Навчальний курс ОК9 Педагогічна практика

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 18 Виробництво та технології
Спеціальність 185 Нафтогазова інженерія та технології
Освітня програма Нафтогазова інженерія та технології
Обсяг дисципліни 3 кредити ECTS (90 академічних години)
Види аудиторних занять  
Форма контролю Залік

Мета навчальної дисципліни

Удосконалення й поглиблення професійної компетентності здобувачів наукового ступеня доктора філософії з питань: педагогічні вміння проведення фахових навчальних занять у сучасних умовах, наукового, навчально-методичного та нормативного забезпечення навчального процесу, формування вмінь і навичок опрацювання наукових та інформаційних джерел при підготовці занять, виховних заходів зі здобувачами у закладах вищої освіти, формування вміння використання різноманітних технологій та методик активного викладання дисциплін технічного спрямування (особливо за спеціальністю 185 «Нафтогазова інженерія та технології»), застосування новітніх науково-технічних досягнень на різних рівнях його вивчення та здійснення виховання здобувачів вищої освіти на різних її рівнях, продовжити ознайомлення з системою викладацької та виховної діяльності закладу вищої освіти.

Об'єктом педагогічної практики є освітній процес підготовки бакалаврів та магістрів спеціальності 185 Нафтогазова інженерія та технології.

Предметом педагогічної практики виступають окремі дисципліни фундаментального або професійного і практичного циклу навчального плану, що відповідає напряму наукового пошуку докторів філософії та узгоджується з темою дисертаційної роботи.

Завдання навчальної дисципліни

  • набуття теоретичних знань та практичних умінь і навичок, необхідних для роботи викладачем закладу вищої освіти, зокрема умінь і навичок навчальної, методичної та організаційно-виховної роботи зі студентами;
  • освоєння різноманітних методів, прийомів, форм роботи, сучасних технічних засобів навчання тощо.
  • поглиблення та закріплення теоретичних знань, отриманих під час навчання за фаховими та педагогічними дисциплінами, їх практичне застосування в навчально-виховній роботі вищої школи;
  • розширення та поглиблення професійної підготовки, придбання педагогічних якостей викладача;
  • вироблення умінь планування навчальної роботи з урахуванням умов конкретного навчального закладу;
  • підготовка та проведення занять різних типів із застосуванням різноманітних форм організації _освітнього процесу, прийомів і методів навчання, спрямованих на активізацію роботи _студентів;
  • організація навчальної діяльності студентів на заняттях;
  • виконання освітніх, організаційно-виховних і розвиваючих функцій контролю в навчанні;
  • правильне використання умінь і навичок для оцінки знань студентів;
  • вироблення умінь аналізу і самоаналізу проведеного заняття;
  • вивчення практикантами передового педагогічного досвіду, використання отриманих знань для самостійної навчально-виховної роботи зі студентами всіх курсів бакалавріату;
  • ознайомлення та практичне застосування методів наукових досліджень з теорії та практики навчання дисциплін для підготовки бакалаврів та магістрів спеціальності 185 Нафтогазова інженерія та технології.
  • формування у практикантів стійкого інтересу до обраної професії, їх стимулювання до вивчення спеціальних та педагогічних дисциплін, необхідних для роботи;
  • визначення професійної придатності практиканта до роботи викладачем вищої школи.

Базою для проходження практики є профільні кафедри навчально-наукового інституту нафти і газу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка».

Загальне і безпосереднє організаційне, навчально-методичне та наукове керівництво науково-асистентською практикою здійснює завідувач відповідної кафедри із залученням фахівця педагогічного профілю.

Згідно з вимогами освітньо-наукової програми, здобувачів наукового ступеня доктора філософії мають набути теоретичних знань і практичних умінь та навичок щодо:

предмету діяльності – відповідної дисципліни фундаментального або професійного і практичного циклу підготовки бакалаврів та магістрів спеціальності 185 Нафтогазова інженерія та технології;

продукту діяльності – систематизації інформації в межах обраної дисципліни за окремими темами згідно з робочою програмою курсу у вигляді опорних конспектів лекційних занять та методичних розробок для проведення практичних або семінарських занять;

процедури діяльності – способу передачі інформації студентській аудиторії через проведення лекційних та практичних (або семінарських) занять згідно з графіком освітнього процесу та розробки комплексу навчально-методичного забезпечення відповідної дисципліни, включаючи організацію самостійної роботи студентів.

Передумови для вивчення дисципліни

Педагогічна практика є важливою складовою підготовки докторів філософії як потенційних претендентів на викладацьку посаду в системі вищої освіти. Педагогічна практика базується на таких навчальних дисциплінах, як «Філософія та наукове мислення», «Сучасні освітні технології у вищій школі», «Сучасні інформаційні технології в науковій діяльності».

Програмні результати навчання

Програмні результати наведені в силабусі.

Додаткові компетенції, які здобуваються на педагогічній практиці:

– здійснювати планування і проведення навчальних занять;

– здатність працювати у науковому колективі, розуміючи відповідальність впливу особистих результатів на загальний результат роботи, вміти критично оцінювати ефективність інвестиційних витрат та виконання персональних зобов'язань;

– компетентність в аспектах творчого та новаторського підходу до розв’язання задач, пов’язаних зі створенням нових технологій, матеріалів, обладнання та програмного забезпечення; вміння генерувати ідеї та знаходити шляхи досягнення наукових цілей;

– здатність зрозуміло спілкуватися з технічно підготовленою в галузі нафтогазової інженерії та технологій аудиторією, вміти представляти складну інформацію способом, що викликає зацікавленість слухачів, використовуючи при цьому відповідного рівня технічну лексику та методи спілкування.

– здатність застосовувати сучасні інформаційні технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій, навчальній та дослідницькій діяльності;

– здатність дотримуватись етики досліджень, а також правил академічної доброчесності в наукових дослідженнях та науково-педагогічній діяльності.

Координатор Syllabus