Навчальний курс А4МОК6 Методика викладання іноземної мови в закладах освіти

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

А Освіта

Спеціальність

А4  Середня освіта (за предметними спеціальностями)

Предметна спеціальність

А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Спеціалізація

А4.021 Англійська мова та зарубіжна література

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (16 академічних годин), практичні заняття (14 академічних годин)

Форма контролю

1 – екзамен

Вивчення дисципліни «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти» спрямоване на оволодіння методичною компетентністю як сукупністю знань, навичок, умінь і здатностей ефективно організовувати й реалізовувати викладання іноземної мови у профільній середній школі, закладах фахової передвищої та вищої освіти з урахуванням сучасних теоретичних і практичних підходів до формування у здобувачів освіти різних рівнів усіх необхідних складників іншомовної комунікативної компетентності.

Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів  ІК, що полягає у  здатності розв’язувати складні задачі або проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та / або проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов, а також загальних і спеціальних компетентностей:

ЗК1. Здатність застосовувати знання предметної області та кращі практики в професійній діяльності.

ЗК2. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності.

СК1. Здатність забезпечувати навчання іноземної мови, формувати в здобувачів освіти них ключові іншомовні компетентності, що відповідають їхньому освітньому рівню та освітнім потребам.

СК2. Здатність комбінувати традиційні та інноваційні методи, технології і засоби навчання іноземної мови та зарубіжної літератури; добирати та використовувати ефективні навчальні матеріали; розробляти навчально-методичне забезпечення освітнього процесу з іноземної мови та літератури у закладах освіти, розробляти та оновлювати програми навчальної дисципліни.

СК4. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу та створювати оптимальне навчальне середовище, що сприяє досягненню освітніх цілей.

СК6. Здатність проєктувати форми та методи контролю якості освіти, здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання здобувачів освіти на засадах компетентнісного підходу, обирати та розробляти ефективні види контрольно-вимірювальних матеріалів, надавати рекомендації щодо покращення результатів навчання.

СК12. Здатність до проєктування, критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності.

СК13. Здатність адаптувати цифровий контент до потреб здобувачів освіти, розробляти особисто або спільно з іншими особами нові електронні освітні ресурси та впорядковувати їх.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти» є:

ПР1. Володіти комунікативними стратегіями з іноземних мов у професійному міжкультурному спілкуванні та практичній педагогічній діяльності з використанням сучасних мовних засобів.

ПР7. Добирати традиційні й інноваційні форми, методи та засоби навчання, інформаційно-комунікаційні технології відповідно до мети і завдань навчального заняття, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти; розміщувати та використовувати матеріали  з урахуванням їхньої доцільності, функційності, естетичної привабливості, індивідуальних потреб учасників освітнього процесу, уміти розробляти й оновлювати навчальні програми.

ПР9. Оцінювати результати навчання здобувачів освіти і здійснювати їх моніторинг, формувати ціннісні ставлення здобувачів освіти у процесі їхнього навчання, виховання та розвитку, дотримуватися академічної доброчесності під час оцінювання здобуття освіти та забезпечувати дотримання здобувачами освіти академічної доброчесності.

ПР10. Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук.

ПР11. Управляти навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують стратегічних підходів, інтегрувати інновації у власну педагогічну практику, адаптувати їх до різних умов освітнього процесу та типів закладів освіти.

ПР14. Використовувати гуманістичний потенціал іноземної мови і культури для формування духовного світу громадян України, забезпечувати організацію діалогу мов і культур на заняттях з іноземної мови і зарубіжної літератури, формувати навички етичної та соціально відповідальної поведінки.

ПР15. Уміти модифікувати, адаптувати, комбінувати, розробляти й ефективно використовувати цифрові ресурси та засоби у процесі викладання філологічних дисциплін у різних закладах освіти.

Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти» базується на вивченні дисциплін, що формують основу підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня.

Тема 1. English course, its place and peculiarities at profile-oriented secondary school.  

Тема 2. English course, its place and peculiarities at vocational schools.

Тема 3. ESP (English for Specific Purposes) and EAP (English for Academic Purposes) course struc-ture and objectives.

Тема 4. Developing an ESP / EAP lesson.

Тема 5. Organization of FLT at linguistic universities: Methods, forms, means and ways of teaching.

Тема 6.  Organization of FLT at linguistic universities: Methods, forms, means and ways of teaching.

Тема 7. Teaching theoretical courses to linguistic students.

Координатор РПНД