2021-04-01

«ELTOC-2021»: викладачі-філологи обговорили найпопулярніші практичні кейси вивчення мов

Науково-педагогічні працівники гуманітарного факультету Полтавської політехніки взяли активну участь у щорічній міжнародній онлайн-конференції «ELTOC-2021», організованій Оксфордським університетом. Викладачі з різних куточків світу поділилися досвідом викладання іноземних мов та презентували найпопулярніші методики.

«ELTOC-2021»: викладачі-філологи  обговорили найпопулярніші практичні кейси вивчення мов

На початку березня науково-педагогічні працівники гуманітарного факультету Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» долучилися до активної участі в триденній щорічній міжнародній онлайн-конференції «ELTOC-2021». Ініціаторами проведення наукової події вкотре виступили науковці Оксфордського університету, дискусію присвятили обміну оригінальними лайфхаками та найпопулярнішими методиками викладання іноземних мов в умовах світової пандемії COVID-19. Викладачі англійської мови та науковці з різних країн світу поділилися власним досвідом викладання, успішної взаємодії зі студентами та презентували найсучасніші освітні кейси з викладання мови Шекспіра.

В наукових обговореннях взяли участь науково-педагогічні працівники гуманітарного факультету Полтавської політехніки – доктор філологічних наук, професор кафедри германської філології та перекладу Тетяна Кушнірова, кандидат філологічних наук, доцент кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва та викладач кафедри германської філології та перекладу Світлана Мангура. Наприкінці січня під час міжнародної онлайн-конференції «Global Teacher’s Festival» науковці-філологи опанували інноваційні методики викладання та поділилися досвідом викладання іноземних мов в умовах пандемії з експертами Британської Ради.

Упродовж трьох робочих днів досвідчені викладачі з різних куточків світу провели 15 вебінарів, присвячених труднощам та інноваційним методикам викладання англійської мови. Учасники обговорили «language learner agency» – поняття, широко використовуване зарубіжними педагогами і науковцями. Термін, що означає переключення фокусу з викладача на студента і включення останнього у активний процес викладання, дозволяє студентам втручатися в навчальний процес, пропонувати власні ідеї, створювати проєкти. Таким чином студенти виступають співтворцями навчальних занять, що значно підвищує інтерес до вивчення іноземної мови.

Концепт «language learner agency» включає шість основних компонентів: поведінка студентів, їхня віра у власні сили, ставлення до викладача та навчальної дисципліни, емоційні та когнітивні фактори, а також усвідомлення власної ролі в процесі навчання. Ключова ідея «language learner agency» – дати студентам зрозуміти, що саме вони впливають на власне навчання і на очікуваний результат.

За словами доктора філологічних наук, професора кафедри германської філології та перекладу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Тетяни Кушнірової, отримані практичні кейси значно покращать якісну підготовку висококваліфікованих фахівців-філологів.

«Учасники конференції обговорили важливі елементи процесу навчання – автономність, самостійну роботу, впевненість в своїх силах, саморегульоване навчання, самооцінку та самоосвіту. Спікери ділилися практичними порадами стосовно заохочення студентів до вивчення англійської мови, з-поміж яких особливу увагу приділили цілям та наповненості занять, ролі викладача та студентів, правильно складеному розкладу, вправам, спрямованим на розвиток мовленнєвих навичок та оцінці результатів навчальної діяльності студентів.

Підхід наших зарубіжних колег до викладання англійської мови відрізняється від вітчизняного, тому я для себе зауважила багато цікавих ідей, які планую використовувати під час занять», – розповіла науковиця.

На думку кандидата філологічних наук, доцента кафедри германської філології та перекладу Анни Павельєвої, усі вебінари були дуже різноплановими та надзвичайно цікавими.

«Наприклад, один з вебінарів був присвячений порадам для батьків, дідусів та бабусь, яких умовно називали «cheerleaders», з метою допомогти своїм дітям вивчати іноземні мови вдома дистанційно – на що звернути увагу, як заохочувати, як правильно розподіляти час і пояснювати.

Темою іншого вебінару став «digital divide» або цифровий бар’єр – розрив між тими студентами, у кого є доступ до сучасних ІТ-технологій та тими, у яких такої можливості немає – як у таких випадках забезпечити повноцінний процес навчання для усіх учасників навчального процесу. Багато дискусій викликав вебінар про мотивацію до навчання, теорію самовизначення, локацію, де проходить учбовий процес та її значення, як під час онлайн-навчання, так і в офлайн-форматі.

Багато корисних лайфхаків занотувала під час вебінару «Як заохотити студентів до говоріння за умов дистанційного навчання», адже під час занять з англійської мови у Zoom-форматі час від часу виникає така проблема - деякі студенти «ховаються» за своїми екранами і їх дуже важко втягнути у загальну дискусію. Спікер Філіп Хейнс розповів, як правильно спонукати таких слухачів до говоріння та продемонстрував на прикладі декількох десятків корисних вправ та завдань, люб’язно розісланих усім учасникам конференції Неодмінно скористаюсь здобутими практичними знаннями під час занять зі студентами-філологами», – прокоментувала викладачка.

«Надзвичайно важливо обмінюватися досвідом не лише з українськими колегами, а й з педагогами з інших країн, адже у них є свої «фішки» та підходи, з якими ми не обізнані. За ці три дні вебінарів я почерпнула багато корисного, що стане мені в нагоді під час занять з англійської мови та у відносинах з колегами», - додає викладач кафедри германської філології та перекладу Світлана Мангура.- Зокрема, вебінар «Мотивація на робочому місці: як створити мотиваційну мапу для Вас та Ваших колег» був присвячений внутрішній (все, що ви робите, бо Вам це подобається) та зовнішній (те, що Ви робите, бо це Ваша робота) мотивації, методу батога/пряника, системі винагород і головне – етапам мотивування себе та колективу залежно від цінностей та цілей певного колективу. Декілька доповідей присвятили обговоренню проблем онлайн-викладання та способів їхнього вирішення, не співпадіння очікувань викладачів та студентів під час дистанційних занять та як в такому випадку правильно ставити цілі та йти до них з точки зору педагогіки та психології.

Дуже корисним став вебінар, де обговорили особливості навчання дорослих іноземним мовам за допомогою стратегії GROW (Goal-Reality-Options-Will), що базується на чотирьох основних педагогічних питаннях: Яка моя ціль? Де я зараз? Що іще я могла б зробити для досягнення цієї цілі? Шо я зроблю для її досягнення?».

Під час конференції науково-педагогічні працівники гуманітарного факультету Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» дізналися про найпопулярніші методики викладання англійської мови, поділилися з іноземними колегами проблемами сучасного навчання іноземним мовам в умовах світової пандемії та отримати корисні практичні поради досвідчених викладачів з різних куточків світу.

У лютому науковці-філологи пройшли навчання від американської аналітичної компанії та ділилися досвідом організації дистанційного навчання.

Медіа–центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»