Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика та PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 7 кредитів (210 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (24 академічних годин), лабораторні заняття (60 академічних годин) |
Форма контролю | 4-й семестр – диференційований залік, 5-й семестр – екзамен |
Метою викладання дисципліни “Прикладне програмне забезпечення” є ознайомлення з сучасними прикладними програмами, інформаційними технологіями та можливість їх використання у подальшій професійній діяльності. Під час вивчення навчальної дисципліни «Прикладне програмне забезпечення» відбувається поетапне формування у студентів основних складових професійної компетентності, зокрема:
ІК Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи або у процесі навчання, що передбачає застосування положень і методів інформаційної, бібліотечної та архівної справи і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК 3. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК 6. Навички використання інформаційних і і комунікативних технологій.
ЗК8. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК12.Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
СК1. Здатність здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах
СК2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, ФК2. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв
СК3. Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології та програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань.
СК7. Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ.
СК8. Здатність проектувати та створювати документно-інформаційні ресурси, продукти та послуги.
СК9. Здатність використовувати PR та інші прикладні соціокомунікаційні технології в умовах сучасної інформаційно-технологічної інфраструктури.
СК10. Здатність адмініструвати соціальні мережі, електронні бібліотеки та архіви.
СК11. Здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви.
СК12. Здатність створювати, наповнювати та забезпечувати функціонування веб-сайтів та веб-спільнот у мережі Інтернет.
СК14. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури.
СК15. Здатність опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.
СК 16. Здатність презентувати та оприлюднювати результати теоретико-прикладних досліджень у сфері інформаційно-аналітичної та виставкової діяльності.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Прикладне програмне забезпечення» є:
РН 1. Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.
РН 2. Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу.
РН 3. Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність.
РН 4. Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.
РН 5. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
РН 7. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем.
РН 8. Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.
РН 9. Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.
РН 10. Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.
РН 11. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
РН 12. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.
РН 20. Уміти оприлюднювати результати власних теоретико-прикладних досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
Змістовий модуль 1. Програмне забезпечення.
Тема 1. Предмет, метод і завдання дисципліни.
Змістовий модуль 2. Професійне використання прикладного програмного забезпечення. Пакет Microsoft Office.
Тема 2. Текстовий редактор Microsoft Word. Розширені можливості.
Тема 3. Табличний процесор Microsoft Excel. Розширені можливості.
Тема 4. Технології створення презентацій та публікацій. Програма Microsoft PowerPoint та Publisher.
Змістовий модуль 3. Програмне забезпечення для роботи з відеоматеріалом
Тема 1. Основи роботи з відеоматеріалом. Створення буктрейлерів. Створення скринкастів.
Разом за змістовим модулем 1
Змістовний модуль 4. Основи створення реляційних баз даних
Тема 7. Бази даних та системи керування базами даних.