Навчальний курс 014Б1М3 Теоретичний курс німецької мови (фонетика, лексикологія, граматика, стилістика)

Освітній рівень

Перший (бакалаврський)

Програма навчання

Вибіркова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)

Освітня програма

Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова)

Обсяг дисципліни

8 кредитів (240 академічних годин)

Види аудиторних занять

лекції (40 академічних годин),

практичні заняття (44 академічні години)

Форма контролю

7 – диференційований залік

8 – екзамен

Вивчення дисципліни «Теоретичний курс німецької мови (фонетика, лексикологія, граматика, стилістика» спрямоване на удосконалення навичок правильної німецької вимови та розвиток умінь самостійного використання теоретичних знань і практичних навичок із фонетики німецької мови у подальшій педагогічній діяльності; послідовне висвітлення, які фонетичні та морфологічні процеси відбулися у німецькій мові, як змінювалася лексична система німецької мови протягом історії її розвитку; ознайомити студентів з історією розвитку німецької мови від найдавніших часів і до сьогодення; з історією розвитку літературної німецької мови, умовами її функціонування та джерелами її вивчення в різні історичні періоди; подати основи теоретичної граматики німецької мови, навчити пояснювати сучасні фонетичні та граматичні процеси через призму історії мови.  Підготовка студентів до написання різних типів текстів, зокрема наукових текстів. Ознайомлення з загальними принципами побудови тексту (розрізнення та узгодженість тексту, композиція тексту, конструкція абзацу), із функціональними стилями німецької мови та з різними формами висловлень. Знання, отримані під час аналізу текстів, є підпорядковані набуттю практичних навичок - учасники навчаються будувати тексти, пристосовуючи форму висловлення до своєї мети і вибираючи відповідні засоби висловлювання.

 

Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів  загальних і спеціальних компетентностей:

– Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово, здійснювати ефективну комунікацію українською й іноземними мовами в межах професійної діяльності.

– Здатність розв’язувати складні непередбачувані задачі й проблеми в професійній діяльності шляхом застосування отриманих знань, навичок і вмінь.

– Знання та розуміння предметної області й специфіки професійної діяльності та сучасних тенденцій їх розвитку.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):

– Здатність моделювати зміст навчання й позакласної виховної роботи, формувати іншомовні комунікативні й предметну читацьку компетентності учнів, зокрема на засадах інтегрованого навчання.

– Здатність спрямовувати експресивні, емоційні, логічні засоби мови для досягнення запланованого прагматичного результату в межах професійного спілкування.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Теоретичний курс німецької мови (фонетика, лексикологія, граматика, стилістика» є:

– Знати історію та сучасні тенденції розвитку світової педагогіки, психології, філології та методики навчання іноземних мов і зарубіжної літератури.

– Володіти знаннями про мову загалом в синхронічному та діахронічному аспектах, уміти виокремлювати галузі філології, окреслювати коло їхніх основних проблем.

– Уміти застосовувати філологічні знання для розв’язання професійних завдань, зокрема для формування іншомовної комунікативної та міжкультурної компетентностей в здобувачів освіти.

– Вільно володіти українською та іноземними мовами в усній і письмовій формах, у різних жанрово-стильових дискурсах і регістрах спілкування для вирішення комунікативних завдань у непередбачуваних ситуаціях.

Передумовами для вивчення дисципліни є «Практика усного і писемного мовлення (німецька мова)», «Теоретичний курс англійської мови (фонетика, лексикологія, граматика, стилістика)», «Практична граматика (німецька мова)».

Tема 1. Phonetik als Wissenschaft: Ziele, Aufgaben, Methoden, Schlüsselkonzepte.

Tема 2. Vokale.

Тема 3. Konsonanten.

Teма 4. Akzentologische Struktur deutscher Wörter.

Тема 5. Lexikologie als sprachwissenschaftliche Disziplin.

Tема 6. Die Bedeutung des Wortes.

Teма 7. Wortschatzzusammensetzung, Variabilität und etymologische Quellen der deutschen Sprache. Archaismen, Neologismen, Historismen, Schlagworte. Euphemismen.

Teма 8. Soziale und territoriale Besonderheiten des Wortschatzes der deutschen Sprache. Ausleihe in deutscher Sprache.

Teма 9. Phraseologie der deutschen Sprache.

Teма 10. Eine Wortform der deutschen Sprache.

Teма 11. Ableitung. Verbundwerkstoffe. Wortbildung. Abkürzungen.

Teма 12. Grammatische Form und grammatikalische Bedeutung.

Tема 13. Substantiv.

Teма 14. Adjektiv.

Teма 15. Pronomen.

Teма 16. Verb.

Teма 17. Wortarten II. Präposition, Adverb, Konjunktion, Interjektion. Partikeln. Teма 18. Besonderheiten der Syntax der deutschen Sprache.

Teма 19. Ein komplexer Satz. Komplexe und komplexe Sätze im Deutschen. Anschlüsse.

Teма 20. Stilistik als Wissenschaft.

 Teма 21. Funktionelle Stile.

Координатор Syllabus РПНД