Навчальний курс 029БОК20 Медійно-комунікативна музеологія

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 02 Культура і мистецтво
Спеціальність 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Освітня програма Інформаційна аналітика і PR-діяльність
Обсяг дисципліни 5 кредити (150 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (30 академічних годин), практичні заняття (30 академічних годин)
Форма контролю екзамен

Вивчення дисципліни «Медійно-комунікативна музеологія» спрямоване на ознайомлення студентів з медійно-комунікативною музеологією та музеологічними навичками, пов’язаними з діяльністю музею як документно-інформаційної установи, необхідними для майбутньої професійної діяльності.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних і фахових компетентностей:

ЗК 2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 3 Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.

ЗК 4 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 5 Здатність спілкуватись іноземною мовою.

ЗК 4 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 6 Навички використання комунікативних технологій.

ЗК 7 Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 9 Здатність працювати в команді.

ЗК 10 Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

ФК 1 Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, компетентності систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, спеціальності (ФК) розповсюдження й надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.

ФК 2 Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.

ФК З Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології та програмне забезпечення, мережеві й мобільні технології для вирішення професійних завдань.

ФК 7 Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ.

ФК 9 Здатність використовувати PR та інші прикладні соціокомунікаційні технології в умовах сучасної інформаційно-технологічної інфраструктури.

ФК 11 Здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви.

ФК 14 Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури.

ФК 15 Здатність опановувати й застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Медійно-комунікативна музеологія» є:

РН 1. Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.

РН 2. Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-маркетингу.

РН 4. Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.

РН 5. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

РН 7. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем.

РН 9. Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.

РН 11. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.

РН 12. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.

РН 15. Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.

РН 17. Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді.

РН 18. Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.

РН 19. Дотримуватися і реалізовувати основні засади охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з дисциплінами «Архівознавство», «Інформаційно-аналітична діяльність».

Тема 1. Медійно-комунікативна музеологія як наукова дисципліна.

Тема 2. Поняття про музей та основні напрями музейної діяльності.

Тема 3. Класифікація музеїв України.

Тема 4. Загальне поняття про музейний фонди. Наукова організація музейних фондів.

Тема 5. Фондова робота музеїв. Основні напрями фондової роботи.

Тема 6. Експозиційна діяльність музею.

Тема 7. Організація екскурсійної справи у музеях та в практиці культурологічного туризму.

Тема 8. Зберігання музейних предметів і колекцій.

Тема 9. Музеї та об’єкти культурної спадщини в інформаційних війнах сучасності.

Координатор Syllabus