Курс «Form and uses of language» присвячений життю та творчості Зігфріда Лорейна Сассуна – англійського поета, письменника і солдата, командора Ордену Британської імперії, кавалера Воєнного Хреста, відзначеного за мужність на Західному фронті. Зігфрід Сассун став одним із ключових поетів І Світової війни. В курсі «Form and uses of language» розглядаються сімейне життя, освіта, участь у бойових діях та творча діяльність письменника.
Зокрема, учасники курсу мали змогу порівняти мовні та стилістичні засоби, використані автором, у написаному від руки вірші Зігфріда Сассуна «Генерал» та його аудіоверсії, записаній на основі опублікованої збірки.
«Мова вірша помітно проста: другий рядок повністю складається із односкладових слів, а велика частина решти вірша така ж сама, у всьому творі зустрічається лише одне слово, що складається більше, ніж із двох складів. У «Генералі» немає незвичайних чи незнайомих слів. Його простота майже перебільшена. Цікаво, однак, що поет не вклав у цей вірш явного послання. «Невкладення сенсу» дозволило віршу бути коротким і лаконічним, а також додало колориту та інтересу, обмеживши все невеликою сценою, доповненою персонажами: генерал, Гаррі та Джек, «ми», які зустріли генерала, «штаб» генерала, «солдати», «більшість із яких мертві» – а сардонічний коментар в останньому рядку наводить на думку про відстороненість від інших персонажів. Він також передає відчуття стосунків між героями, відчуття місця і відчуття часу – достатньо часу, який минув після того, як була зроблена фотографія із Гаррі, Джеком та їхніми товаришами», – коментує постійна учасниця гуртка, студентка 4 курсу спеціальності «035 Філологія» Інна Бідна.
Після цього учасники курсу отримали завдання проаналізувати та порівняти «Солдатове виголошення», або, як його зазвичай називають, «Протест» («Protest») з віршем «Генерал» та визначити, хто був цільовою аудиторією обох поезій, як автор підбирав слова в залежності від різної аудиторії, які саме слова та речення були використані, яке значення автор вклав у свої твори, чому саме поетичні твори найкраще підходять для увічнення подвигів чи пам’яті загиблих.
Курс «Form and uses of language» від The Open University успішно пройшли керівник гуртка Анна Павельєва та здобувачі вищої освіти бакалаврського та магістерського рівнів:
1 курсу – Алхабіт Аміна, Даценко Олександра, Казанко Валерія, Касьян Марія, Любченко Андрій, Омарова Анастасія, Шаповал Єлизавета, Штанько Станіслав;
2 курсу – Белоконь Тетяна, Бовсунівський Андрій, Бочкар Микола, Мовчан Юрій, Коломієць Аліна, Нестеренко Анна, Слесаренко Віра, Харченко Яна, Хоменко Дмитро, Шульга Ілона;
3 курсу – Богодистий Костянтин, Бугаєвська Софія, Дмитрюк Софія, Єщенко Ілона, Єщенко Крістіна, Кісь Світлана, Здоренко Каріна, Коренченко Вероніка, Котляревський Артем, Курусь Оксана, Мацько Анна, Овсій Анна, Панова Анастасія, Плут Олександр, Попова Вікторія, Рева Анна, Рядних Аліна, Тютюнник Владислава, Чубукова Анастасія, Шефер Вікторія;
4 курсу – Бідна Інна, Бойко Анна, Васько Валерія, Дибок Олександра, Лазебник Ангеліна, Лобко Ірина, Рудич Любомир, Слюсаренко Марина, Чередниченко Ігор;
5 курсу – Кіщенко Аліна, Корнієнко Дар’я, Мельник Юлія, Панченко Діана, Руденко Яна.
«Навчальний курс від британського онлайн-університету, у якому вдало поєднане компаративне дослідження прози та поезії маловідомого англійського поета часів Першої світової війни Зігфріда Сассуна та аналіз мовних та стилістичних засобів, що зустрічаються у його творах, надзвичайно корисний для розвитку практичних навичок наших студентів-філологів та для поглиблення знань з історії англійської літератури» – говорить керівниця гуртка, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва.
Загальносвітова тенденція сьогодення – рух до зближення та взаємодоповнення формальної та неформальної освіти замість конкуренції між ними, адже неформальна освіта може бути полігоном для випробування методик та інструментів, котрі згодом може взяти на озброєння формалізована освіта. Неформальна освіта є одним із напрямків роботи студентського наукового гуртка «Філологія».
Раніше 55 студентів-філологів пройшли тритижневий онлайн-курс з покращення навичок академічного мовлення «Practise your PTE Academic Speaking Skills» від університету Маккуоррі, а викладачі-філологи обговорили найпопулярніші практичні кейси вивчення мов.
Медіа-центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»