Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика і PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (16 академічних годин), практичні заняття (16 академічних годин) |
Форма контролю | екзамен |
Вивчення дисципліни «Документаційне забезпечення діяльності та референтська справа» спрямоване на опанування знань щодо засвоєння знань та вироблення навичок, необхідних для документного забезпечення управлінської діяльності організацій різного рівня, форми власності та галузі; формування комплексу знань та умінь щодо професійної діяльності референта, секретаря-референта керівника у сучасних державних та відомчих установах.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних і фахових компетентностей:
ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК З. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 5. Здатність спілкуватись іноземною мовою.
ЗК 6. Навички використання інформаційних і комунікативних технологій.
ЗК 7. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 8 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК 9. Здатність працювати в команді.
ЗК 10. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня(з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК 12. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ФК 1. Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, компетентності систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження й надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.
ФК 2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.
ФК З. Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології та програмне забезпечення, мережеві й мобільні технології для вирішення професійних завдань.
ФК 5. Здатність створювати чітку, стислу й точну управлінську документацію відповідно до чинних стандартів.
ФК 6. Здатність підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації.
ФК 7. Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ.
ФК 8 Здатність проектувати та створювати документно-інформаційні ресурси, продукти та послуги.
ФК 10 Здатність адмініструвати соціальні мережі, електронні бібліотеки та архіви.
ФК 11 Здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви.
ФК 12. Здатність створювати, наповнювати та забезпечувати функціонування вебсайтів і вебспільнот у мережі Інтернет.
ФК 13. Здатність опановувати й використовувати технології електронного урядування та електронного документообігу.
ФК 14. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури.
ФК 15. Здатність опановувати й застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.
ФК 18 Здатність розуміти соціально-психологічні механізми створення, репрезентування і просування індивідуального й корпоративного іміджу та бренду.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Документаційне забезпечення діяльності та референтська справа» є:
РН 1 Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.
РН 2 Впроваджувати й використовувати комунікаційні технології в соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології вебдизайну й вебмаркетингу.
РН 3 Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність.
РН 4 Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.
РН 5 Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
РН 6. Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі й галузеві нормативні документи.
РН 7. Забезпечувати ефективність функціонування документно-інформаційних систем.
РН 8 Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.
РН 9 Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.
РН 10 Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.
РН 11 Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
РН 12 Застосовувати сучасні методики й технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів і сервісів.
РН 13 Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення.
РН 16 Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення.
РН 17 Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді.
РН 18 Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
РН 19 Дотримуватися і реалізовувати основні засади охорони праці та безпеки життєдіяльності.
РН 20 Уміти оприлюднювати результати власних теоретико-прикладних досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
РН 21 Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт чи на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально комунікаційних наук.
РН 22 Генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних і обов’язкових джерел інформації із застосуванням методів інформаційно-аналітичної діяльності.
РН 23 Планувати свою роботу та роботу колег, спрямовану як на генерування інформаційного контенту, так і на створення медіа продукту, а також їхню промоцію.
РН 24 Розміщувати оперативну інформацію про свій рекламний, інформаційний та медіапродукт на доступних інтернет- та медійних платформах, виставкових майданчиках.
Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з дисциплінами «Концепція професійного спрямування (Вступ до фаху)», «Інформатика і комп’ютерна техніка» та ін.
Тема 1. Основні поняття документаційного забезпечення управлінської діяльності.
Тема 2. Нормативно-методична база документаційного забезпечення управлінської діяльності в Україні.
Тема 3. Служба документаційного забезпечення управлінської діяльності організації.
Тема 4. Загальні вимоги до складання й оформлення управлінських документів.
Тема 5. Розпорядчі, довідково-інформаційні та довідково-аналітичні документи.
Тема 6. . Поняття референтської діяльності.
Тема 7. Робота секретаря-референта з масивами та потоками документів.
Тема 8. Робота секретаря-референта з організації в різних аспектах.