Навчальний курс 014МОК1 Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджемент

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

3 кредитів (90 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (16 академічних годин), практичні заняття (14 академічних годин)

Форма контролю

екзамен

Вивчення дисципліни «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент» спрямоване на формування професійно-компетентного, конкурентоспроможного магістра-педагога, здатного до ефективної навчально-виховної, науково-дослідної та управлінської діяльності в закладах освіти, а також до постійного самовдосконалення та професійного зростання шляхом засвоєння системи знань про вікові особливості здобувачів освіти, закономірності їхнього психічного розвитку, а також про ефективні методи діагностики та корекції навчальних труднощів.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у здобувачів інтегральної компетентності, що полягає у здатності розв’язувати складні завдання та проблеми в галузі освіти, які передбачають впровадження інновацій та/або проведення педагогічних досліджень і характеризуються невизначеністю умов, а також загальних і спеціальних компетентностей:

ЗК 3. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків,  мотивування інших до досягнення спільної мети.

ЗК 4. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина..

ЗК 5. Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні міркування (мотиви).

ЗК 8. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.

СК 3. Здатність забезпечувати суб’єкт-суб’єктну взаємодію в освітньому процесі, функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища, використовувати здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі.

СК 5. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти, здійснювати індивідуальний супровід їх.

СК 11. Здатність використовувати досягнення сучасної вітчизняної, зарубіжної педагогічної та психологічної науки для організації професійно-практичної, науково-дослідницької діяльності, самоосвіти та професійного розвитку

СК 12. Здатність до проєктування, критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності

Програмними результатами вивчення дисципліни «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент» є:

ПР 8. Володіти основами ефективного планування й організації освітнього процесу, створення безпечного й комфортного освітнього середовища з огляду на індивідуально-психологічні особливості здобувачів освіти, а також їхні особливі освітні потреби.

ПР 10. Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук.

ПР 11. Управляти навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують стратегічних підходів, інтегрувати інновації у власну педагогічну практику, адаптувати їх до різних умов освітнього процесу та типів закладів освіти.

ПР 12. Управляти освітнім процесом у різних типах закладів освіти, використовувати здобуті лінгвосоціокультурні знання для забезпечення взаємодії з професійними спільнотами, зокрема і міжнародними, на різних рівнях комунікації.

ПР 13. Проєктувати, аналізувати та коригувати власну педагогічну діяльність.

Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент» базується на дисциплінах, що формують основу підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня

Тема 1. Сучасна середня та фахова передвища освіта: психологічні та педагогічні основи розвитку особистості

Тема 2. Індивідуалізація та диференціація навчання: психолого-педагогічний підхід.

Тема 3. Професійна комунікація педагога як засіб педагогічного впливу

Тема 4. Психолого-педагогічні основи навчання у вищій школі

Тема 5. Особливості психолого-педагогічного супроводу студентів у ЗВО

Тема 6. Лідерство та стратегічне управління в освітньому менеджменті

Тема 7. Фінансове, правове та кадрове забезпечення освітніх закладів

Тема 8. Психологічні аспекти кадрового менеджменту в освіті

Координатор РПНД