Студенти-філологи ІІ - ІІІ курсів Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» спільно з доценткою кафедри германської філології та перекладу, кандидаткою педагогічних наук Юлією Ніколаєнко долучилися до проведення спільного онлайн-заняття зі студентською молоддю провідного австрійського університету-партнера «Ukraine and Austria: Intercultural Communication» («Україна та Австрія: Міжкультурна комунікація»).
Заняття було проведено у рамках розширення співпраці між Національним університетом «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» та Університетом прикладних наук Бургенланду (Австрія). Відзначимо, у вересні 2024 року науковиця Полтавської політехніки Юлія Ніколаєнко взяла участь у програмі академічних обмінів для викладачів від Австрійського агентства з питань освіти та інтернаціоналізації (OeAD) та пройшла стажування на базі Університету прикладних наук Бургенланду. У рамках стажування науковиця викладала англійську мову та міждисциплінарний курс «Intercultural Collaboration» («Міжкультурна співпраця»).
Під час стажування також провели низку зустрічей з австрійськими колегами та досягли домовленостей щодо організації спільних онлайн-заходів доценткою Юлією Ніколаєнко та викладачем Мартіном Яндлом (Martin Jandl).
Першим таким заходом стало онлайн-заняття «Ukraine and Austria: Intercultural Communication» («Україна та Австрія: Міжкультурна комунікація»), до якого активно долучилися студенти провідних університетів-партнерів.
Заняття провели із застосуванням методики навчання у співробітництві, завдяки чому студенти вдосконалили навички спілкування англійською мовою, отримали унікальний досвід занурення у процес реальної міжкультурної комунікації та чудову можливість для розвитку міжкультурної компетентності, яка є надзвичайно важливою у професійній діяльності перекладача, що виступає посередником у забезпеченні ефективної взаємодії між представниками різних культур.
Під час роботи в змішаних малих групах (4 – 5 чоловік) студенти обговорили такі теми, як національна кухня, свята, традиції обох країн, ставлення до спорту та соціальних мереж, концепцію сім’ї та особливості вищої освіти, дізналися про культурні відмінності між Австрією та Україною та з’ясували що наші країни мають спільного.


«Це був наш перший досвід спільного онлайн-навчання зі студентами з іншої країни, який виявився дуже позитивним і захоплюючим. Було цікаво поспілкуватися з іноземцями, які також вивчають англійську мову. Надзвичайно приємно, що студенти Полтавської політехніки мають такі унікальні можливості для особистісного та професійного самовдосконалення», – поділилася враженнями студентка групи 301-ФФ Ксенія Кучеренко.
«У контексті інтернаціоналізації вищої освіти надзвичайно актуальною є інноваційна технологія COIL (collaborative online international learning – спільне міжнародне онлайн-навчання), що передбачає спільну розробку змістового модуля викладачами партнерських закладів вищої освіти у рамках певної навчальної дисципліни та проведення спільних онлайн-занять.
Під час таких занять студенти обох університетів навчаються за методикою співробітництва, що сприяє формуванню іншомовної комунікативної компетентності та навичок міжкультурного спілкування, а також розвитку таких soft skills, як навички роботи у команді, вміння представляти та обґрунтовувати власну точку зору, дискутувати, домовлятися та нести відповідальність за результати своєї роботи тощо.
З огляду на це впровадження технології COIL у навчальний процес є ефективним способом підвищення якості професійної підготовки майбутніх перекладачів. З нетерпінням чекаємо на продовження співпраці між Полтавською політехнікою та Університетом прикладних наук Бургенланду», – підсумувала науковиця Полтавської політехніки Юлія Ніколаєнко.
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»