Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
А Освіта |
Спеціальність |
А4 Середня освіта (за предметними спеціальностями) |
Предметна спеціальність |
А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (20 академічних годин), практичні заняття (20 академічні години) |
Форма контролю |
2 – диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Мова ділового спілкування та академічне письмо» спрямоване на формування високого рівня мовної компетентності здобувачів в українській та англійській мовах для професійного та академічного спілкування, з урахуванням варіативності сучасної української та англійської мов, міжкультурних контекстів та стилістичних норм.
Завдання дисципліни полягають у здатності розв’язувати складні задачі або проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та/або проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов таких компетентностей:
- Здатність застосовувати знання предметної області та кращі практики в професійній діяльності.
- Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні міркування (мотиви).
- Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації.
- Здатність забезпечувати навчання іноземної мови, формувати в здобувачів освіти ключові іншомовні компетентності, що відповідають їхньому освітньому рівню та освітнім потребам.
- Здатність володіти всіма складниками комунікативної компетентності й використовувати їх у процесі професійної і міжособистісної комунікації у сферах усного і писемного мовлення.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Мова ділового спілкування та академічне письмо» є:
- Володіти комунікативними стратегіями з іноземних мов у професійному міжкультурному спілкуванні та практичній педагогічній діяльності з використанням сучасних мовних засобів.
- Продукувати іншомовні письмові тексти різного функціонального спрямування, демонструючи здатність критично осмислювати об’єктивну дійсність та аргументувати власне бачення ситуації.
- Використовувати наукову, довідкову, методичну літературу рідною та іноземною мовами, сучасні методи обробки інформації для здійснення педагогічних досліджень в галузі професійної діяльності, критично оцінювати достовірність, надійність інформаційних джерел.
Оволодіння курсом «Мова ділового спілкування та академічне письмо» спирається на знання, навички й уміння, здобуті під час вивчення інших дотичних навчальних дисциплін, зокрема: «Теорія мови та лінгвопрагматичні студії», «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти», з якими встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.
Тема 1. Усна комунікація в діловому середовищі українською: мовні стратегії та етикет.
Тема 2. Усна комунікація в академічному середовищі українською: мовні стратегії та етикет.
Тема 3. Усна комунікація в бізнесі англійською: мовні стратегії та етикет.
Тема 4. Усна комунікація в академічному середовищі англійською: мовні стратегії та етикет.
Тема 5. Презентація та її обговорення англійською vs українською мовами.
Тема 6. Роль культурного контексту в науковому письмі.
Тема 7. Резюме та мотиваційний лист українською.
Тема 8. Написання звіту, службової записки, комерційної пропозиції українською та англійською – подібності і відмінності.
Тема 9. Резюме та мотиваційний лист англійською.
Тема 10. Міжкультурне сприйняття професійної комунікації.