Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика та PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (24 академічних годин), практичні заняття (24 академічних годин) |
Форма контролю | екзамен |
Вивчення дисципліни «Документно-інформаційні комунікації» є опанування знань щодо забезпечення відбору, аналізу, оцінки, систематизації, моніторингу, організації, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах; використання методів систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв; аналізу закономірностей розвитку документно-інформаційних потоків та масивів як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій; упровадження інноваційних технологій виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установах; проєктування та створення документно-інформаційних ресурсів, продуктів та послуг; праці в умовах міжкультурної комунікації, зокрема читання фахової та спеціалізованої літератури, складання професійно орієнтованих текстів, спілкування іноземною мовою; аналізу та застосування різноманітних комунікаційних технологій з метою цілеспрямованого впливу (зв’язки з громадськістю, рекламні, іміджеві тощо), а також комплексних комунікаційних технологій (кризові, міжкультурні та інтеркультурні).
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних та фахових компетентностей:
ІК Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи або у процесі навчання, що передбачає застосування положень і методів інформаційної, бібліотечної та архівної справи і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК 1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 3 Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК 4 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 6 Навички використання інформаційних і комунікативних технологій.
ЗК 7 Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 10 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
СК 1 Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження й надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.
СК 2 Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.
СК 4 Здатність аналізувати закономірності розвитку документно-інформаційних потоків і масивів, як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій.
СК 6 Здатність підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації.
СК 7 Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ.
СК 8 Здатність проєктувати та створювати документно-інформаційні ресурси, продукти та послуги.
СК 11 Здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Документно-інформаційні комунікації» є:
РН 2 Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології вебдизайну та вебмаркетингу.
РН 5 Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
РН 6 Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.
РН 7 Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем.
РН 11 Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
РН 13 Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення.
РН 14 Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.
РН 18 Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
ТЕМА 1. Місце і роль документно-інформаційних комунікацій в суспільстві.
ТЕМА 2. Еволюція документно-комунікаційної системи.
ТЕМА 3. Моделі документно-інформаційної комунікації.
ТЕМА 4. Системи документної комунікації.
ТЕМА 5. Документні ресурси як складники документної комунікації.
ТЕМА 6. Документ у системі документних ресурсів.
ТЕМА 7. Динаміка функціонування документних потоків, масивів та фондів в суспільстві.
ТЕМА 8. Ресурси спеціалізованих документних систем.
ТЕМА 9. Інформаційні потреби.
ТЕМА 10. Довідково-пошуковий апарат ДІКС.
Тема 11. Інформаційні послуги та їх надання в ДІКС.
Тема 12. Сучасний стан інформаційної сфери України.