«В університеті відновлено навчання у дистанційному асинхронному форматі. У воєнний час це непросто, але реально і важливо у регіонах, де відносно спокійно. На університетській платформі дистанційного навчання Moodle розміщено всі навчально-методичні матеріали до дисциплін, які вивчаються на відповідній освітній програмі. Ці матеріали доступні у будь-який час доби. Кожен викладач, за потреби, може надати консультацію з предмету. Куратори академічних груп постійно співпрацюють зі студентами. Пам’ятаймо, що маємо дотримуватися всіх заходів безпеки! За потреби, використовуємо інструментарій психологічної самодопомоги та допомоги оточуючим. Успіхів у навчанні!!! Бережіть себе та своїх рідних! Наша ПЕРЕМОГА в ЄДНОСТІ та ВЗАЄМОПІДТРИМЦІ!» – прокоментувала завідувачка кафедри психології та педагогіки, доктор психологічних наук, професор Світлана Яланська.
Науковці-психологи радять регулювати дихання, пам’ятати про креативний потенціал організму і займатись фізичною активністю:
1. Під час тривоги, панічних атак, наше дихання стає «поверховим» – грудним, під час якого здійснюється збій оптимального надходження кисню до організму, що призводить до ускладнень в роботі функціональних систем та виснаження. Глибоке дихання підтримує психофізіологічний стан здоров'я людини в оптимумі. Правильна техніка дихання сприяє збагаченню клітин організму, зокрема й головного мозку, киснем, що сприяє заспокоєнню, допомагає зняти напругу і подолати стрес. Регулюємо дихання: стараємося робити глибокий вдих (4 секунди), затримку дихання (4 секунди), глибокий видих на рівні грудей і живота (до 8 секунд). Так декілька разів!
2. Під час воєнного стану варто пам’ятати про креативний потенціал нашого організму, який сприяє психологічному самозахисту, є дієвим інструментом психологічної самодопомоги.
2.1.Наприклад, перебуваючи у підвальному приміщенні, бомбосховищі, чи в кімнаті можна виконати вправи «Моя сила/ресурс», «Разом ми - сила», «Мій здоровий спосіб життя», «Казка Переможця», використовуючи підручні матеріали, які є в приміщенні.
2.2. Можна складати вірші, казки, називаючи предмети приміщення та наділяючи їх метафоричним змістом. Особливо важливо про це пам’ятати, коли поруч з нами дітки. Вони потребують уваги та психологічної підтримки дорослих.
2.3. Важливо, по можливості, зайнятися улюбленою справою, яка відволікатиме від негативних думок.
3. Фізична активність у будь-яких проявах (фізичні вправи, перестановка меблів, систематизація певних предметів, тощо) сприяє «переключенню» й подальшому налаштуванню на розумову активність.
4. Пам’ятаймо, що кожен з нас під час воєнних дій може чимось домогати своїй країні. Це важливо для спільної ПЕРЕМОГИ та внутрішньої рівноваги особистості!
Нагадуємо, психологічна служба, кафедра психології та педагогіки завжди на зв’язку 24/7.