Навчальний курс 014МОК7 Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (16 академічних годин), практичні заняття (14 академічних години)

Форма контролю

екзамен

Вивчення дисципліни «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти» має на меті сформувати систему знань про закономірності викладання зарубіжної літератури у різних закладах освіти як навчальної дисципліни та про дослідження і пошук найефективніших шляхів, методів та прийомів їх практичного втілення, а також формувати інтегральну, загальні та спеціальні компетентності.

Завдання дисципліни полягають у формуванні у здобувачів  ІК, що полягає у  здатності розв’язувати складні проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов.

Завдання дисципліни також полягає у формуванні загальних та спеціальних компетентностей:

ЗК 1   Здатність застосовувати знання предметної області та кращі практики в професійній діяльності.

ЗК 2   Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності.

СК 2  Здатність комбінувати традиційні та інноваційні методи, технології і засоби навчання іноземної мови та зарубіжної літератури; добирати та використовувати ефективні навчальні матеріали; розробляти навчально-методичне забезпечення освітнього процесу з іноземної мови та літератури у закладах освіти, розробляти та оновлювати програми навчальної дисципліни.

СК 3  Здатність забезпечувати суб’єкт-суб’єктну взаємодію в освітньому процесі, функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища, використовувати здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі.

СК 4  Здатність прогнозувати результати освітнього процесу та створювати оптимальне навчальне середовище, що сприяє досягненню освітніх цілей.

СК 5  Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти, здійснювати індивідуальний супровід їх.

СК 6  Здатність проєктувати форми та методи контролю якості освіти, здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання здобувачів освіти на засадах компетентнісного підходу, обирати та розробляти ефективні види контрольно-вимірювальних матеріалів, надавати рекомендації щодо покращення результатів навчання.

СК 12          Здатність до проєктування, критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності.

СК 13          Здатність адаптувати цифровий контент до потреб здобувачів освіти, розробляти особисто або спільно з іншими особами нові електронні освітні ресурси та впорядковувати їх

Програмними результатами вивчення дисципліни «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти» є:

ПР 3  Розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова та її роль у міжкультурній взаємодії, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.

ПР 7   Добирати традиційні й інноваційні форми, методи та засоби навчання, інформаційно-комунікаційні технології відповідно до мети і завдань навчального заняття, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти; розміщувати та використовувати матеріали  з урахуванням їхньої доцільності, функційності, естетичної привабливості, індивідуальних потреб учасників освітнього процесу, уміти розробляти й оновлювати навчальні програми.

ПР 8   Володіти основами ефективного планування й організації освітнього процесу, створення безпечного й комфортного освітнього середовища з огляду на індивідуально-психологічні особливості здобувачів освіти, а також їхні особливі освітні потреби.

ПР 9   Оцінювати результати навчання здобувачів освіти і здійснювати їх моніторинг, формувати ціннісні ставлення здобувачів освіти у процесі їхнього навчання, виховання та розвитку, дотримуватися академічної доброчесності під час оцінювання здобуття освіти та забезпечувати дотримання здобувачами освіти академічної доброчесності.

ПР 10   Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук.

ПР 11 Управляти навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують стратегічних підходів, інтегрувати інновації у власну педагогічну практику, адаптувати їх до різних умов освітнього процесу та типів закладів освіти.

ПР 14    Використовувати гуманістичний потенціал іноземної мови і культури для формування духовного світу громадян України, забезпечувати організацію діалогу мов і культур на заняттях з іноземної мови і зарубіжної літератури, формувати навички етичної та соціально відповідальної поведінки.

ПР 15    Уміти модифікувати, адаптувати, комбінувати, розробляти й ефективно використовувати цифрові ресурси та засоби у процесі викладання філологічних дисциплін у різних закладах освіти.

Передумовою вивчення навчального курсу є дисципліни, що формують основу підготовки здобувачів  вищої освіти першого (бакалаврського) рівня.

Тема 1. Основні етапи становлення літературної освіти в Україні.

Тема 2. Змістове наповнення зарубіжної літератури як шкільного та вузівського предмета.

Тема 3. Методи, форми та засоби вивчення літератури у закладах освіти.

Тема 4. Медіаосвітні технології вивчення зарубіжної літератури у закладах освіти

Тема 5. Планування та організація занять зарубіжної літератури у закладах освіти.

Тема 6. Методика вивчення твору літератури у різних закладах освіти.

Тема 7. Інформаційно-комунікаційні технології в процесі навчання літератури.

Тема 8. Сучасне заняття із зарубіжної літератури в контексті цифрової епохи.

Координатор РПНД