Освітній рівень | Перший (бакалавр) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Архітектура та містобудування |
Обсяг дисципліни | 5 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції, практичні заняття (90 академічних годин) |
Форма контролю | диф. залік, Екзамен |
Навчальна дисципліна має на меті надання здобувачам вищої освіти знань із проектування містобудівних об’єктів: 5 семестрі першого академічного містобудівного проекту - «Планувально-композиційна організація сільського населеного пункту» на реальній основі. Розроблення і запровадження проектів раціонального використання і забудови територій сільських населених пунктів є одним із актуальних завдань містобудування у період впровадження нових форм власності на землю та нових економічних відносин в Україні. Законодавчою основою вирішення питань використання земель населених пунктів , як і земель усіх інших категорій є Земельний кодекс України.
Завдання дисципліни: навчитися основам містобудівного проектування та здатності застосовувати їх для розв’язання проектних містобудівних задач.
Формулювання результатів навчання дисципліни «Основи містобудування. Інженерний благоустрій територій і транспорт » базується на програмних результатах навчання, визначених освітньо-професійною програмою підготовки бакалаврів в галузі 19 «Архітектура та будівництво» зі спеціальності 191 «Архітектура та містобудування:
ПР01. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово. ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проектування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування а розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища. ПР13.Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно-оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проектів архітектурно-містобудівного і ландшафтного середовища. ПР10 (застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні).
Змістовий модуль 1. Планувально-композиційна організація сільського населеного пункту.
Тема1. Проведення передпроектного аналізу.
Видача завдання на розроблення архітектурного проекту. Мета і зміст архітектурного проекту, склад креслень, терміни виконання, структура і зміст реферату. Огляд літератури.
Світовий практичний досвід та сучасні тенденції у проєктуванні містобудівних обєктів на місцевому рівні. Академічна доброчесність та етика академічних взаємовідносин. Семінар з теми архітектурного проекту. Збір вихідних даних, Схема планувальних обмежень.
Додатковий збір вихідних даних, вивчення проектів-аналогів. При необхідності – обстеження ділянки проектування в натурі.
Розрахунок території малого населеного пункту, розрахунок населення методом трудового балансу.
Практичне заняття № 1,2,3,4,5.
Тема 2. Розроблення ескізу (не менше від 2-3 -х варіантів) проектованого об’єкта, виконання креслень проекту.
Клаузура № 1«Функціонально-планувальне вирішення об’єкта». Самостійний пошук функціонально-планувального вирішення об’єкта з урахуванням планувальних обмежень та визначених основних функціональних зон та планувальних елементів.
Обговорення результатів виконання клаузури № 1. Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, складу приміщень і функціональних блоків.
Клаузура № 2 «Розроблення ескізу функціонального зонування населеного пункту, транспортно-планувальної структури об’єкта проектування у двох варіантах, проведення необхідних розрахунків.
Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, вибір основного вирішення функціонально-планувальної організації населеного пункту.
Розгляд варіантів та затвердження ескіз-ідеї функціонально-планувального вирішення об’єкта проектування. Завершення розроблення ескіз-ідеї, її графічне оформлення, доопрацювання зауважень, огляд рефератів з аналогами.
Затвердження ескізу на основі порівняльного аналізу варіантів розроблення всіх розділів. Оцінка реферату.
Виконання креслень проекту, відповідно до Завдання на проектування.
Практичне заняття № 6-25.