Упродовж травня 2023 року науково-педагогічні працівники та студенти Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (Україна) взяли участь в успішній реалізації міжнародного освітнього онлайн-проєкту спільно з колегами Університету Аванс (Нідерланди).
Викладачі з Університету Аванс – Juliana Brugman та Annette Ammeraal разом з науковицями Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» – кандидаткою економічних наук, доценткою кафедри менеджменту і логістики Аліною Чайкіною, кандидаткою філологічних наук, доценткою кафедри германської філології та перекладу Анною Павельєвою та PhD – студенткою кафедри менеджменту і логістики Оленою Ольховик провели лекційні засідання, зустрічі зі стейкхолдерами та практичні заняття для студентської молоді з різних країн світу.
Метою проєкту було дослідити особливості ведення бізнесу та підприємницької діяльності у різних країнах з урахуванням культурних та національних особливостей, а також ознайомити зарубіжних колег та студентів із функціонуванням системи освіти та бізнес-установ під час повномасштабної війни.
У проєкті взяли участь 16 студентів різних спеціальностей Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», зокрема спеціальностей 073 «Менеджмент», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 292 «Міжнародні економічні відносини», 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» та 075 «Маркетинг».
Від Університету Аванс (Нідерланди) у проєкті взяли участь 22 студенти з Нідерландів, Франції, Мексики, Польщі, Іспанії та Угорщини.
Студенти були об’єднані в 5 спільних груп, де мали можливість працювати упродовж усього періоду роботи над власними дослідженнями.
Під час першої – ознайомчої зустрічі – викладачі та студенти познайомилися з історією та культурою обох країн, структурою університетів та освітніми програмами, обговорили мету і цілі проєкту та розподілили завдання між студентами.
Запрошені лектори – голандські та українські стейкхолдери – провели зустрічі, під час яких студенти ознайомились із основами менеджменту бізнесу, особливостями відкриття стартапів, пошуку власних конкурентоспроможних ідей, особливостями фінансування підприємницької діяльності та пошуку інвесторів для свого проєкту, основними ризиками та загрозами, які супроводжують підприємницьку діяльність на різних етапах життєвого циклу.
Також отримали навички побудови бізнес-моделей, а саме навчилися визначати свою цінність, свого споживача та партнерів, канали збуту, ресурси, що потрібні для ефективного функціонування бізнесу в сучасних умовах. Особливо увага приділялась під час лекцій культурним відмінностям та особливостям ведення бізнесу в різних країнах світу.
До освітнього процесу були залучені також спеціалісти-практики, які є стейкхолдерами освітньо-професійних програм. Від Університету Аванс (Нідерланди) виступили із цікавими доповідями та поділились власним досвідом засновник компанії «BASH» Joris Oudejans, а також засновник «Honey Badger Technologies» – Zijian Wang.
Після проведених лекцій студенти мали провести дослідження щодо створення та функціонування успішних стартапів власних країн та порівняти культурні відмінності у веденні бізнесу.
Учасники проєкту представили змістовні презентації свого науково-практичного дослідження, показали навички командної роботи та міжкультурної взаємодії. Усі команди успішно захистили свої проєкти та отримали схвальні відгуки від усіх учасників.
Після завершення проєкту студенти поділилися власними враженнями:
Erwan Gardelle, student of Avans University of Applied Sciences
As one of the 50 students who participated in the project about start-ups between National University «Yuri Kondratyuk Poltava Polytechnic» and Avans University of Applied Sciences, I can say that it was an incredible learning experience. We explored, compared, learned about start-ups from seven different countries. Thank you to everyone involved in this academic partnership!
Чернявська Єлизавета, студентка спеціальності 073 «Менеджмент»
Можу впевнено сказати, що робота в команді з іноземними студентами була надзвичайно цікавою та пізнавальною, адже мали можливість обмінюватися різними підходами до вирішення завдань, ділитися культурними особливостями та навичками. Це дозволило мені розширити свій світогляд і покращити мої комунікаційні навички в англійській мові. Працюючи з різними людьми, я навчилася бути більш відкритою до інших поглядів і знаходити компроміси для досягнення спільних цілей.
Науменко Олександр, студент спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування»
Співпраця зі студентами Нідерландського університету була дуже цікавою і важливою для мене. Перше, що мені сподобалося, це те, що студенти були дуже досвідченими та мотивованими, а спільне обговорення ідей та обмін думками з ними принесли новий вимір до проекту.
Крім того, співпраця зі студентами Нідерландського університету дозволила мені розширити свої міжкультурні навички та поглибити розуміння культури та особливостей Нідерландів. Це було важливим аспектом нашої спільної роботи, оскільки ми займалися проектом, який мав глобальну спрямованість.
Узагалі, спільний проект із Університетом Аванс був дуже позитивним досвідом для мене, захоплений їхнім професіоналізмом, мотивацією та сприйнятливістю до нових ідей.
Шолох Дана, студентка спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини»
Цей проект – це надзвичайно корисний досвід! Співпраця зі студентами з інших країн дозволила мені побачити різноманітність культур, підходів та перспектив. Цей проект був неймовірно захопливим і залишив надзвичайно позитивне враження, оскільки була чудова можливість вчитися, співпрацювати та рости разом.
«Щиро вдячні нашому партнеру Університету Аванс (Нідерланди) за можливість обмінятись досвідом, збагатитися новими знаннями, практичними навичками наукової та освітньої діяльності. Окрема подяка усім студентам з різних країн світу за чудову командну роботу, активну взаємодію, ґрунтовні дослідження, які дали можливість порівняти особливості ведення бізнесу, особливо стартапів в різних країнах світу та перейняти досвід передових компаній. Сподіваємось на подальшу плідну співпрацю!», –прокоментувала кандидатка економічних наук, доцентка кафедри менеджменту і логістики Полтавської політехніки Аліна Чайкіна.
«Навички міжкультурної комунікації надзвичайно важливі для євроінтеграції української молоді, адже сприяють вихованню толерантності та чутливості до різного роду відмінностей, сприяють міжкультурному обміну досвідом та підвищують впевненість у власних силах, знаннях та знімають мовні бар’єри» , - додає кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Анна Павельєва.
Раніше молоді вчені закладів вищої освіти обговорили академічну доброчесність в Україні та за кордоном, науковиця Лондонського університету-партнера поділилася ефективними професійними кейсами з молоддю та викладачами політехніки, а студентки-учасниці другої Міжнародної віртуальної школи поділилися враженнями від навчання у провідному польському університеті.
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»