Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 053 Психологія |
Освітня програма | Практична психологія |
Обсяг дисципліни | 6 кредитів (180 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Лекції (20 академічних годин) Практичні заняття (36 академічних годин) Лабораторні заняття (6 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: здійснити аналіз сучасних наукових досягнень, концепцій і теорій з кризової психології, що забезпечує формування фахового світогляду майбутніх психологів. Формування у студентів системних теоретичних знань про структуру кризових ситуацій, про психологічні механізми, що забезпечують безпеку поведінки суб’єкта в життєвому просторі; засвоєння ними методів кризової психології й застосування відповідних профілактичних заходів
Вивчення курсу формує наступні загальні компетентності: здатність проведення досліджень на відповідному рівні; вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; цінування та повага різноманітності та мультикультурності; здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Вивчення курсу формує наступні спеціальні (фахові, предметні) компетентності: здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження з елементами наукової новизни та / або практичної значущості; здатність обирати і застосувати валідні та надійні методи наукового дослідження та/або доказові методики і техніки практичної діяльності; здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням науково верифікованих методів та технік; здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології; здатність ефективно взаємодіяти з колегами в моно- та мультидисциплінарних командах; здатність приймати фахові рішення у складних і непередбачуваних умовах, адаптуватися до нових ситуацій професійної діяльності; здатність дотримуватися у фаховій діяльності норм професійної етики та керуватися загальнолюдськими цінностями; здатність здійснювати професійну діяльність у сфері практичної психології; розробляти програми психологічного супроводу.
Попередньо опановані дисципліни: Актуальні проблеми практичної психології», «Технології психологічних тренінгів», «Організація наукових досліджень та академічна доброчесність».
Тема 1. Теоретико-методологічні основи кризової та екстремальної психології.
Тема 2. «Криза» як категорія: зміст та соціально-психологічні аспекти аналізу.
Тема 3. Психологія життєвих криз: феноменологія та психосоціальні наслідки.
Тема 4. Психологічна допомога при кризових станах особистості.
Тема 5. Предмет та основні завдання сучасної екстремальної психології.
Тема 6. Типологія екстремальних ситуацій.
Тема 7. Екстремальні стани: поняття і диференціальна діагностика.
Тема 8. Методи надання екстреної психологічної допомоги.