Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
А Освіта |
Спеціальність |
А4 Середня освіта (за предметними спеціальностями) |
Предметна спеціальність |
А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (20 годин), практичні заняття (20 годин) |
Форма контролю |
2 – диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Літературна імагологія» спрямоване на формування у здобувачів другого (магістерського) рівня цілісного наукового бачення імагології як одного з ключових феноменів сучасного літературознавства, оволодіння теоретико-методологічними інструментами аналізу та інтерпретування художніх текстів в аспекті функціонування образів (етнічних, культурних, національних), формування соціокультурної компетентності засобами художньої літератури; розвиток здатності до системного критичного осмислення художніх текстів у культурному контексті, а також вироблення особистісних і професійних компетентностей, необхідних для проведення високоякісних наукових досліджень у галузі гуманітарних студій.
Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів таких загальних і спеціальних компетентностей:
– ознайомити здобувачів освіти з основними теоретичними положеннями сучасної зарубіжної і вітчизняної думки в царині літературної імагології;
– навчити здійснювати поглиблений аналіз-інтерпретацію художніх творів, акцентуючи увагу на дослідженні стереотипів та образів різних культурних парадигм;
– розширити теоретичні знання студентів про літературну імагологію;
– узагальнити і поглибити на вищому теоретичному рівні відомості про функціонування етнообразів у художніх творах;
– ознайомити з основними методологічними принципами, методами і прийомами дослідження дихотомії «свій/чужий»;
– сформувати навички аналізу художніх творів на предмет виявлення художньо трансформованих «інших» культурних концептів.
– Здатність розв’язувати складні задачі або проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та/або проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов.
– Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представника-ми інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні мірку-вання (мотиви).
Програмними результатами вивчення дисципліни «Літературна імагологія» є:
– Розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова та її роль у міжкультурній взаємодії, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
- Досліджувати та пояснювати зміст і значення літературних текстів, як українських, так і зарубіжних, виявляючи їхні унікальні риси та роль у розвитку літератури.
- Володіти основами дослідницької та методологічної культури, керуватися принципами академічної доброчесності під час навчання, викладання та провадження наукової /творчої діяльності.
– Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук.
Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Літературна імагологія» базується на вивченні таких дисциплін, як: «Теорія літератури та компаративістика», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти», з якими встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.
Тема 1. Імагологія як частина порівняльного літературознавства.
Тема 2. Порівняльна і світова література: контекст національних літератур
Тема 3. Основні поняття імагології. Національний характер як частина образу іншої країни і культури в художньому тексті.
Тема 4. Мультикультуралізм, інтер- і транскультурність.
Тема 5. Український контекст сучасної транскультурної літератури.