2022-06-28

Науковиця політехніки пройшла тренінг за програмою «Активні Громадяни» від Британської Ради в Україні

Науковиця факультету філології, психології та педагогіки Полтавської політехніки, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва стала учасницею тренінгу за програмою «Активні Громадяни» від Британської Ради в Україні. Учасники проекту обговорили причини соціальних змін та дієві механізми налагодження міжкультурного діалогу та вирішення конфліктів на території держави.

Науковиця політехніки пройшла тренінг за програмою  «Активні Громадяни» від Британської Ради в Україні

Упродовж  11-12 та 18-19 червня 2022 року відбувся 4-денний онлайн-тренінг, організований Центром розвитку ініціатив «ІнСорс» за підтримки проєкту «Зміцнення міжсекторальної співпраці для соціальної згуртованості (SC3)», що співфінансується Європейським Союзом та Британською Радою в Україні (British Council Ukraine). Національний університет  «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» представляла кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва, яка стала активною учасницею тренінгу та отримала додаткові професійні компетенції.

Варто відзначити, що у 2020-2023 роках у межах проєкту «Зміцнення міжсекторальної співпраці для соціальної згуртованості» (SC3) Британська Рада та три співзаявники – громадські  організації  «Міцна громада», «Молодіжна Платформа» та Херсонський регіональний благодійний фонд «Об’єднання» запланували 23 локальні та 24 обласні пітчинги проєктів соціальної дії.

«Активні громадяни» – програма Британської Ради для молоді у галузі міжкультурного діалогу і соціального розвитку, яка стартувала в 2009 році та наразі реалізується більше ніж у 78 країнах Близького Сходу, Північної Африки, Європи, Південної та Східної Азії, Північної та Південної Америки.

Мета програма полягає у сприянні соціальним змінам і забезпеченні сталого розвитку шляхом створення і розбудови мережі молодих лідерів із залученням молодіжних організацій, які є рушіями реформ у своїх громадах та надання їм знань та навичок, що сприятимуть побудові відносин між людьми на засадах рівності та рівних можливостей, поваги до різноманіття, вміння вести безконфліктний діалог. В Україні проєкт розрахований на розвиток серед молоді  необхідних практичних знань та навичок, які б сприяли міжкультурному діалогу та вирішенню конфліктів в масштабі всієї країни, насамперед на Сході України.

Упродовж тренінгу учасники програми працювали у групах та колективно сформували стратегічну мету Програми «Активні громадяни», дізнались, що таке «річка активних громадян», опрацювали поняття «гендер та стать».  У перший день тренінгу пройшли Модуль 1 «Я і моя ідентичність», в рамках роботи над яким обговорили індивідуальні цінності кожного окремого учасника та  пріоритети   активного громадянина України. Крім того, багато уваги приділялось явним та прихованим ідентичностям особистості, домашнім завданням було створення Мережі Активних громадян на дошці miro.

Під час другого дня тренінгу учасники вивчали Модуль 2 «Я і Ти: діалог», де проаналізували важливість чути співрозмовника на прикладі притчі, розібрали відеосюжети на предмет відмінності діалогу та інших видів комунікації. До команди тренерів приєднався Сергій Толстіхін – експерт з розвитку туризму в громадах, власник садиби «Дім мандрівника», розробник туристичних маршрутів, який відвідав 31 країну світу на велосипеді, ведучий і автор телепрограм про туризм «Активність як джерело змін в громаді на прикладі Староушицької громади та Бакоти». Сергій представив свій досвід розвитку туризму на рівні громади, презентував реалізовані ним проєкти  та розповів про те, чим займається  наразі  і чому важливо розвивати туризм під час війни.

На третій день тренінгу опрацьовували модуль  «Я і Ти: громада»  та обговорювали, хто та які рішення приймає у громаді, як це працює «де-факто» та «де-юре». Перед учасниками виступив Володимир Плетюк, експерт з місцевого самоврядування, координатор Асоціації ОТГ в Тернопільській області та член Тернопільського відділення впровадження Програм UNESCO в Україні, який  розповів про вплив іміджу громади на її сталий розвиток,  особливості життєдіяльності громад під час війни, виклики, актуальні потреби,  з якими вони стикаються  на даний  момент. Спікер також поділився власним досвідом промоції територіальних громад та дав учасникам тренінгу дієві  практичні поради.

В останній день тренінгу учасники працювали над  «Деревом проблем», за допомогою якого відобразили найгостріші проблеми, з якими мають справу українські громади зараз, серед яких: низький рівень поінформованості про мінну небезпеку, незбалансований розподіл гуманітарної допомоги, пасивність виборців, екологічні проблеми загалом та проблема забруднення території через воєнні дії, проблема патріотичного виховання молоді в епоху постправди: якого патріота і для якої держави ми виховуємо?

Тематика порушених проблем  стала  основою тренування учасників у розробці чернеток майбутніх проєктів соціальної дії. Присутні також мали можливість ознайомитися  з теоретичною складовою проєктного циклу та залучення стейкхолдерів до ініціалізації проєктної ідеї, планування, реалізації, моніторингу й оцінки проєкту.

За словами науковиці Анни Павельєвої, участь у таких тренінгах, практичних майстер-класах та вебінарах – це чудова можливість українським вченим, викладачам отримати додаткові професійні  знання, залучити кращий практичний досвід сучасників з різних куточків світу  для вирішення проблем локального рівня та підвищити рівень власного науково-інтелектуального потенціалу.

Раніше науковиця політехніки обрана координаторкою по зовнішніх комунікаціях при Європейській Раді аспірантів, докторантів та молодих вчених, стала учасницею заходу від Erasmus+, присвяченого мистецтву діалогу, увійшла до складу журі конкурсу наукових проектів з академічної доброчесності, а науковиці політехніки взяли участь у вебінарі, присвяченому проектам мобільності у період війни.

Медіа-центр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»