Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика і PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 6 кредитів (180 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (36 академічних годин), практичні заняття (36 академічних годин) індивідуальна робота (30 академічних годин) |
Форма контролю | екзамен |
Вивчення дисципліни «Лінгвістичні основи документознавства та медіадіяльність» спрямоване на опанування знань щодо надання здобувачам вищої освіти необхідних теоретичних основ означеної галузі, методологічних засад, принципів, методів та технологій роботи з текстом документу, вироблення вмінь і навичок правильно і грамотно оформлювати документи різних груп, аналізу та удосконалення лінгвістичної складової й супутніх явищ інформаційно-комунікативної діяльності; сформувати знання про феномен, теорії та концепції масової комунікації, види сучасних медіа, їхні особливості та взаємодію, комунікаційні технології в інформаційному суспільстві; вміння створювати, тиражувати і розповсюджувати новини й повідомлення; орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних і фахових компетентностей:
ЗК 1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 3 Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК 4 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 7 Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 8. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ФК 1 Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.
ФК 4. Здатність аналізувати закономірності розвитку, документно-інформаційних потоків та масивів, як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій.
ФК 5 Здатність створювати чітку, стислу та точну управлінську документацію відповідно до чинних стандартів.
ФК 6 Здатність підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації.
ФК 9 Здатність використовувати PR та інші прикладні соціокомунікаційні технології в умовах сучасної інформаційно-технологічної інфраструктури.
ФК 17 Здатність створювати й просувати інформаційний контент, розроблені медійні продукти в процесі формування іміджу й бренду.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Лінгвістичні основи документознавства та медіадіяльність» є:
РН 7. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем.
РН 11 Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
РН 14 Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.
РН 18 Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з дисциплінами «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Документознавство», «Діловодство», «PR у маркетингових комунікаціях» та ін.
Тема 1. Теоретико-методологічні засади дисципліни «Лінгвістичні основи документознавства».
Тема 2. З історії документа. Документи періоду Київської Русі.
Тема 3. З історії документа. Формування справочинства періоду Гетьманщини.
Тема 4. Документний текст: системні особливості, ознаки і категорії.
Тема 5. Категорії тексту.
Тема 6. Змістова та лінгвістична композиція тексту.
Тема 7. Одиниці документного тексту.
Тема 8. Документні засоби електронних текстів.
Тема 9. Креолізований текст.
Тема 10. Теоретичні засади медіадіяльності.
Тема 11. Професійні принципи та норми медіадіяльності.
Тема 12. Мережева етика: нові вимоги до професійно-етичних стандартів.
Тема 13. Новітні медіа та засоби масової комунікації.
Тема 14. Фактчекінг та його особливості.
Тема 15. Тексти масової інформації як засіб когнітивного відображення дійсності.
Тема 16. Теорія сприймання текстів різних жанрів.
Тема 17. Стилістичний аналіз медіатексту.
Тема 18. Сучасні лінгвістичні аналізи тексту.