Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 053 Психологія |
Освітня програма | Практична психологія |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Лекції (20 академічних годин) Практичні заняття (22 академічні години) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни «Спеціальна психологія»: висвітлення основних зaкономірностей тa особливостей розвитку осіб із психофізичними порушеннями, оргaнізaції комплексної психологічної діaгностики, психологічної допомоги дітям з особливими потребaми, a тaкож зaсaд ефективного нaвчaння, виховaння тa розвитку в умовaх інклюзивного освітнього простору.
Вивчення курсу формує наступні загальні компетентності:
– Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
– Здатність приймати обґрунтовані рішення.
– Навички міжособистісної взаємодії.
– Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Вивчення курсу формує наступні спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
– Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології.
– Здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову).
– Здатність здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну діяльність відповідно до запиту.
Попередньо опановані дисципліни: Організація наукових досліджень та академічна доброчесність, Методика викладання психології, Психологія сім’ї, Актуальні проблеми практичної психології, Психологічна служба.
Тема 1. Загальні проблеми спеціальної психології.
Тема 2. Загальні та специфічні закономірності психічного розвитку.
Тема 3. Загальні засади олігофренопсихології.
Тема 4. Специфіка тифлопсихології.
Тема 5. Особливості сурдопсихології.
Тема 6. Загальні засади ортопсихології.
Тема 7. Особливості логопсихології.
Тема 8. Психологічні особливості осіб із розладами аутистичного спектру.