Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 053 Психологія |
Освітня програма | Практична психологія |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Лекції (20 академічних годин) Практичні заняття (22 академічні години) |
Форма контролю | Екзамен |
Метою вивчення навчальної дисципліни є: ознайомити студентів з теоретико-методологічними аспектами психології вищої школи; сприяти підготовці висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють психологічними особливостями педагогічної взаємодії учасників освітнього процесу у ЗВО для використання у майбутній викладацькій діяльності.
Упродовж опанування курсу студенти повинні набути таких компетентностей:
ІК Здатність вирішувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та\або здійснення інновацій і характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
ЗК 4. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК 7. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо
ЗК 9. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
СК1. Здатність здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем психологічної науки та / або практики.
СК8. Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.
СК9. Здатність дотримуватися у фаховій діяльності норм професійної етики та керуватися загальнолюдськими цінностями.
Передумовою вивчення дисципліни «Психологія вищої школи» є знання отримані в результаті навчання за попереднім рівнем вищої освіти.
Тема 1. Предмет завдання та методи психології вищої школи
Тема 2. Психологічна характеристика та особливості особистісного розвитку, професійного зростання студентства
Тема 3. Психологічний аналіз учіння та виховання студентів: розвиток творчих компетентностей
Тема 4. Психологічні особливості студентської групи
Тема 5. Психологія особистості та діяльності викладача вищої школи
Тема 6. Психологія педагогічної взаємодії викладачів і студентів
Тема 7. Психологічні особливості управління освітнім процесом у ЗВО
Тема 8. Психологія професійного стресу та синдрому «професійного вигорання» учасників освітнього процесу ЗВО