Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика та PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 6 кредитів (180 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (36 академічних годин), практичні заняття (36 академічних годин) |
Форма контролю | диференційований залік |
Вивчення дисципліни вільного вибору «Інформаційна культура» є формування розуміння у здобувачів вищої освіти напрямів розвитку інформаційної культури для подальшого застосування під час вирішення практичних завдань.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів таких компетентностей:
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
Програмними результатами вивчення дисципліни «Інформаційна культура» є:
Узагальнювати, аналізувати й систематизувати інформацію в діяльності, пов’язаній з її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.
Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.
Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.
Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді.
Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Уміти оприлюднювати результати власних теоретико-прикладних досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
Уміти розробляти якісний інформаційний контент і медійні продукти відповідно до цільової аудиторії та стратегій формування іміджу й бренду.
ТЕМА 1. Інформаційна культура як феномен сучасності.
ТЕМА 2. Інформаційне суспільство та інформаційна культура.
ТЕМА 3. Інформаційна культура як об’єкт соціально-філософського аналізу.
Тема 4. Формування інформаційної культури.
ТЕМА 5. Електронні інформаційні ресурси.
ТЕМА 6. Інформаційна культура в правових нормах інформатизації.
ТЕМА 7. Медіавиховання як складник інформаційної культури.
ТЕМА 8. Культура медіаосвіти.
ТЕМА 9. Тенденції розвитку інформаційної культури.
ТЕМА 10. Масові комунікації як детермінанта буття інформаційної культури.
ТЕМА 11. Інформаційні ресурси та типи комунікативної взаємодії.
ТЕМА 12. Маніпуляція в інформаційному просторі.
ТЕМА 13. Пропаганда в системі суспільних комунікацій.
ТЕМА 14. Методика пошуку навчальної та наукової інформації та аналітичне опрацювання джерел інформації.
ТЕМА 15. Інформаційна культура у сучасній соціальній реальності.
ТЕМА 16. Традиційні та електронні інформаційно-пошукові системи як елемент інформаційної культури.
ТЕМА 17. Інформаційна культура в умовах дій нових інформаційних технологій.
ТЕМА 18. Методика пошуку навчальної та наукової інформації та аналітичне опрацювання джерел інформації.