Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
3 кредитів (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
- немає |
Форма контролю |
Диференційований залік |
Проходження педагогічної практики передбачає закріплення теоретичних знань та набуття студентами професійних умінь та навичок.
Завданням практики є: формування професійної ідентифікації майбутніх учителів, їхньої професійної самосвідомості; ознайомлення з сучасним станом навчально-виховної роботи в загальноосвітніх закладах; формування здатностей реалізації виховної, організаційної, інформаційно-методичної, дослідницької, соціальної функцій класного керівника, а також здійснювати індивідуальну виховну роботу з учнями загальноосвітніх закладів; вивчення сучасного стану навчально-виховної роботи в загальноосвітніх закладах, надання їм посильної допомоги в роботі зі школярами; вивчення педагогічного досвіду провідних викладачів; формування у студентів любові до педагогічної професії, готовності до педагогічної діяльності; стимулювання прагнення до вивчення фахових і педагогічних дисциплін; розвиток педагогічних здібностей майбутніх учителів з метою підготовки до творчого розв’язання завдань виховання і навчання; вироблення у студентів творчого дослідницького підходу до педагогічної діяльності, набуття ними навичок аналізу результатів своєї праці та самоосвіти, а також інтегральної, загальних і спеціальних компетентностей:
ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і передбачають застосування теоретичних знань і практичних умінь з наук предметної спеціальності та дотичних до них.
ЗК 1. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово, здійснювати ефективну комунікацію українською й іноземними мовами в межах професійної діяльності.
ЗК 2. Здатність до абстрактного мислення, пошуку, опрацювання, аналізу й синтезу інформації та використання інноваційних технологій, сучасних методів й інструментальних засобів в освітньому процесі.
ЗК 3. Здатність до конструктивної міжособистісної взаємодії й ефективної роботи в команді, готовність генерувати нові ідеї й брати на себе відповідальність за ухвалені рішення в непередбачуваних умовах виконання професійної діяльності.
ЗК 4. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру й історію, багатоманітність й мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національно-культурної ідентичності.
ЗК 5. Здатність рефлексувати й обʼєктивно оцінювати професійну діяльність, визначати актуальні потреби, автономно навчатися й оволодівати сучасними знаннями, забезпечуючи безперервний професійний розвиток.
ЗК 6. Здатність розв’язувати складні непередбачувані задачі й проблеми в професійній діяльності шляхом застосування отриманих знань, навичок і вмінь.
ЗК 7. Здатність підтримувати особисте психічне й фізичне здоров’я, контролювати власні емоційні стани, використовувати різні види й форми рухової активності та вести здоровий спосіб життя, створювати комфортне й безпечне освітнє середовище.
ЗК 8. Здатність діяти на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права й обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку.
ЗК 9. Знання та розуміння предметної області й специфіки професійної діяльності та сучасних тенденцій їх розвитку.
ЗК 10. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
Спеціальними компетентностями є:
СК 2. Здатність аналізувати, прогнозувати, коригувати й оцінювати навчальну діяльність учнів з огляду на їхні індивідуальні й вікові особливості та потреби шляхом застосування сучасних методів і технологій.
СК 3. Здатність добирати, використовувати наявні та, за потреби, створювати власні, зокрема цифрові, засоби навчання й контролю.
СК 4. Здатність до субʼєкт-субʼєктної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу назасадах партнерства, формувати колектив учнів.
СК 6. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі з метою його оптимізації та вдосконалення, презентувати власні доробки в галузі освіти й педагогіки, методики навчання іноземних мов та зарубіжної літератури.
Програмними результатами є:
ПР 2. Розуміти та враховувати особливості людини як суб’єкта психічної діяльності, джерела її активності, закономірності психічного розвитку, основні вікові новоутворення, умови, що забезпечують особистісне зростання в процесі педагогічної діяльності.
ПР 3. Планувати, організовувати і проводити науково-практичне дослідження, зокрема володіти формами й методами наукового пізнання та досліджень в галузі майбутньої професійної діяльності.
ПР 4. Уміти ефективно працювати з інформацією: критично аналізувати, інтерпретувати, впорядковувати, класифікувати й систематизувати її на засадах академічної доброчесності.
ПР 9. Реалізовувати ефективні комунікативні стратегії з учасниками освітнього процесу із дотриманням етичних норм, принципів толерантності, співробітництва й взаємоповаги для розв’язання завдань професійної діяльності та забезпечувати посередницькі функції.
ПР 13. Розуміти сутність соціального життя та структури суспільства, основних етапів розвитку і становлення української державності, передумов особистої свободи, моральних обов’язків особистості. Реалізовувати свої права й обов’язки, утверджувати цінності громадянського суспільства у професійній діяльності.
Передумовами проходження педагогічної практики є дисципліни, такі як: «Психологічна практика», «Педагогіка», «Педагогічна майстарність», із якими встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.
Тема 1. Знайомство з освітнім закладом, педагогічним колективом,
Тема 2. Знайомство з класним керівником та класом
Тема 3. Вивчення окремих учнів класу
Тема 4. Вивчення учнівського колективу
Тема 5. Вивчення пріоритетних напрямків та основних принципів виховного процесу в освітньому закладі.
Тема 6. Ознайомлення з роботою учнівського самоврядування
Тема 7. Ознайомлення з основними організаційними формами навчання в освітньому закладі.
Тема 8. Ознайомлення з основними методами навчання в освітньому закладі
Тема 9. Робота з навчально-методичною фаховою літературою
Тема 10. Участь у роботі методичних об’єднань педагогів, у нарадах класних керівників, методичних заходах