Протягом вивчення навчального курсу студенти повинні опанувати особливості укладання усних та письмових текстів професійного характеру (ділове листування, презентація, мемо) та організацю проведення ділових зустрічей та переговорів. Навчити студентів коректно враховувати лінгвокультурологічний аспект під час професійного спілкування. Сформувати у студентів навички проведення ділових перемовин, презентації, проведення зборів та уміння в написанні ділової кореспонденції для професійного спілкування.
Використовуються такі методи навчання в процесі вивчення дисципліни:
І. Методи організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності:
- за способом передачі навчальної інформації:
- словесні методи: розповідь, пояснення;
- наочні методи: ілюстрація, демонстрація;
- практичні методи: вправи, письмові роботи (резюме, листи, звіти);
- індуктивні, дедуктивні
- за ступенем самостійного мислення студентів у процесі оволодіння знаннями, формуванням умінь і навичок: репродуктивні, продуктивні та творчі, проблемно-пошукові;
- за ступенем керівництва навчальною роботою: навчальна робота під керівництвом викладача (з жорстким керуванням, помірним та мінімальним) – самостійна робота в аудиторії; самостійна робота студентів поза контролем викладача – самостійна робота вдома, домашні завдання – усні та письмові.
ІІ. Методи стимулювання й мотивації навчально-пізнавальної діяльності:
- змістовий
- процесуальний
- оціночний
ІІІ. Методи контролю і корекції:
- з боку викладача
- самоконтроль / самокорекція
- взаємоконтроль / взаємокорекція
Другий рік, осінь-весна; третій рік, осінь-весна – усього 8 кредитів (240 годин) диференційований залік наприкінці третього, четвертого та п’ятого семестрів; у шостому семестру – екзамен.
Перелік дисциплін, які є передумовою вивчення курсу:
- 131БОК12 Іноземна мова.
Курс покликаний забезпечити оволодіння студентами мовною компетенцією з в галузі іноземної мови, яку вони можуть застосовувати у всіх подальших курсах
Примітки:
Оцінювання по семестрах не додається
Тема 1. “Робота в галузі”.
Бесіда про цілі і завдання дисципліни “Іноземна мова за професійним спрямуванням ”. Корективний курс.
Тема 2. «Ознайомлення з робочим місцем. Проведення первинного інструктажу».
Типи складів, правила читання, вимова голосних та приголосних звуків. Інтонація і ритм в англійському реченні.
Тема 3. «Інструменти та обладнання».
Граматика: Означений і неозначений артикль. Множина іменників. Присвійний відмінок іменників. Особові та присвійні займенники. Ступені порівняння прикметників і прислівників. Дієслова “to be”, “to have”. Структура англійського речення. Загальні та спеціальні запитання. Часи групи Indefinite в активному стані. Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних текстів.
Тема 4. «Постачальники та замовники».
Підтеми: “Робочий день студента”, “Дозвілля”.
Граматика: Числівники. Прислівники much, little; займенники much, little, many, few. Випадки відсутності артикля перед іменниками. Часи групи Continuous в активному стані.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Виконання контрольної роботи.
Тема 5. «Споруди та устаткування».
Граматика: Зворот there is (there are). Вживання артикля з власними назвами. Часи групи “Perfect” в активному стані. Модальне дієслово сan та його еквіваленти. Модальні дієслова, що виражають обов’язок, та їх еквіваленти.
Тема 6. «Моя спеціальність».
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Написання модульної контрольної роботи.
Тема 7. «Технологія матеріалів».
Словотворення: Суфікси –ive, -ful, -age, -ize.
Граматика: Узгодження часів. Роздільні запитання. Дієслова to speak, to talk, to say, to tell. Пряма і непряма мова.
Тема 8. «Статичні та динамічні принципи».
Ознайомлення із структурою резюме і супроводжуючих листів. Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Читання і аналіз текстів. Підготовка власних резюме і супроводжуючих листів. Написання контрольної роботи.
Тема 9. «Енергія та температура».
Граматика: Пасивний стан дієслова. Абсолютна форма присвійних займенників. Сполучення a little, a few.
Тема 10. «Механізми та обладнання».
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.
Тема 11. «Електрика та її компоненти».
Словотворення: Суфікси –less, -ment; префікси un-, in-, im-, il-, ir-, mis-.
Граматика: Ступені порівняння прикметників і прислівників. Порівняльні конструкції as…as, not so…as. Іменникові і дієслівні безособові речення. Складнопідрядні речення.
Вивчення особливостей побудови неофіційного й офіційного листа. Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Читання і аналіз текстів. Підготовка власних неофіційних / офіційних листів. Виконання проектної роботи й укладання письмового звіту.
Тема 12. «Виробництво та розповсюдження продукції».
Написання модульної контрольної роботи.
Тема 1-2. Стажування на виробництві.
Тема 3-4. Посадові обов’язки.
Тема 5-6. Виміри.
Тема 7-8. Планування проектів.
Тема 9-10. Устаткування.
Тема 11-12. Електронні засоби комунікації.
Іменник
Граматичні категорії (однина та множина, присвійний відмінок). Іменникові словосполучення.
Лексичні класи іменників (власні та загальні назви: конкретні, абстрактні іменники,
речовини, збірні поняття).
Артикль
Означений і неозначений.
Нульовий артикль.
Прикметник
Розряди прикметників.
Ступені порівняння прикметників.
Числівник
Кількісні, порядкові та дробові числівники.
Займенник
Розряди займенників.
Дієслово
Правильні та неправильні дієслова.
Спосіб дієслова.
Часо-видові форми.
Модальні дієслова.
Дієслівні форми (інфінітив, герундій, дієприкметник).
Конструкції з дієслівними формами (складний додаток, складний підмет, складний
присудок).
Прислівник
Розряди прислівників.
Ступені порівняння прислівників.
Прийменник
Типи прийменників.
Сполучники
Види сполучників.
Речення
Прості речення.
Складні речення.
Безособові речення.5
Умовні речення (0, І, ІІ, ІІІ типів). Пряма й непряма мова. Словотвір.
Іменник. Граматичні категорії іменника (рід, число, означений та неозначений артикль).
Іменники сильної, слабкої та жіночої відміни.
Утворення множини іменників.
Відмінювання іменників (4 відмінки). Питальні слова.
Прикметник. Граматичні категорії прикметника.
Відмінювання. Сильна, слабка та мішана відміна прикметників.
Ступені порівняння прикметників. Синтаксична функція змінної та незмінної форм суперлативу.
Субстантивовані прикметники.
Числівник.
Кількісні числівники.
Утворення порядкових числівників.
Дробові числівники.
Займенник.
Розряди займенників.
Відмінювання усіх розрядів займенників.
Дієслово.
Слабкі та сильні дієслова. Зміна кореневої голосної у теперішньому часі Präteritum у сильних дієсловах.
Три форми дієслова.
Субстантивовані дієслова.
Зворотні дієслова.
Допоміжні дієслова.
Модальні дієслова.
Можливість заміни у реченні модального дієслова müssen конструкцією haben/sein + zu + Infinitiv.
Інфінітив активного стану з часткою zu та без zu.
Інфінітивні конструкції: um ... zu + Infinitiv; statt... zu + Infinitiv, ohne ... zu + Infinitiv; haben/sein + zu + Infinitiv.
Дієслово lassen.
Дієприкметник I, II.
Складний минулий час Perfekt.
Утворення Partizip II, правила використання допоміжного дієслова haben/sein.
Простий минулий час Präteritum.
Давноминулий час Plusquamperfekt. Випадки використання.
Майбутній час Futur I, ІІ
Наказовий спосіб дієслів Imperativ.
Умовний спосіб.
Умовний спосіб Konjunktiv I (непряма мова).
Умовний спосіб Konjunktiv I (непряма мова з модальними дієсловами). Форми минулого часу Perfekt та Plusquamperfekt активного стану з модальними дієсловами.
Konjunktiv II. Заміщення умовного способу Konjunktiv II формою würde + Infinitiv. Konjunktiv II у нереальних умовних підрядних реченнях.
Пасивний стан. Пасив дії та пасив стану.
Інфінітив пасивного стану.
Пасивний стан з модальними дієсловами.
Безособовий пасив.
Прислівник.
Ступені порівняння.
Займенникові прислівники.
Прийменник.
Прийменники з Akkusativ. Прийменники з Dativ.7
Прийменники з Dativ/Akkusativ.
Прийменники з Genitiv.
Речення як синтаксична одиниця.
Поняття рамкової конструкції.
Прості та складні речення (паратаксис та гіпотаксис).
Складносурядні речення. Порядок слів.
Складносурядне речення з подвійними сполучниками entweder ... oder, nicht nur ... sondern auch, weder ... noch, sowohl ... als auch, bald ... bald.
Складнопідрядні речення. Порядок слів у гіпотаксисі.
Типи складнопідрядних речень
Іменник
Граматичні категорії іменника (рід, число). Артикль
Означені артиклі.
Неозначені артиклі.
Частковий артикль.
Прикметник
Граматичні категорії прикметника (рід, число). Присвійні прикметники.
Вказівні прикметники.
Ступені порівняння прикметників.
Числівник
Кількісні числівники.
Порядкові числівники.
Займенник
Особові займенники.
Наголошені займенники.
Питальні займенники.
Неозначені займенники.
Неозначений займенник on.
Займенники в ролі прямого й непрямого додатків. Займенники en та у.
Відносні займенники.
Дієслово
Ствердна форма. Заперечна форма. Питальна форма Часові форми дійсного способу дії (Indicatif).
Часові форми умовного способу дії (Conditionnel). Subjonctif.
Наказовий спосіб дії (Impératif).
Герундій.
Дієприкметник.
Пасивний стан.
Узгодження часових форм у складних реченнях.
Прислівник
Прислівники частоти.
Кількісні прислівники.
Прислівники способу дії.
Прислівники часу.
Утворення прислівників із суфіксом -ment. Ступені порівняння прислівників. Прийменник
Прийменники місця. Прийменники часу. Сполучник
Сполучники сурядності.
Сполучники підрядності.
Базова
- Биконя О. П. Ділова англійська мова: Навчальний посібник для ВНЗ. Вінниця: Нова Книга, 2010. 312 с.
- Биконя О. П. Ділова англійська мова. Завдання для самостійної роботи з англійської мови за професійним спрямуванням: Навчальний посібник. Вінниця: Нова Книга, 2013. 224 с.
- Ільченко О. М. Англійська для науковців: Семантика. Прагматика. Переклад :підручник. 2-ге вид.,доп . Київ :Наукова думка, 2010. 287 с.
- Яхонтова Т. В. Основи англомовного наукового письма: Навч. посібник для студентів, аспірантів і науковців. Вид. 2-ге. Львів: ПАІС, 2003. 220 с.
- Ashley Oxford Handbook of Commercial Correspondence. Oxford University press, 2006. 302 p.
Допоміжна
- IvanovA. O., PouveyJ. EnglishConversationalFormulas. M.: Высшая школа, 1989. 175 с.
- MurphyR. EnglishGrammarinUse. CambridgeUniversityPress 1985. 328p.
- Бородина Д. С., Мележик К. А. Английский язык для аспирантов : учебное пособие для подготовки аспирантов и соискателей к экзамену кандидатского минимума по английскому языку. Київ : ЦУЛ, 2013. 407 с.
- Гужва Т. Английскийязык. Тексты для чтения и аудирования. Упражнения по грамматике. К. :Освіта, 2000. 300 с.
- ДроздоваТ. Ю. Englishgrammar. СПб.: Антология, 2003. 344с.
- Иванов А. О., Поуви Д. Английские разговорные формулы: Уч. пособ. для студентов пед. ин-в по спец. «Иностр. яз.». М.: Просвещение, 1989. 128 с.
- Качалова К.Н. ,Изралевич Е.Е. Практическая грамматика английского языка. М.: Успех, 2002. 716 с.
- Лингвокультурология: Учеб. пособие для студ. высш. учеб, заведений.М.: Издательский центр «Академия», 2001. 208с.
Інформаційні джерела
- bbc.co.uk/russian/learning_english
- britishcouncil.org/learnenglish
- BusinessEnglishCommunication. WashingtonUniversity. – Режим доступу: https://www.coursera.org/learn/business-english-intro/home/week/5
- BusinessEnglishCommunication. WashingtonUniversity. – Режим доступу: https://www.coursera.org/learn/business-english-intro/lecture/jYE3B/video-describing-your-job
- englishtips.org
- learnamericanenglishonline.com
- manythings.org
- my-english-dictionary.com
Координатор (Якубенко І.) Координатор (Купар М.) Координатор (Галаур С.) Syllabus