Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
19 Архітектура та будівництво |
Спеціальність |
191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма |
Архітектура будівель і споруд |
Обсяг дисципліни |
3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
Лекції (8 академічних годин), практичні заняття (24 академічні години) |
Форма контролю |
Диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни: надання студентам знань про основні закономірності образного вирішення різних типів архітектурних об’єктів з урахуванням природно-кліматичних, містобудівних, функціонально-планувальних та інших чинників формування й еволюції будівель і споруд, їх архітектурної композиції та образно-художнього вирішення.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів компетентностей:
здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог;
здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування;
здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування.
Програмні результати вивчення навчальної дисципліни «Евристичні методики проєктування в галузі архітектури будівель і споруд»:
розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності;
забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища;
здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів;
приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики.
Змістовий модуль 1. ДІЛОВА ГРА «КОНКУРС». СТВОРЕННЯ АРХІТЕКТУРНОГО ОБРАЗУ ОБ’ЄКТА ПРОЄКТУВАННЯ ВІДПОВІДНО ДО ХУДОЖНЬОГО СИМВОЛУ КЛЮЧОВОГО СЛОВА.
Тема 1. Місце і роль ділової гри «Конкурс» в опануванні навчальної дисципліни «Евристичні методики проєктування в галузі архітектури будівель і споруд». Художньо-образні характеристики ключового слова.
Цілі і завдання навчальної дисципліни, термінологічні поняття, особливості впливу семантики ключового слова на художньо-образні характеристики архітектурного об’єкта. Вимоги до визначення конкурсних підгруп студентів та вибору керівників цих підгруп, їх обов’язки та права. Умови виконання конкурсних проєктних пропозицій на кожному етапі та отримання диференційованого заліку. Обговорення художнього образу за мотивами ключового слова, що обрано кожною конкурсною підгрупою (1 і 2) окремо на першому аудиторному занятті. Цілі та завдання клаузури № 1, склад креслень, вимоги до графічного виконання та оформлення.
Практичне заняття № 1.
Тема 2. Взаємозв’язок містобудівного середовища та художнього образу ключового слова і архітектурного об’єкта.
Виконання, обговорення та оцінювання клаузури № 1. «Генеральний план архітектурного об’єкта з благоустроєм і озелененням ділянки. Цілі, завдання та умови виконання клаузури № 2.
Практичні заняття № 2, 3.
Тема 3. Функціонально-планувальна організація архітектурного об’єкта.
Захист, обговорення та оцінювання клаузури 2. Плани, розрізи, фасади та перспективи зображення архітектурного об’єкта з експлікацією та площею приміщень, з вертикальними відмітками та антуражем. Цілі, завдання та умови виконання варіантів ескіз-ідей (не менше 2-х альтернативних варіантів). Розроблення варіантів ескіз-ідеї (не менше двох). Захист, обговорення та погодження кращого варіанту ескіз-ідеї архітектурного об’єкта до розроблення ескізу з урахуванням зауважень та побажань, висловлених під час обговорення варіантів ескіз-ідей. Цілі, завдання та вимоги до виконання ескізу архітектурного проекту.
Практичні заняття № 4, 5, 6, 7.
Тема 4. Основні закономірності формування об’ємно-просторової композиції архітектурного об’єкта. Соціально-естетичні та нормативні вимоги до архітектурного вирішення обраного об’єкта. Розроблення ескізу архітектурного об’єкта. Захист, обговорення та затвердження ескізу архітектурного об’єкта до виконання начисто з урахуванням зауважень та побажань, висловлених під час обговорення ескізу. Цілі, завдання та вимоги до виконання проєктних пропозицій архітектурного об’єкта. Ознайомлення з правилами та умовами оцінювання результатів ділової гри «Конкурс». Перехресне оцінювання проєктних пропозицій, виконаних студентами різних конкурсних підгруп. Експертне оцінювання проєктних пропозицій різних підгруп і кожного студента викладачем. Визначення рейтингової оцінки конкурсних підгруп і кожного студента за середніми показниками між оцінками студентів і викладача, одержання диференційованого заліку з урахуванням призових місць (I, II і III) найбільш талановитих студентів.
Практичні заняття № 8, 9, 10, 11, 12.