Вивчення дисципліни «Філософія» спрямоване на формування у здобувачів освіти знань про філософію як інтегральний феномен інтелектуальної культури. Основними завданнями вивчення дисципліни є вироблення у студентів умінь абстрактного та критичного мислення, філософського аналізу, роботи з текстом, веденню філософських та наукових дискусій та формування компетентностей у відповідності до освітньої програми: ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і передбачають застосування теоретичних знань і практичних умінь з наук предметної спеціальності та дотичних до них. ЗК 2. Здатність до абстрактного мислення, пошуку, опрацювання, аналізу й синтезу інформації та використання інноваційних технологій, сучасних методів й інструментальних засобів в освітньому процесі. ЗК 3. Здатність до конструктивної міжособистісної взаємодії й ефективної роботи в команді, готовність генерувати нові ідеї й брати на себе відповідальність за ухвалені рішення в непередбачуваних умовах виконання професійної діяльності. ЗК 4. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру й історію, багатоманітність й мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національно-культурної ідентичності. ЗК 8. Здатність діяти на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права й обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку. СК 6. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі з метою його оптимізації та вдосконалення, презентувати власні доробки в галузі освіти й педагогіки, методики навчання іноземних мов та зарубіжної літератури. СК 9. Здатність орієнтуватися в світовому літературному процесі, історії та культурній спадщині країн, мова яких вивчається, формувати національну свідомість і культуру учнів, їхні моральні й ціннісні орієнтації. Програмними результатами вивчення дисципліни «Філософія» є: ПР 3. Планувати, організовувати і проводити науково-практичне дослідження, зокрема володіти формами й методами наукового пізнання та досліджень в галузі майбутньої професійної діяльності. ПР 4. Уміти ефективно працювати з інформацією: критично аналізувати, інтерпретувати, впорядковувати, класифікувати й систематизувати її на засадах академічної доброчесності. ПР 9. Реалізовувати ефективні комунікативні стратегії з учасниками освітнього процесу із дотриманням етичних норм, принципів толерантності, співробітництва й взаємоповаги для розв’язання завдань професійної діяльності та забезпечувати посередницькі функції. ПР 12. Організовувати навчальні заняття різних типів, застосовувати різні види й форми навчально-пізнавальної діяльності учнів, відбирати, правильно й логічно презентувати навчальний матеріал; використовувати технології, методи і засоби, зокрема для реалізації інтегрованого навчання. ПР 13. Розуміти сутність соціального життя та структури суспільства, основних етапів розвитку і становлення української державності, передумов особистої свободи, моральних обов’язків особистості. Реалізовувати свої права й обов’язки, утверджувати цінності громадянського суспільства у професійній діяльності. |
Змістовий модуль 1. ФІЛОСОФСЬКІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОСТІ
Вступ
Тема 1. Що таке філософія?
Тема 2. Філософія релігії.
Тема 3. Моральна філософія.
Тема 4. Соціально-політична філософія.
Тема 5. Епістемологія: філософська теорія пізнання.
Тема 6. Філософія науки.
Тема 7. Філософія свідомості.
Тема 8. Філософія мистецтва.
Змістовий модуль 2. ІСТОРІЯ ФІЛОСОФІЇ
Тема 9. Антична філософія: ранній період.
Тема 10. Антична філософія: класичний період.
Тема 11. Філософія у добу пізньої Античності та Середньовіччі
Тема 12. Філософія у добу Відродження.
Тема 13. Філософія Нового часу.
Тема 14. Філософія німецького ідеалізму.
Тема 15. Довге ХІХ століття.
Тема 16. Філософія у ХХ столітті.
Тема 17 Сучасна філософія.