У результаті вивчення дисципліни «Психологія дитячих страхів» можна поглибити знання з проявів страху, причинами та наслідками дитячих страхів, з методами діагностики, способами профілактики та подолання страхів у дитини дошкільного віку.
Переживання тривоги, неспокою і страху – це прояви нашої психічної активності. Переживання – це певні почуття, враження людини, які визначають її психічний стан у певний момент часу. До таких станів відноситься й страх. Людині, а тим більше дитині, притаманно чогось боятись. Вроджені страхи можуть бути корисними для розвитку людини, оскільки вони захищають її від небезпеки і гарантують виживання. Емоція страху є досить реальною у нашому житті, але ми не можемо сприймати її спокійно, адже під загрозу ставиться наш внутрішній спокій та безпека. Переживання страху запам’ятовується надовго. Такі відчуття проявляються як зовнішньо, так і внутрішньо. Сьогодення висуває до людини все більш високі вимоги. Для того, щоб бути активним учасником подій, людина має активізувати себе, зокрема розумово, психологічно та фізично, що продукує високий рівень напруженості. Показником успішної діяльності є відсутність психологічного дискомфорту та страхів.