Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика і PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (24 академічних годин), практичні заняття (24 академічних годин) |
Форма контролю | екзамен |
Вивчення дисципліни «Організація науково-дослідної роботи студентів» спрямоване на засвоєння теоретичних основ та технологій у предметної області та професійної діяльності здійснення науково-дослідницької роботи студентів у закладі вищої освіти, формування здатності застосовувати знання у практичних ситуаціях, використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв, використання сучасних прикладних комп’ютерних технологій та програмного забезпечення, мережевих і мобільних технологій для вирішення професійних завдань, здатності аналізувати закономірності розвитку документно-інформаційних потоків та масивів, як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій, здатності проектувати та створювати документно-інформаційні ресурси, продукти та послуги.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних і фахових компетентностей:
ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 6. Навички використання інформаційних і комунікативних технологій.
ЗК 7. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ФК 1. Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.
ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.
ФК 11. Здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви.
ФК 13. Здатність опановувати і використовувати технології електронного урядування та електронного документообігу.
ФК 14. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури.
ФК 15. Здатність опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Організація науково-дослідної роботи студентів» є:
ПРН 1. Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.
ПРН 5. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
ПРН 11. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання різних завдань.
ПРН 12. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.
ПРН 14. Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.
ПРН 15. Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу та співробітництва.
ПРН 18. Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
ПРН 20. Уміти оприлюднювати результати власних теоретико-прикладних досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з дисциплінами «Філософія», «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Документознавство», «Документно-інформаційні комунікації».
Тема 1. Наука та її роль у розвитку суспільства.
Тема 2. Історія розвитку науки та наукових досліджень.
Тема 3. Наука як соціальний інститут.
Тема 4. Методологія та методи наукового дослідження.
Тема 5. Інформаційна база наукового дослідження.
Тема 6. Наукова організація дослідного процесу у закладі вищої освіти.
Тема 7. Самоменеджмент і таймменеджмент як важливі складові організації науково-дослідного процесу.
Тема 8. Зміст та складові науково-дослідного процесу.
Тема 9. Захист інтелектуальних і авторських прав в Україні. Академічна доброчесність.
Тема 10. Форми відображення результатів наукових досліджень.
Тема 11. Підготовка та написання бакалаврської (курсової) роботи.
Тема 12. Оформлення та публічний захист бакалаврської (курсової) роботи.