Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (16 академічних годин), практичні заняття (14 академічних години) |
Форма контролю |
5 – екзамен |
Вивчення дисципліни «Основи наукових досліджень» спрямоване на формування системи знань про сутність, характер, структуру, закономірності й методологію наукових досліджень у галузі педагогіки, методики викладання іноземної мови, іноземної філології та вмінь організувати, провадити та представляти наукові дослідження.
Завдання дисципліни полягають у формуванні в здобувачів ІК, що полягає у здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, загальних та фахових компетентностей:
ЗК 1 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 2 Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК 3 Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел, самостійного навчання.
ЗК 5 Здатність працювати в команді та самостійно, генерувати нові ідеї.
ЗК 8 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 9 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 11 Здатність здійснення педагогічних та лінгвістичних досліджень на належному рівні.
ЗК 12 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК 14 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
СК 4 Усвідомлення методологічного, організаційного та правового підґрунтя, необхідного для здійснення фахової науково-дослідницької роботи, її презентації науковій спільноті та захисту інтелектуальної власності її результатів.
СК 9 Здатність знаходити та використовувати інформацію з різних джерел (електронних, письмових й усних) у професійній діяльності, створювати сучасне навчально-методичне забезпечення для проведення занять.
СК 10 Здатність брати участь у різних формах професійної комунікації (cемінари, конференції, засідання методичного об’єднання, круглі столи, дискусії) та презентувати власні наукові дослідження в галузі освіти та філології.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Основи наукових досліджень» є:
ПРН 5 Знати форми та методи наукового пізнання та їхню еволюцію, володіти різними способами пізнання й освоєння оточуючого світу, розуміти роль науки в розвитку суспільства.
ПНР 10 Володіти науково-технічною термінологією на науковому рівні. Редагувати текст, враховуючи семантичні й структурно-словотвірні особливості науково-технічної термінології та особливості наукового стилю мови і його різновидів. Володіти мовними нормами ділового стилю; правильно і грамотно будувати тексти офіційно-ділового стилю; укладати ділові папери відповідно до вимог та державних стандартів.
ПРН 14 Уміти планувати, організовувати і проводити наукове дослідження; володіти методами й прийомами наукових досліджень. Уміти ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати.
ПНР 15 Уміти здійснювати професійну та особистісну рефлексію та організацію творчої діяльності.
ПНР 25 Уміти планувати і здійснювати дослідження в галузі філології на належному рівні.
Оволодіння теоретичними знаннями з написання наукових досліджень ґрунтується на вивченні інших дотичних навчальних дисциплін, зокрема: «Філософії», з якою встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.
Тема 1. Вступ. Місце наукових досліджень у системі підготовці спеціалістів.
Тема 2 . Методи і методологія наукових досліджень.
Тема 3. Наукова інформація й інформаційно-довідкова література.
Тема 4. Науковий стиль і його особливості.
Тема 5. Планування й етапи наукового дослідження.
Тема 6. Система роботи з науковою літературою.
Тема 7. Оформлення результатів наукового дослідження. Дотримання принципів академічної доброчесності.
Тема 8. Організація і планування науково-дослідної роботи. Плагіат. Самоплагіат.