Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика і PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (24 академічні години), практичні заняття (24 академічні години) |
Форма контролю | екзамен |
Вивчення дисципліни «Книгознавство» спрямоване на опанування знань щодо надання загальнотеоретичної підготовки студентів, формування уміння орієнтуватись у проблемах сучасного книгознавства і книговиробництва; розглянути джерельну базу книгознавства; простежити шлях розвитку книги від її виникнення, визначити соціальні функції книги на кожному етапі її розвитку, її місце в системі сучасних комунікацій та засобів масової інформації; проаналізувати внесок українських книгознавців у книжкову справу; оволодіти методикою книгознавчого дослідження, типологічного і соціологічного аналізу книги як соціально-культурного феномена книжкової справи.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних і фахових компетентностей:
ЗК1 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 2 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗКЗ Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК 4 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово
ЗК 6 Навички використання інформаційних і і комунікативних технологій.
ЗК 7 Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 8 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК 9 Здатність працювати в команді.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Книгознавство» є:
РН 1. Знати й розуміти наукові засади організації, модернізації і впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.
РН 4 Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення й задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.
РН 5 Узагальнювати, аналізувати й синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
РН 6 Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі й галузеві нормативні документи.
РН 9. Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів.
РН 11. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
РН 12 Застосовувати сучасні методики й технології автоматизованого опрацювання
інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів і сервісів.
РН 13. Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення.
РН 14 Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.
Попередньо опановані дисципліни: «Бібліотекознавство», «Історія української культури», «Маркетинг інформаційних продуктів і послуг» та ін.
Тема 1. Багатовимірність та системність науки про книгу і книжкову справу.
Тема 2. Історичний розвиток книгознавства. Історія світової книгознавчої думки.
Тема 3. Книгознавча думка в Україні та її місце в історії світової культури. Початковий етап формування знання про книгу в Київській Русі.
Тема 4. Науково-дослідна робота у галузі книгознавства на сучасному етапі.
Тема 5. Мистецтво книги як книгознавча дисципліна.
Тема 6. Система книготоргового книгознавчого знання. Бібліополістика як галузь книгознавства.
Тема 7. Книжкова промоція як взаємодія книжкової справи та масмедіа.
Тема 8. Популяризація книги в сучасному інформаційному просторі. Промоція книги в Інтернеті.
Тема 9. Буктрейлер як новий інструмент промоції книжкових видань.
Тема 10. Книга як продукт духовної і матеріальної діяльності людини.
Тема 11. Поняття про читачезнавство та його зв’язки з книгознавством.
Тема 12. Структура читачезнавства: історія читача і читання, соціологія читання, книгознавчий аспект психології читача та читання.