Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти |
Обсяг дисципліни |
5 кредитів (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (26 академічних годин), практичні заняття (24 академічні години) |
Форма контролю |
2 – диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Інноваційні технології викладання іноземної мови (для студентів мовних спеціальностей» передбачає таку мету: забезпечити основи методичної підготовки здобувачів вищої освіти до реалізації професійних функцій вчителя/викладача англійської мови, а саме: формування іншомовної комунікативної компетентності; упровадження науково-методичної та організаційно-методичної роботи в освітній процес сучасних інформаційних технологій навчання іноземних мов; навчально-методичної роботи, в тому числі з вивчення, узагальнення та розповсюдження нових методів навчання іноземних мов.
- Здатність застосовувати знання предметної області та кращі практики в професійній діяльності.
- Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності.
- Здатність забезпечувати навчання предметні компетентності іноземної мови, формувати в здобувачів освіти них ключові іншомовні компетентності, що відповідають їхньому освітньому рівню та освітнім потребам.
- Здатність комбінувати традиційні та інноваційні методи, технології і засоби навчання іноземної мови та зарубіжної літератури; добирати та використовувати ефективні навчальні матеріали; розробляти навчально-методичне забезпечення освітнього процесу з іноземної мови та літератури у закладах освіти, розробляти та оновлювати програми навчальної дисципліни.
- Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні міркування (мотиви).
- Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації.
- Здатність володіти всіма складниками комунікативної компетентності й використовувати їх у процесі професійної і міжособистісної комунікації у сферах усного і писемного мовлення.
- Здатність застосовувати при продукуванні текстів в усній та письмовій формах різностильові та різножанрові одиниці з урахуванням комунікативної ситуації та комунікативного завдання відповідно до етичних і моральних норм поведінки, прийнятих в іншомовному середовищі, усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі.
Програмними результатами дисципліни «Інноваційні технології викладання іноземної мови (для студентів мовних спеціальностей» є:
- Добирати традиційні й інноваційні форми, методи та засоби навчання, інформаційно-комунікаційні технології відповідно до мети і завдань навчального заняття, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти; розміщувати та використовувати матеріали з урахуванням їхньої доцільності, функційності, естетичної привабливості, індивідуальних потреб учасників освітнього процесу, уміти розробляти й оновлювати навчальні програми.
- Оцінювати результати навчання здобувачів освіти і здійснювати їх моніторинг, формувати ціннісні ставлення здобувачів освіти у процесі їхнього навчання, виховання та розвитку, дотримуватися академічної доброчесності під час оцінювання здобуття освіти та забезпечувати дотримання здобувачами освіти академічної доброчесності.
- Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук.
- Управляти навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують стратегічних підходів, інтегрувати інновації у власну педагогічну практику, адаптувати їх до різних умов освітнього процесу та типів закладів освіти.
- Уміти модифікувати, адаптувати, комбінувати, розробляти й ефективно використовувати цифрові ресурси та засоби у процесі викладання філологічних дисциплін у різних закладах освіти.
Передумовами для вивчення дисципліни«Інноваційні технології викладання іноземної мови (для студентів мовних спеціальностей» є цикл теоретичних дисциплін: «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент», «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти» тощо.
Тема 1. Сутність, завдання і принципи методики навчання іноземних мов як науки.
Тема 2. Методична типологія граматичного матеріалу та способи ознайомлення з ним.
Тема 3. Труднощі сприймання іншомовного мовлення на слух.
Тема 4. Підготовлене і непідготовлене мовлення під час навчання говоріння та основні види мовленнєвих ситуацій.
Тема 5. Навчання читання.
Тема 6. Навчання писемного мовлення.
Тема 7. Мета, завдання, зміст та особливості навчання іноземних мов студентів мовних спеціальностей.
Тема 8. Функції, види і форми контролю у навчанні іноземних мов.
Тема 9. Форми позааудиторної роботи з іноземної мови.