Навчальний курс А43ММ2 Літературна імагологія

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Вибіркова

Галузь знань

А Освіта

Спеціальність

А4  Середня освіта (за предметними спеціальностями)

Предметна спеціальність

А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

4 кредити (120 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (20 годин), практичні заняття (20 годин)

Форма контролю

2 – диференційований залік

Вивчення дисципліни «Літературна імагологія» спрямоване на формування у здобувачів другого (магістерського) рівня цілісного наукового бачення імагології як одного з ключових феноменів сучасного літературознавства, оволодіння теоретико-методологічними інструментами аналізу та інтерпретування художніх текстів в аспекті функціонування образів (етнічних, культурних, національних), формування соціокультурної компетентності засобами художньої літератури; розвиток здатності до системного критичного осмислення художніх текстів у культурному контексті, а також вироблення особистісних і професійних компетентностей, необхідних для проведення високоякісних наукових досліджень у галузі гуманітарних студій.

Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів таких загальних і спеціальних компетентностей:

–        ознайомити здобувачів освіти з основними теоретичними положеннями сучасної зарубіжної і вітчизняної думки в царині літературної імагології; 

– навчити здійснювати поглиблений аналіз-інтерпретацію художніх творів, акцентуючи увагу на дослідженні стереотипів та образів різних культурних парадигм;

– розширити теоретичні знання студентів про літературну імагологію;

– узагальнити і поглибити на вищому теоретичному рівні відомості про функціонування етнообразів у художніх творах;

– ознайомити з основними методологічними принципами, методами і прийомами дослідження дихотомії «свій/чужий»;

– сформувати навички аналізу художніх творів на предмет виявлення художньо трансформованих «інших» культурних концептів.

– Здатність розв’язувати складні задачі або проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та/або проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов.

– Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представника-ми інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні мірку-вання (мотиви).

Програмними результатами вивчення дисципліни «Літературна імагологія» є:

– Розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова та її роль у міжкультурній взаємодії, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.

- Досліджувати та пояснювати зміст і значення літературних текстів, як українських, так і зарубіжних, виявляючи їхні унікальні риси та роль у розвитку літератури.

- Володіти основами дослідницької та методологічної культури, керуватися принципами академічної доброчесності під час навчання, викладання та провадження наукової /творчої діяльності.

– Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук.

Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Літературна імагологія» базується на вивченні таких дисциплін, як: «Теорія літератури та компаративістика», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти», з якими встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.

Тема 1.  Імагологія як частина порівняльного літературознавства.

Тема 2. Порівняльна і світова література: контекст національних літератур

Тема 3. Основні поняття імагології. Національний характер як частина образу іншої країни і культури в художньому тексті.

Тема 4. Мультикультуралізм, інтер- і транскультурність.

Тема 5. Український контекст сучасної транскультурної літератури.

Координатор РПНД