Навчальний курс 014БОК14 Практична граматика (друга іноземна мова)

Освітній рівень

Перший  (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова)

Обсяг дисципліни

9 кредитів (270 академічних годин)
Види аудиторних занять практичні заняття (108 академічних годин)

Форма контролю

1 – диференційований залік
2 – екзамен
3 – екзамен

Вивчення дисципліни «Практична граматика (друга іноземна мова)» орієнтовано на оволодіння студентами граматичними нормами німецької мови.

Завдання дисципліни полягають у  формуванні  здатності свідомо розпізнавати граматичні одиниці різних рівнів, особливості та закономірності їх утворення й функціонування; оперувати граматичним мінімумом німецької мови, використовуючи систему власних граматичних знань з опорою на відповідні граматичні знання в рідній мові; формуванні в здобувачів мовної компетентності та ІК як здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти та фахових компетентностей:

ЗК6 Здатність до міжособистісної взаємодії.

ЗК8 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК11 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

СК2 Здатність використовувати на практиці професійні знання й практичні навички в галузі лінгвістики, літературознавства, педагогіки, вікової та педагогічної психології, методики навчання іноземних мов, оперувати науковою термінологією.

СК7 Здатність чітко й виразно висловлювати думку, використовувати знання законів техніки мовлення: правильна постановка дихання, розвиток голосу, чітка та зрозуміла дикція, нормативна орфоепія.

СК13 Володіння іноземними мовами на рівні не нижчому С1, здатність дотримуватися сучасних мовних норм.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Практична граматика (друга іноземна мова)» є:

ПР6. Володіти знаннями про систему мови загалом, уміти виділяти галузі філології, окреслювати коло їх основних проблем.

ПР10. Володіти науково-технічною термінологією на науковому рівні. Редагувати текст, враховуючи семантичні й структурно-словотвірні особливості науково-технічної термінології та особливості наукового стилю мови і його різновидів. Володіти мовними нормами ділового стилю; правильно і грамотно будувати тексти офіційно-ділового стилю; укладати ділові папери відповідно до вимог та державних стандартів.

 

ПР 16 Уміти використовувати англійську та другу іноземну мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у різних сферах життя.

ПР18. Уміти застосовувати отримані теоретичні знання з граматики на практиці, розуміти різноманітні граматичні структури і розкривати інформацію; ефективно і гнучко використовувати знання з граматики в різноманітних ситуаціях соціального, навчально-академічного та професійного спілкування; висловлюватися з необхідним ступенем деталізованості складності, демонструючи вільне володіння прийомами структурної побудови тексту, засобами зв'язності та цілісності на синтаксичному рівні.

ПР21. Уміти застосовувати філологічні знання для розв’язання професійних завдань.

ПР 23 Уміти: вести бесіду на сімейні побутові, соціально-культурні теми; розуміти усне мовлення співрозмовника, лектора або диктора у записі в межах пройденої тематики в середньому темпі мовлення; перекладати тексти середньої складності на соціальнокультурні теми з німецької мови українською і з української мови німецькою письмово й зі словником, дотримуючись граматичних норм обох мов

ПР 24 Бути здатним забезпечувати як усне, так і письмове міжмовне посередництво у різноманітних повсякденних та професійних ситуаціях. Уміти працювати зі словниками різних видів, а також із довідково-інформаційною літератури та новітніми інформаційними технологіями у процесі медіації та частково перекладу.

Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Практична граматика (друга іноземна мова)» базується на вивченні таких навчальних дисциплін: «Вступ до мовознавства», «Латинська мова».

1 курс

Змістовий модуль 1. Morphologie (Teil I)

Тема 1. Nomen und Artikel. Genus. Numerus: Plural.

Тема 2. Kasus. Bestimmter, unbestimmter, negativer Artikel.

Tемa 3. Possessivartikel. Demonstrativ-und Frageartikel.

Teмa 4. Adjektive. Deklination. Komparation.

Tемa 5. Pronomen. Personalpronomen. Reflexivpronomen. Fragepronomen.

Tемa 6. Pronomen. Possessivpronomen. Indefinitpronomen (Einer, keiner…, Jemand, niemand, alle, etwas, nichts, alles). Relativpronomen. Das Wort  sich.

 Змістовий модуль 2. Umkehrung der Aktion

Tемa 7. Zahlwörter. Fragewörter (Wann, warum, wie und wo?; Wo(r) + Präposition).

Tемa 8. Adverbien. Präpositionen mit dem Dativ.

Tемa 9. Präpositionen mit dem Akkusativ.

Tемa 10. Präpositionen mit Dativ und Akkusativ. (Das Glas steht neben der Flasche. Ich habe das Glas neben die Flasche gestellt).

Tемa 11. Verben. Infinitiv. Präsens:Verben ohne Vokalwechsel; Verben mit Vokalwechsel.

Tемa 12. Präsens. Besondere Verben: haben, sein, werden. Besondere Verben: Modalverben. Verben mit Präfix.

Tемa 13. Perfekt. Partizip ІІ.  Perfekt mit haben.

Tемa 14. Perfekt mit sein. Verben mit Präfiх.

Tемa 15. Präteritum. Besondere Verben: haben, sein, werden.

Tемa 16. Präteritum. Besondere Verben: Modalverben. Verben mit Präfiх.

Tемa 17. Regelmäßige und unregelmäßige Verben.

Tемa 18. Reflexive Verben.

2 курс

Змістовий модуль 3.

Тема 19. Imperativ.

Тема 20. Konjunktiv II. Höfliche Bitten und Fragen. Irreale Wünsche und Bedingungen.

Тема 21. Passiv.

Тема 22. Verben und ihre Ergänzungen. Verben mit direktem Kasus. Verben mit präpositionalem Kasus. Verben mit lokalen Ergänzungen.

Тема 23. Redepartikeln.

Тема 24. Einfache Sätze. Position der Verben. Position der anderen Satzglieder: Wortstellung im Mittelfeld. Satzglieder im Nachfeld.

Тема 25. Negation. Satznegation. Teilnegation. Negative Frage.

Тема 26. Zusammengesetzte Sätze. Hauptsätze. Satzverbindung: Konjunktionen. Satzverbindung: Konjunktionaladverbien.

Тема 27. Adverbiale Nebensätze. Infinitiv mit zu.

Тема 28. Fragesätze als Nebensätze. Relativsätze.

Координатор Syllabus