Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
19 Архітектура та будівництво |
Спеціальність |
191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма |
Архітектура будівель і споруд |
Обсяг дисципліни |
4 кредита (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
Лекції (30 академічних годин), практичні заняття (12 академічних годин) |
Форма контролю |
Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: ознайомлення з основами наукових досліджень в галузі архітектури та містобудування, вивчення послідовності процесу наукового дослідження того чи іншого явища чи предмету, навчитись визначити актуальність, мету, об’єкт, і предмет дослідження, основні задачі тощо.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів компетентностей:
інтегральної – ІК (здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування);
загальних:
ЗК01 (здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу);
ЗК02 (здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово);
ЗК04 (здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології); ЗК07 (знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності);
спеціальних (фахових):
СК01 (здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах);
СК04 (здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії);
СК06 (здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування;
СК07 (здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування);
СК08 (здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування);
СК10 (здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування);
СК11 (здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування).
Програмні результати вивчення навчальної дисципліни «Сучасні методики наукових досліджень в архітектурі та містобудуванні»:
РН01 (мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень);
РН02 (мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур);
РН03 (здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій);
РН06 (забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища);
РН07 (здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів);
РН09 (застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень);
РН11 (приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики);
РН15 (аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування).
Змістовий модуль 1. ОСНОВИ МЕТОДИКИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В АРХІТЕКТУРІ ТА МІСТОБУДУВАННІ
Тема 1. Вступ. Мета і завдання курсу. Загальні уявлення про наукові дослідження.
Тема 2. Загальна схема наукового дослідження.
Тема 3. Теоретичні та методологічні принципи науки.
Тема 4. Види та ознаки наукового дослідження
Тема 5. Актуальність теми дослідження. Визначення стану вивчення проблеми. Зв’язок роботи з науковими програмами, планами темами.
Тема 6. Мета дослідження, основні завдання. Об’єкт дослідження, предмет дослідження.
Практичне заняття № 1,2
Тема 7. Прийоми викладу наукових матеріалів та застосування методів дослідження.
Тема 8. Методологія і методи наукових досліджень.
Тема 9. Системний підхід в архітектурі та містобудуванні.
Практичне заняття № 3
Тема 10. Методи емпіричного та теоретичного дослідження.
Практичне заняття № 4
Тема 11. Методологічні основи постановки та формулювання прикладних задач у галузі архітектури та містобудування.
Змістовний модуль 2. НОВІТНІ ПІДХОДИ, ІНСТРУМЕНТИ ТА НАПРЯМКИ В АРХІТЕКТУРНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ
Тема 12. Цифрові методи досліджень в архітектурі та містобудуванні.
Тема 13. Міждисциплінарні аспекти (екологічні, соціологічні, гендерні, тощо) в архітектурі та містобудуванні. Концепція циркулярної економіки
Практичне заняття № 5
Тема 14. Новітні підходи наукових досліджень в галузі архітектури та містобудування.
Практичне заняття № 6.