Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
8 кредитів (240 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (42 академічні години), практичні заняття (42 академічні години) |
Форма контролю |
7 – диференційований залік 8 – екзамен |
Вивчення дисципліни «Теоретичний курс польської мови (фонетика, лексикологія, граматика, стилістика)» спрямоване на систематизацію та поглиблення відповідних теоретичних знань здобувачів, удосконалення їхніх практичних фонетичних і граматичних навичок, умінь ймовірнісного прогнозування й здійснення лексикографічних досліджень, умінь стилістичного аналізу польськомовних текстів різних жанрів та вмінь продукувати тексти різних стилів та жанрів польською мовою відповідно до поставленої комунікативної мети.
Завдання дисципліни полягають у формуванні в здобувачів ІК, що полягає у здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти та фахових компетентностей:
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово, здійснювати ефективну комунікацію українською й іноземними мовами в межах професійної діяльності.
- Здатність розв’язувати складні непередбачувані задачі й проблеми в професійній діяльності шляхом застосування отриманих знань, навичок і вмінь.
- Знання та розуміння предметної області й специфіки професійної діяльності та сучасних тенденцій їх розвитку.
- Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
- Здатність чітко й виразно висловлювати свою думку іноземними мовами в усному та письмовому вигляді відповідно до прагматичного наміру й комунікативної ситуації, використовуючи на практиці фонетичні, лексичні, граматичні, стилістичні, дискурсивні знання, реалізуючи ефективні стратегії, а також здійснювати медіацію в професійному контексті.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Теоретичний курс польської мови (фонетика, лексикологія, граматика, стилістика)» є:
- Знати історію та сучасні тенденції розвитку світової педагогіки, психології, філології та методики навчання іноземних мов і зарубіжної літератури.
- Володіти знаннями про мову загалом в синхронічному та діахронічному аспектах, уміти виокремлювати галузі філології, окреслювати коло їхніх основних проблем.
- Уміти застосовувати філологічні знання для розв’язання професійних завдань, зокрема для формування іншомовної комунікативної та міжкультурної компетентностей в здобувачів освіти.
- Вільно володіти українською та іноземними мовами в усній і письмовій формах, у різних жанрово-стильових дискурсах і регістрах спілкування для вирішення комунікативних завдань у непередбачуваних ситуаціях.
Оволодіння теоретичними знаннями з фонетики, лексикології, граматики та стилістики спирається на знання, навички й уміння, здобуті під час вивчення інших дотичних навчальних дисциплін, зокрема: «Практика усного і писемного мовлення (польська мова)», «Теоретичний курс англійської мови (фонетика, лексикологія, граматика, стилістика)», з якими встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.
Temat 1. Specyfika polskiego systemu fonetycznego.
Temat 2. Dźwięki spółgłoskowe języka polskiego.
Temat 3. Akcent w języku polskim.
Temat 4. System fonologiczny języka polskiego.
Temat 5. Przedmiot leksykologii.
Temat 6. Polisemia i homonimia. Synonimia. Antonimia.
Temat 7. Archaizmy i neologizmy.
Temat 8. Polski socjolekt.
Temat 9. Frazeologizmy, ich rodzaje i źródła powstania.
Temat 10. Ogólna charakterystyka systemu gramatycznego języka polskiego. Rzeczownik jako część mowy.
Temat 11. Przymiotnik. Zaimek.
Temat 12. Liczebnik jako część mowy.
Temat 13. Czasownik jako część mowy.
Temat 14. Przysłówek jako część mowy.
Temat 15. Słowa służbowe.
Temat 16. Miejsce formy wyrazowej w systemie gramatycznym współczesnej polszczyzny.
Temat 17. Główne formalne sposoby słowotwórstwa.
Temat 18. Główne jednostki syntaktyczne – frazy i zdania.
Temat 19. Podmiot i orzeczenie jako główne człony zdania, ich rodzaje.
Temat 20. Stylistyka jako dziedzina językoznawstwa.
Temat 21. Style funkcjonalne języka polskiego.