Навчальний курс 073ДОК3 Сучасні освітні технології у вищій школі

 

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 073 Менеджмент
Освітня програма Менеджмент
Обсяг дисципліни 3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (28 академічних годин), практичні заняття (4 академічні години)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни

Формування знань про закономірності загальнонаукової та фахової підготовки у закладах вищої освіти, дидактичні можливості та особливості різноманітних сучасних освітніх технологій; розвиток педагогічного мислення, педагогічних здібностей, педагогічної творчості; виховання професійно-значущих якостей, педагогічної моральності, психолого-педагогічної культури здобувачів вищої освіти.

Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни,  дозволяють сформувати у майбутніх фахівців з менеджменту такі ключові компетентності:

ЗК 9. Здатність до самовдосконалення, адаптації та дії в нових ситуаціях, креативність.

ЗК 11. Здатність до педагогічної діяльності із дотриманням академічної та професійної доброчесності.

СК 7. Здатність самостійного генерування креативних ідей, виконання оригінального наукового дослідження та впровадження його інноваційних результатів у професійну практику з врахуванням особливостей поведінки людей у професійно-науковій та викладацькій діяльності.

СК 10. Здатність до самовдосконалення у професійній сфері протягом життя, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-педагогічної діяльності та наукових досліджень в менеджменті.

ПРН 1. Набути системного наукового світогляду, розуміти основні методологічні та світоглядні проблеми та сучасний стан наукових знань у сфері менеджменту, володіти відповідними сучасними теоріями і концепціями, термінологічними апаратом з досліджуваного напряму.

ПРН 8. Вміння та навики виявляти комплексні проблеми сучасного менеджменту та визначати підходи, методи, засоби, інструменти сучасного менеджменту щодо їх розв’язання на інноваційній основі, що створює основу для подолання кризових ситуацій на підприємстві, обґрунтовувати управлінські рішення з урахуванням викликів зовнішнього середовища.

ПРН 11. Знання та розуміння принципів і системи управління та нормативно-правової бази організації освітньої діяльності у ЗВО, вимог до її науково-методичного забезпечення, інноваційних форм, інформаційно-комунікаційних методів, засобів, технологій навчання на засадах академічної доброчесності.

ПРН 12. Здійснення апробації та впровадження результатів власних досліджень у сфері менеджменту.

Завдання навчальної дисципліни

Навчити здобувачів використовувати дидактичні можливості різноманітних освітніх технологій; будувати дидактичну структуру навчальних занять; організовувати педагогічну діяльність і навчальну діяльність здобувачів вищої освіти відповідно до цілей певних технологій навчання; використовувати рекомендації педагогіки та психології вищої школи щодо практичного застосування різноманітних технологій навчання; здійснювати предметно-логічний аналіз педагогічних технологій; використовувати вітчизняний та зарубіжний досвід запровадження сучасних технологій навчання; надавати здобувачам педагогічну допомогу та підтримку в процесі навчання та виховання.

Передумови для вивчення дисципліни

Курс «Сучасні освітні технології у вищій школі» є важливим складником підготовки докторів філософії як потенційних претендентів на викладацьку посаду в системі вищої освіти. Навчальна дисципліна «Сучасні освітні технології у вищій школі»   базується на таких навчальних дисциплінах, як «Філософія», «Культурологія», «Конфліктологія», «Психологія», «Менеджмент».

Програмні результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни:

здобувач повинен знати:

методологічні і теоретичні засади педагогічного процесу у вищій школі на сучасному етапі розвитку науки і людства; шляхи вдосконалення й розвитку організаційних форм навчального процесу, підвищення ефективності різних способів контролю; особливості розвитку педагогічного процесу залежно від перспектив науки і потреб суспільства, нові підходи, принципи, форми і методи професійної підготовки; практичні аспекти впровадження в систему вищої освіти нових педагогічних технологій; шляхи, прийоми, способи і засоби активізації пізнавальної діяльності; закономірності педагогічного впливу на розвиток особистості; основний зміст державного стандарту вищої освіти, структуру вищої освіти України, законодавчі та нормативні документи, загальні положення організації навчального процесу; методи науково-педагогічних досліджень та сучасні технології в організації навчально-виховного процесу у вищій школі; систему сучасних засобів навчання, їх дидактичні особливості та методику використання; типологію і структуру сучасних видів аудиторних занять, традиційні і нестандартні форми навчання; специфіку розробки навчально-методичних комплексів дисципліни і спеціальностей.

здобувач повинен вміти:

орієнтуватися у сучасному освітньому просторі, формувати особистісно-орієнтоване і динамічне середовище власної життєдіяльності; застосовувати теоретичні знання для практичної організації навчально-виховного процесу  навчальних дисциплін у вищій школі; володіти навичками підготовки ґрунтовного методичного забезпечення для проведення різних видів занять з використанням сучасних освітніх технологій; добирати систему ефективних методів, форм, засобів навчання для організації навчально-пізнавальної діяльності; володіти основними категоріями методики викладання у вищій школі та застосовувати їх при виконанні теоретичних та практичних завдань; ставити мету, планувати, організовувати, стимулювати, контролювати, аналізувати результати навчально-пізнавальної діяльності; підвищувати свій загальноосвітній і фаховий рівень, організовувати самоосвіту, творчо користуватися різними джерелами інформації.

Критерії оцінювання результатів навчання

Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.

Координатор Syllabus