 

Програмними результатами вивчення дисципліни «Документно-інформаційні комунікації»  є:

РН 2 Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології вебдизайну та вебмаркетингу.

РН 5 Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

РН 6 Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.

РН 7 Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем.

РН 11 Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.

РН 13 Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення.

РН 14 Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.

РН 18 Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.

ТЕМА 1. Місце і роль документно-інформаційних комунікацій в суспільстві.

ТЕМА 2. Еволюція документно-комунікаційної системи.

ТЕМА 3. Моделі  документно-інформаційної комунікації.

ТЕМА 4. Системи документної комунікації.

ТЕМА 5. Документні ресурси як складники документної комунікації.

ТЕМА 6. Документ у системі  документних ресурсів.

ТЕМА 7. Динаміка функціонування документних потоків, масивів та фондів в суспільстві.

ТЕМА 8.  Ресурси спеціалізованих документних систем.

ТЕМА 9. Інформаційні потреби.  

ТЕМА 10. Довідково-пошуковий апарат ДІКС.

Тема 11.  Інформаційні послуги та їх надання в ДІКС.

Тема 12. Сучасний стан інформаційної сфери України.

Координатор Syllabus РПНД