Навчальний курс 191 ОК.25. Архітектурне проектування. Планувально-композиційна організація сільського населеного пункту

Освітній рівень Перший (бакалавр)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 19 Будівництво і архітектура
Спеціальність 191 Архітектура та містобудування
Освітня програма Архітектура та містобудування
Обсяг дисципліни 5 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції, практичні заняття (90 академічних годин)
Форма контролю диф. залік, Екзамен

Навчальна дисципліна  має на меті надання здобувачам вищої освіти знань із проектування містобудівних об’єктів: 5 семестрі  першого академічного містобудівного проекту - «Планувально-композиційна організація сільського населеного пункту» на реальній основі. Розроблення і запровадження проектів раціонального використання і забудови територій сільських  населених пунктів є одним із актуальних завдань містобудування у період впровадження нових форм власності на землю та нових економічних відносин в Україні. Законодавчою основою вирішення питань використання земель населених пунктів , як і земель усіх інших категорій є Земельний кодекс України.

Завдання дисципліни: навчитися основам містобудівного проектування та здатності застосовувати їх для розв’язання проектних містобудівних задач.

Формулювання результатів навчання дисципліни «Основи містобудування. Інженерний благоустрій територій і транспорт » базується  на програмних результатах навчання, визначених освітньо-професійною програмою підготовки бакалаврів в галузі 19 «Архітектура та будівництво» зі спеціальності 191 «Архітектура та містобудування:

ПР01. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово. ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності.  ПР03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проектування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування а розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища. ПР13.Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів.  ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно-оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проектів архітектурно-містобудівного і ландшафтного середовища. ПР10 (застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні).

Змістовий модуль 1. Планувально-композиційна організація сільського населеного пункту.

Тема1. Проведення передпроектного аналізу.

Видача завдання на розроблення архітектурного проекту. Мета і зміст архітектурного проекту, склад креслень, терміни виконання, структура і зміст реферату. Огляд літератури.

Світовий практичний досвід та сучасні тенденції у проєктуванні містобудівних обєктів на місцевому рівні. Академічна доброчесність та етика академічних взаємовідносин. Семінар з теми архітектурного проекту. Збір вихідних даних, Схема планувальних  обмежень.

Додатковий збір вихідних даних, вивчення проектів-аналогів. При необхідності – обстеження ділянки проектування в натурі.

Розрахунок території малого населеного пункту, розрахунок населення методом трудового балансу.

Практичне заняття № 1,2,3,4,5.

Тема 2. Розроблення ескізу (не менше від 2-3 -х варіантів) проектованого об’єкта, виконання креслень проекту.

Клаузура № 1«Функціонально-планувальне вирішення об’єкта». Самостійний пошук функціонально-планувального вирішення об’єкта з урахуванням планувальних обмежень та визначених основних функціональних зон та планувальних елементів.

Обговорення результатів виконання клаузури № 1. Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, складу приміщень і функціональних блоків.

Клаузура № 2 «Розроблення ескізу функціонального зонування населеного пункту, транспортно-планувальної структури об’єкта проектування у двох варіантах, проведення необхідних розрахунків.

Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, вибір основного вирішення функціонально-планувальної організації населеного пункту.

Розгляд варіантів та затвердження ескіз-ідеї функціонально-планувального вирішення об’єкта проектування. Завершення розроблення ескіз-ідеї, її графічне оформлення, доопрацювання зауважень, огляд рефератів з аналогами.

Затвердження ескізу на основі порівняльного аналізу варіантів розроблення всіх розділів. Оцінка реферату.

Виконання креслень проекту, відповідно до Завдання на проектування.

Практичне заняття № 6-25.

Координатор Syllabus