Навчальний курс 029БОК23 Аналітико-синтетична переробка інформації

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 02 Культура і мистецтво
Спеціальність 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Освітня програма Інформаційна аналітика і PR-діяльність
Обсяг дисципліни 4 кредити (120 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (22 академічних годин), практичні заняття (12 академічних годин) лабораторні заняття (10 академічних годин)
Форма контролю екзамен

Вивчення дисципліни «Аналітико-синтетична переробка інформації» спрямоване на формування системи теоретичних і методичних знань про різні види, процеси, операції аналітико-синтетичної переробки документів, здатності забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах, використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв, проєктувати та створювати документно-інформаційні ресурси, продукти та послуги, використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів  загальних і фахових компетентностей:

ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. 

ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 

ЗК 3. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності. 

ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 5. Здатність спілкуватись іноземною мовою.

ЗК 6. Навички використання інформаційних і комунікативних технологій.

ЗК 7. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел. 

ЗК 8. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

ЗК 9. Здатність працювати в команді.

ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

ЗК 12. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ФК 1. Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах. 

ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.

ФК 3. Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології та програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань.

ФК 4. Здатність аналізувати закономірності розвитку, документно-інформаційних потоків та масивів, як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій.

ФК 5. Здатність створювати чітку, стислу та точну управлінську документацію відповідно до чинних стандартів. 

ФК 7. Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ.

ФК 8. Здатність проєктувати та створювати документно-інформаційні ресурси, продукти та послуги. 

ФК 10. Здатність адмініструвати соціальні мережі, електронні бібліотеки та архіви. 

ФК 11. Здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви.

ФК 12. Здатність створювати, наповнювати та забезпечувати функціонування веб-сайтів та веб-спільнот у мережі Інтернет.

ФК 13. Здатність опановувати і використовувати технології електронного урядування та електронного документообігу.

ФК 14. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури.

ФК 15. Здатність опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Аналітико-синтетична переробка інформації» є:

РН 1. Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.

РН 5. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

РН 6. Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.

РН 12. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.

Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з дисциплінами «Бібліотекознавство та книгознавство», «Лінгвістичні основи документознавства», «Практика з аналітико-синтетичної переробки інформації», «Захист інформації».

Тема 1. Cутність аналітико-синтетичної переробки інформації та її види. Теоретичні основи бібліографічного опису документів.

Тема 2. Загальна методика бібліографічного опису документів. Зони та елементи бібліографічного опису документів. Бібліографічний опис документів під заголовком, під назвою та багатотомних видань.

Тема 3. Загальне поняття про класифікацію документів. Систематичні документні класифікації.

Тема 4. Універсальна десяткова класифікація (УДК). Загальна та часткова методики систематизації документів.

Тема 5. Теоретичні основи предметизації документів. Загальна та часткова методики предметизації документів.

Тема 6. Анотування документів. Реферування документів. Створення оглядових документів.

Координатор Syllabus