2021-02-25

Global Teachers' Festival: науковці-філологи опановували інноваційні методики викладання

Науково-педагогічні працівники гуманітарного факультету взяли активну участь у міжнародній онлайн-конференції «Global Teachers' Festival», присвяченій актуальним питанням викладання англійської мови.

Global Teachers' Festival: науковці-філологи опановували   інноваційні методики викладання

Упродовж лютого науково-педагогічні працівники гуманітарного факультету Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» долучилися до участі у десятиденній зарубіжній онлайн-конференції «Global Teachers' Festival», присвяченій питанням викладання англійської мови. Викладачі з Литви, Польщі, Словаччини, Камбоджі, Іспанії, Німеччини, Індії, Туреччини, Росії, Італії, Пакистану, Казахстану, Мальти, Катару, Грузії, Єгипту, США, Аргентини, Чилі, Індонезії, Панами, Тунісу, Філіппін, Туркменістану, Оману, Йорданії, Перу, Каталонії, Бразилії, Македонії, М’янми та Уругваю обговорили актуальні проблеми, урізноманітнення освітніх методик та пошук нових ефективних технологій задля успішнішого засвоєння іноземних мов.

У наукових дискусіях взяли участь науково-педагогічні працівники гуманітарного факультету Полтавської політехніки – доктор філологічних наук, професор кафедри германської філології та перекладу Тетяна Кушнірова, кандидат філологічних наук, доцент кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва та викладач кафедри германської філології та перекладу Світлана Мангура. Упродовж січня-лютого науковці-філологи вже пройшли навчання від американської аналітичної компанії.

Упродовж десяти робочих днів щодня відбувалося по три науково-освітні вебінари – о 12.00, 17.00 та 23.00. Організатори подбали про те, щоб якомога більше учасників з різних куточків світу мали можливість переглянути хоча б один з них.

Учасники конференції отримали сертифікати за проходження кожного вебінару та безкоштовний доступ до підручників і допоміжних матеріалів видавництва McMillan Education.

За словами доктора філологічних наук, професора кафедри германської філології та перекладу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Тетяни Кушнірової, важливість проведення подібних наукових заходів важко переоцінити.

«Кожного дня провідні викладачі англійської мови з різних країн світу проводили по три вебінари загальною тривалістю 6 годин, присвячені важливим питанням викладання англійської мови – критеріям підбору словникового запасу під час занять, використання історій для покращення уяви та креативності, а також таких життєвих навичок як критичне мислення, CLIL (Content and Language Integrated Learning) – предметно-мовне інтегроване навчання та SEL (Social and Emotional Learning) – соціально- та емоційно-спрямоване навчання використання language of opinions – сталих кліше та фраз, за допомогою яких слід висловлювати свою думку та вправ на їх закріплення, розповідали про техніки дихання та артикуляції від відомих оперних співаків, які варто застосовувати для навчання правильній англійській вимові.

Заняття проводили досвідчені тренери – Рой Норріс, Вів Ламберт, Джон Гірд та Саймон Гфеллер, які охоче ділилися з нами власними «секретами» викладання мов. Особисто для мене отримані під час конференції знання стануть у нагоді під час роботи зі студентами. Думаю, що колеги теж отримали корисний досвід, нові практичні навички та уміння», – розповіла науковиця.

У процесі дискусії широко обговорювалися теми позитивного освітнього середовища, зокрема щоденної підтримки учнів/студентів за допомогою технік cooperative learning, тобто навчання у співпраці – однієї з найпопулярніших зарубіжних методик викладання іноземних мов, зростаюча популярність дистанційної інклюзивної освіти та практичні вправи на розвиток Thinking Skills – критичного та креативного мислення.

Викладачі Джоанна Рамсден, Нейтен Уоллер, Нік Беар, Лаура Патсько, Дейвід Спенсер, Мет Хейс, Джонатан Хедлі, Рона Снеллінг, Джон Крафт, Стів Талк, Чіа Суан Чонг, Емма Рейнольдс розповіли що таке Global Citizenship Education [GCE], як і коли виник цей вид навчання та як його корисно інтегрувати в заняття з англійської мови, як розвивати навички усної комунікації, Students' Global Skills та весь спектр навичок, які вони охоплюють, охарактеризували техніку Visual Literacy (принцип наочності) – навчання мови за допомогою картинок, відео, соцмереж тощо та ментальні практики зняття стресу після занять.

На думку кандидата філологічних наук, доцента кафедри германської філології та перекладу Анни Павельєвої, усі доповіді були різноплановими, проілюстрованими практичними вправами та прикладами з підручників, та неодмінно стануть в нагоді практикам. «Мені сподобалось, що після вебінарів усіх учасників розбивали на групи, щоб вони мали змогу між собою обговорити поданий раніше матеріал. Таким чином ми змогли обмінятися досвідом викладання з колегами з Словаччини, Німеччини, Перу, Бразилії, Англії, Катару, Мальти», – поділилася викладачка.

«Мені до смаку найбільше припали вебінари, присвячені підготовці до дистанційної сесії», – додає викладач кафедри германської філології та перекладу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Світлана Мангура. – «Враховуючи епідеміологічну ситуацію в світі, спричинену світовою пандемією COVID-19, її питання все ще залишаються актуальними.

Залишилася під сильним враженням від вебінару на тему цифрового викладання – перевірки асинхронних завдань, контролю онлайн-навчання, мотивації студентів, який провів Марк Артур. Александра Оттоліна та Дерек Спаффорд поділилися досвідом розвитку практичних навичок викладання англійської мови в групах з великою кількістю студентів, а Керол Рід розповіла про те, як балансувати на межі фантазії та реальності для розвитку лінгвістичних здібностей студентів».

Під час конференції науково-педагогічні працівники гуманітарного факультету Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» дізналися про інновації у сфері викладання англійської мови, поділилися з іноземними колегами проблемами сучасного навчання іноземним мовам та отримати корисні поради досвідчених тренерів.

На початку січня науковці політехніки вивчали досвід дистанційного навчання та оцінки знань студентів на вебінарах від Американської асоціації викладачів EducationWeek.

Медіа–центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»