Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 03 Гуманітарні науки |
Спеціальність | 035 Філологія |
Освітня програма | Галузевий переклад: англійська мова, німецька мова |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Лекції (18 годин), практичні заняття (18 годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Вивчення навчальної дисципліни «Основи наукових досліджень (у галузі філології)» спрямоване на формування у здобувачів системи знань про сутність, характер, структуру, закономірності й методологію наукових досліджень у галузі іноземної філології та вмінь організувати, провадити та представляти наукові дослідження.
Знання та навички, отримані при вивченні цієї дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
*ІК: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі філології (лінгвістики, літературознавства, фольклористики, перекладу) в процесі професійної діяльності або навчання, що передбачає застосування теорій та методів філологічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
**ЗК 6. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 10. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 11. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 13. Здатність проведення досліджень на належному рівні.
***СК 7 Здатність до збирання й аналізу, систематизації та інтерпретації мовних, літературних, фольклорних фактів, інтерпретації та перекладу тексту (залежно від обраної спеціалізації).
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач має оволодіти такими (програмними) результатами навчання (уміннями й навичками):
****ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати.
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв'язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів.
ПНР 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють.
ПНР 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв'язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Передумовою для вивчення дисципліни є дисципліна «Філософія».
*ІК – інтегральна компетентність
**ЗК – загальна компетентність
***СК – спеціальна (фахова, предметна) компетентність
****ПРН – програмний результат навчання
Змістовий модуль 1. СУТНІСТЬ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ І МЕТОДИКА ЙОГО ПРОВЕДЕННЯ
Тема 1. Вступ. Місце наукових досліджень у системі підготовці спеціалістів.
Тема 2 . Методи і методологія наукових досліджень.
Тема 3. Наукова інформація й інформаційно-довідкова література.
Тема 4. Науковий стиль і його особливості.
Змістовий модуль 2. СИСТЕМА РОБОТИ З НАУКОВОЮ ЛІТЕРАТУРОЮ Й ОФОРМЛЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
Тема 5. Планування й етапи наукового дослідження.
Тема 6. Система роботи з науковою літературою.
Тема 7. Оформлення результатів наукового дослідження. Дотримання принципів академічної доброчесності.
Тема 8. Організація і планування науково-дослідної роботи. Плагіат. Самоплагіат.
Тема 9. Основні поняття штучного інтелекту. Етико-філософські виміри проблеми штучного інтелекту.