Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти |
Обсяг дисципліни |
5 кредитів (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (26 год.), семінарські заняття (24 год) |
Форма контролю |
2 – диференційований залік |
Метою дисципліни «Інноваційні технології викладання іноземної мови (для студентів немовних спеціальностей)» є сформувати у здобувачів другого рівня вищої освіти теоретичні знання про сучасні інноваційні освітні технології, уміння та навички їхнього застосування у викладанні іноземної мови з огляду на специфіку іншомовної підготовки студентів немовних спеціальностей.
Завдання: ознайомити здобувачів вищої освіти з поняттями педагогічної інновації, педагогічної технології, педагогічної творчості, з історією розвитку педагогічних інновацій; ознайомити здобувачів вищої освіти зі специфікою іншомовної підготовки майбутніх фахівців немовних спеціальностей, основними програмними документами такої підготовки; ознайомити здобувачів вищої освіти з основними сучасними інноваційними освітніми технологіями, підходами до їх класифікації та критеріями доцільності їх застосування в конкретних педагогічних ситуаціях; сформувати необхідні професійні психолого-педагогічні якості, вміння обирати і застосовувати освітні технології у практичній діяльності; розвивати потребу в педагогічній творчості, пошуку власної освітньої технології, формування усвідомлення себе як агента змін в освітньому процесі; розвивати позитивне ставлення до майбутньої професії, інноваційної діяльності, креативність, готовність до впровадження інноваційних освітніх технологій навчання у практику.
Завдання практики націлені на формування в здобувачів здатності розв’язувати складні задачі або проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та/або проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов, а також:
- Здатність застосовувати знання предметної області та кращі практики в професійній діяльності.
- Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації.
- Здатність забезпечувати навчання іноземної мови, формувати в здобувачів освіти ключові іншомовні компетентності, що відповідають їхньому освітньому рівню та освітнім потребам.
- Здатність комбінувати традиційні та інноваційні методи, технології і засоби навчання іноземної мови та зарубіжної літератури; добирати та використовувати ефективні навчальні матеріали; розробляти навчально-методичне забезпечення освітнього процесу з іноземної мови та літератури у закладах освіти, розробляти та оновлювати програми навчальної дисципліни.
- Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти, здійснювати індивідуальний супровід їх.
Очікуваними результатами вивчення дисципліни є:
Добирати традиційні й інноваційні форми, методи та засоби навчання, інформаційно-комунікаційні технології відповідно до мети і завдань навчального заняття, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти; розміщувати та використовувати матеріали з урахуванням їхньої доцільності, функційності, естетичної привабливості, індивідуальних потреб учасників освітнього процесу, уміти розробляти й оновлювати навчальні програми.
- Володіти основами ефективного планування й організації освітнього процесу, створення безпечного й комфортного освітнього середовища з огляду на індивідуально-психологічні особливості здобувачів освіти, а також їхні особливі освітні потреби.
- Оцінювати результати навчання здобувачів освіти і здійснювати їх моніторинг, формувати ціннісні ставлення здобувачів освіти у процесі їхнього навчання, виховання та розвитку, дотримуватися академічної доброчесності під час оцінювання здобуття освіти та забезпечувати дотримання здобувачами освіти академічної доброчесності.
- Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук.
- Управляти навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують стратегічних підходів, інтегрувати інновації у власну педагогічну практику, адаптувати їх до різних умов освітнього процесу та типів закладів освіти.
- Проєктувати, аналізувати та коригувати власну педагогічну діяльність.
- Уміти модифікувати, адаптувати, комбінувати, розробляти й ефективно використовувати цифрові ресурси та засоби у процесі викладання філологічних дисциплін у різних закладах освіти.
Курс «Інноваційні технології викладання іноземної мови (для студентів немовних спеціальностей)» ґрунтується на знаннях, отриманих студентами під час вивчення таких дисциплін, як: «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент», «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти».
Тема 1. Вступ до курсу. Теоретичні основи педагогічних інновацій, викладач як агент змін
Тема 2. Цілі та особливості іншомовної підготовки немовних спеціальностей
Тема 3. Формування комунікативних умінь студентів немовних спеціальностей та особливості оцінювання результатів навчання.
Тема 4. Технологія інтегрованого навчання. Інтеграція з дисциплінами професійної підготовки.
Тема 5. Технологія інтерактивного навчання у курсі іноземної мови за професійним спрямуванням.
Тема 6. Метод проєктів, проблемно-орієнтоване навчання (PBL) та Case Study
Тема 7. Технологія змішаного навчання (blended learning), перевернутий клас, майндмеппінг у роботі з термінологією