Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика та PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 6 кредити (180 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (36 академічних годин), практичні заняття (36 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Вивчення дисципліни «Книгознавство та промоція книги й читання» є надання загальнотеоретичної підготовки студентів, формування уміння орієнтуватись у проблемах сучасного книгознавства і книговиробництва; простежити шлях розвитку книги від її виникнення, визначити соціальні функції книги на кожному етапі її розвитку, її місце в системі сучасних комунікацій та засобів масової інформації; проаналізувати внесок українських книгознавців у книжкову справу; оволодіти методикою книгознавчого дослідження, типологічного і соціологічного аналізу книги як соціально-культурного феномена книжкової справи; розглянути джерельну базу книгознавства.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних та фахових компетентностей:
ІК Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі інформаційної, бібліотечної та архівної справи або у процесі навчання, що передбачає застосування положень і методів інформаційної, бібліотечної та архівної справи і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК 1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 3 Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК 4 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 7 Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 10 Здатність спілкуватися з представниками різних інших професійних груп різного рівня з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
СК 1 Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, компетентності систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, спеціальності розповсюдження й надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.
СК 2 Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.
СК 9 Здатність використовувати PR та інші прикладні соціокомунікаційні технології в умовах сучасної інформаційно-технологічної інфраструктури.
СК 10 Здатність адмініструвати соціальні мережі, електронні бібліотеки й архіви.
СК 15 Здатність опановувати й застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.
СК 16 Здатність презентувати та оприлюднювати результати теоретико-прикладних досліджень у сфері інформаційно-аналітичної та виставкової діяльності.
СК 17 Здатність створювати, презентувати та просувати медійні продукти для формування корпоративного іміджу установи з урахуванням соціально-психологічних механізмів впливу на цільову аудиторію.
Програмними результатами вивчення «Книгознавство та промоція книги й читання» відповідно до освітньої програми є:
РН 1 Знати й розуміти наукові засади організації, модернізації і впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.
РН 4 Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення й задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.
РН 5 Узагальнювати, аналізувати й синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
РН 9 Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів.
РН 11 Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
РН 12 Застосовувати сучасні методики й технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів і сервісів.
РН 14 Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.
РН 15 Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
РН 20 Уміти оприлюднювати результати власних теоретико-прикладних досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
РН 21 Уміти розробляти якісний інформаційний контент і медійні продукти для різних цільових аудиторій з урахуванням їх соціально-психологічних особливостей, а також відповідно до стратегій формування іміджу й бренду.
ТЕМА 1. Багатовимірність та системність науки про книгу і книжкову справу.
ТЕМА 2. Книгознавча думка в Україні та її місце в історії світової культури. Початковий етап формування знання про книгу в Київській Русі.
ТЕМА 3. Бібліофільство як соціокультурне явище.
ТЕМА 4. Науково-дослідна робота у галузі книгознавства на сучасному етапі.
ТЕМА 5. Мистецтво книги як книгознавча дисципліна.
ТЕМА 6. Бібліополістика як галузь книгознавства.
ТЕМА 7. Типологія творів друку.
ТЕМА 8. Книжкова промоція як взаємодія книжкової справи та масмедіа.
ТЕМА 9. Популяризація книги в сучасному інформаційному просторі. Промоція книги в Інтернеті.
ТЕМА 10. Буктрейлер як новий інструмент промоції книжкових видань.
ТЕМА 11. Книга як продукт духовної і матеріальної діяльності людини.
ТЕМА 12. Поняття про читачезнавство та його зв’язки з книгознавством.
ТЕМА 13. Структура читачезнавства: історія читача і читання, соціологія читання, книгознавчий аспект психології читача та читання.
ТЕМА 14. Проблематики наукових досліджень вчених у галузі книгознавства.
ТЕМА 15. Соціологічні дослідження читача. Класифікація читачів.
ТЕМА 16. Сучасні соціологічні дослідження книги і читання.
ТЕМА 17. Квалілогія та кваліметрія книги.
ТЕМА 18. Суспільна роль книги як предмета духовної й матеріальної культури.