Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (20 академічних годин), практичні заняття (20 академічних години) |
Форма контролю |
екзамен |
Вивчення дисципліни «Педагогіка» полягає у формуванні знань про загальні засади педагогіки, теорію навчання й виховання, управління навчально-виховним процесом з урахуванням сучасних досягнень педагогіки і психології та досвіду розбудови української національної школи.
Завданням дисципліни є формування в здобувачів професійної компетентності, що полягає у здатності глибоко розуміти сучасні педагогічні теорії і практики, ефективно застосовувати отримані знання на практиці, створювати індивідуальні траєкторії навчання для кожного учня, у прагненні до постійного професійного саморозвитку, а також загальних і спеціальних компетентностей:
ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і передбачають застосування теоретичних знань і практичних умінь з наук предметної спеціальності та дотичних до них.
ЗК 2. Здатність до абстрактного мислення, пошуку, опрацювання, аналізу й синтезу інформації та використання інноваційних технологій, сучасних методів й інструментальних засобів в освітньому процесі.
ЗК 3. Здатність до конструктивної міжособистісної взаємодії й ефективної роботи в команді, готовність генерувати нові ідеї й брати на себе відповідальність за ухвалені рішення в непередбачуваних умовах виконання професійної діяльності.
ЗК 5. Здатність рефлексувати й обʼєктивно оцінювати професійну діяльність, визначатиактуальні потреби, автономно навчатися й оволодівати сучасними знаннями, забезпечуючибезперервний професійний розвиток.
ЗК 6. Здатність розв’язувати складні непередбачувані задачі й проблеми в професійній діяльності шляхом застосування отриманих знань, навичок і вмінь.
ЗК 9. Знання та розуміння предметної області й специфіки професійної діяльності та сучасних тенденцій їх розвитку.
СК 1. Здатність моделювати зміст навчання й позакласної виховної роботи, формувати іншомовні комунікативні й предметну читацьку компетентності учнів, зокрема на засадах інтегрованого навчання.
СК 2. Здатність аналізувати, прогнозувати, коригувати й оцінювати навчальну діяльність учнів з огляду на їхні індивідуальні й вікові особливості та потреби шляхом застосування сучасних методів і технологій.
СК 4. Здатність до субʼєкт-субʼєктної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу назасадах партнерства, формувати колектив учнів.
СК 5. Здатність забезпечувати умови для ефективного функціонування інклюзивного освітнього середовища.
СК 6. Здатність застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі з метою його оптимізації та вдосконалення, презентувати власні доробки в галузі освіти й педагогіки, методики навчання іноземних мов та зарубіжної літератури.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Педагогіка» є:
ПР1. Знати історію та сучасні тенденції розвитку світової педагогіки, психології, філології та методики навчання іноземних мов і зарубіжної літератури.
ПР 2. Розуміти та враховувати особливості людини як суб’єкта психічної діяльності, джерела її активності, закономірності психічного розвитку, основні вікові новоутворення, умови, що забезпечують особистісне зростання в процесі педагогічної діяльності.
ПР 7. Уміти проявляти ініціативу, генерувати нові ідеї для розв’язання складних спеціалізованих завдань і проблем у професійній діяльності та нести відповідальність за прийняті рішення у непередбачуваних ситуаціях.
ПР 9. Реалізовувати ефективні комунікативні стратегії з учасниками освітнього процесу із дотриманням етичних норм, принципів толерантності, співробітництва й взаємоповаги для розв’язання завдань професійної діяльності та забезпечувати посередницькі функції.
ПР 11. Бути здатним проєктувати педагогічний процес, програми розвитку суб’єктів освітнього процесу, зокрема в умовах інклюзивної освіти, планувати хід заняття з іноземної мови та зарубіжної літератури.
ПР 12. Організовувати навчальні заняття різних типів, застосовувати різні види й форми навчально-пізнавальної діяльності учнів, відбирати, правильно й логічно презентувати навчальний матеріал; використовувати технології, методи і засоби, зокрема для реалізації інтегрованого навчання.
ПР 14. Уміти здійснювати професійну та особистісну рефлексію; прогнозувати, контролювати й аналізувати результати навчання здобувачів освіти; використовувати методи та прийоми розвитку в учнів здатності до само- й взаємоконтролю.
ПР 15. Уміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології та створювати цифрові освітні ресурси для вирішення спеціалізованих завдань і практичних проблем.
ПР 16. Знати сучасні дидактичні й методичні засади навчання іноземних мов і зарубіжної літератури та вміти застосовувати їх в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти.
Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Педагогіка» базується на курсах «Загальна психологія» та «Вікова та педагогічна психологія».
Тема 1. Педагогіка як наука і мистецтво.
Тема 2. Процес навчання: закономірності, принципи, методи, засоби.
Тема 3. Технології і форми організації навчання. Контроль за навчально-пізнавальною діяльністю.
Тема 4. Процес виховання: закономірності, типи, форми, методи.
Тема 5. Педагогічна підтримка різноманітності: інклюзивний підхід.