Навчальний курс 014БОК25 Педагогічна практика

Освітній рівень

Перший (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова)

Обсяг дисципліни

3 кредитів (90 академічних годин)

Види аудиторних занять

- немає

Форма контролю

 Диференційований залік

Проходження педагогічної практики передбачає закріплення теоретичних знань та набуття  студентами професійних умінь та навичок.

Завданням практики є: формування професійної ідентифікації майбутніх учителів, їхньої професійної самосвідомості; ознайомлення  з  сучасним  станом  навчально-виховної роботи в загальноосвітніх закладах; формування  здатностей  реалізації  виховної, організаційної,  інформаційно-методичної,  дослідницької, соціальної  функцій  класного  керівника,  а  також  здійснювати індивідуальну виховну роботу з учнями загальноосвітніх закладів; вивчення  сучасного  стану  навчально-виховної  роботи  в загальноосвітніх закладах,  надання  їм посильної допомоги в роботі зі школярами; вивчення педагогічного досвіду провідних викладачів; формування  у  студентів  любові  до  педагогічної  професії, готовності  до  педагогічної  діяльності;  стимулювання  прагнення до  вивчення  фахових  і  педагогічних  дисциплін;  розвиток педагогічних здібностей майбутніх учителів з метою підготовки до творчого розв’язання завдань виховання і навчання; вироблення  у  студентів  творчого  дослідницького  підходу до  педагогічної  діяльності,  набуття  ними  навичок  аналізу результатів своєї праці та самоосвіти, а також інтегральної, загальних і спеціальних компетентностей:

 

ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і передбачають застосування теоретичних знань і практичних умінь з наук предметної спеціальності та дотичних до них.

ЗК 1. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово, здійснювати ефективну комунікацію українською й іноземними мовами в межах професійної діяльності.

ЗК 2. Здатність до абстрактного мислення, пошуку, опрацювання, аналізу й синтезу інформації та використання інноваційних технологій, сучасних методів й інструментальних засобів в освітньому процесі.

ЗК 3. Здатність до конструктивної міжособистісної взаємодії й ефективної роботи в команді, готовність генерувати нові ідеї й брати на себе відповідальність за ухвалені рішення в непередбачуваних умовах виконання професійної діяльності.

ЗК 4. Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру й історію, багатоманітність й мультикультурність у суспільстві; здатність до вираження національно-культурної ідентичності.

ЗК 5. Здатність рефлексувати й обʼєктивно оцінювати професійну діяльність, визначати актуальні потреби, автономно навчатися й оволодівати сучасними знаннями, забезпечуючи безперервний професійний розвиток.

ЗК 6. Здатність розв’язувати складні непередбачувані задачі й проблеми в професійній діяльності шляхом застосування отриманих знань, навичок і вмінь.

ЗК 7. Здатність підтримувати особисте психічне й фізичне здоров’я, контролювати власні емоційні стани, використовувати різні види й форми рухової активності та вести здоровий спосіб життя, створювати комфортне й безпечне освітнє середовище.

ЗК 8. Здатність діяти на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізувати свої права й обов’язки; усвідомлювати цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку.

ЗК 9. Знання та розуміння предметної області й специфіки професійної діяльності та сучасних тенденцій їх розвитку.

ЗК 10. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.

 

 

Спеціальними компетентностями є:

СК 1. Здатність моделювати зміст навчання й позакласної виховної роботи, формувати іншомовні комунікативні й предметну читацьку компетентності учнів, зокрема на засадах інтегрованого навчання.

СК 2. Здатність аналізувати, прогнозувати, коригувати й оцінювати навчальну діяльність учнів з огляду на їхні індивідуальні й вікові особливості та потреби шляхом застосування сучасних методів і технологій.

СК 3. Здатність добирати, використовувати наявні та, за потреби, створювати власні, зокрема цифрові, засоби навчання й контролю.

СК 4. Здатність до субʼєкт-субʼєктної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу назасадах партнерства, формувати колектив учнів.

СК 6. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі з метою його оптимізації та вдосконалення, презентувати власні доробки в галузі освіти й педагогіки, методики навчання іноземних мов та зарубіжної літератури.

Програмними результатами  є:

ПР 1. Знати історію та сучасні тенденції розвитку світової педагогіки, психології, філології та методики навчання іноземних мов і зарубіжної літератури.

ПР 2. Розуміти та враховувати особливості людини як суб’єкта психічної діяльності, джерела її активності, закономірності психічного розвитку, основні вікові новоутворення, умови, що забезпечують особистісне зростання в процесі педагогічної діяльності.

ПР 3. Планувати, організовувати і проводити науково-практичне дослідження, зокрема володіти формами й методами наукового пізнання та досліджень в галузі майбутньої професійної діяльності.

ПР 4. Уміти ефективно працювати з інформацією: критично аналізувати, інтерпретувати, впорядковувати, класифікувати й систематизувати її на засадах академічної доброчесності.

ПР 9. Реалізовувати ефективні комунікативні стратегії з учасниками освітнього процесу із дотриманням етичних норм, принципів толерантності, співробітництва й взаємоповаги для розв’язання завдань професійної діяльності та забезпечувати посередницькі функції.

ПР 13. Розуміти сутність соціального життя та структури суспільства, основних етапів розвитку і становлення української державності, передумов особистої свободи, моральних обов’язків особистості. Реалізовувати свої права й обов’язки, утверджувати цінності громадянського суспільства у професійній діяльності.

 

Передумовами проходження педагогічної  практики є дисципліни, такі як: «Психологічна практика», «Педагогіка», «Педагогічна майстарність», із якими встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.

Тема 1. Знайомство з освітнім закладом, педагогічним колективом,

Тема 2. Знайомство з класним керівником та класом

Тема 3. Вивчення окремих  учнів класу

Тема 4. Вивчення учнівського колективу

Тема 5. Вивчення пріоритетних напрямків та основних принципів виховного процесу в освітньому закладі.

Тема 6. Ознайомлення  з  роботою  учнівського самоврядування

Тема 7. Ознайомлення з основними організаційними формами навчання в освітньому закладі.

Тема 8. Ознайомлення з основними методами навчання в освітньому закладі

Тема 9. Робота з навчально-методичною фаховою літературою

Тема 10. Участь у роботі методичних об’єднань педагогів, у нарадах класних керівників, методичних заходах

Координатор Робоча програма