2022-06-13

Науковиця політехніки стала учасницею заходу від Erasmus+, присвяченого мистецтву діалогу

Науковиця Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Анна Павельєва взяла активну участь у вебінарі «Europe Goes Local Webinar: Fostering Meaningful Communication (Dialogue) in Your Local Reality» за програмою Erasmus+, організованого бельгійським національним агентством JINT vzw (National Agency). Освітяни та молодіжні працівники з європейських країн обговорили основні моделі ведення діалогу та обмінялися дієвими порадами щодо налагодження ефективної комунікації.

Науковиця  політехніки стала учасницею заходу від  Erasmus+, присвяченого  мистецтву діалогу

9 червня 2022 року в рамках програми Erasmus+ у онлайн-форматі відбувся вебінар «Europe Goes Local Webinar: Fostering Meaningful Communication (Dialogue) in Your Local Reality», організований бельгійським національним агентством JINT vzw (National Agency). Під час масштабної наукової події 30 освітян та молодіжних працівників з різних європейських країн навчалися  сприяти змістовному спілкуванню (діалогу) у власному  середовищі.

Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» представляла кандидатка  філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Анна Павельєва. Науковиця взяла активну участь у обговоренні найсучасніших  моделей ведення діалогу, обмінялася практичним досвідом та дієвими порадами щодо налагодження ефективної комунікації з колегами з провідних українських та європейських університетів, громадських організацій.

Під час вебінару учасники детально обговорили фінську модель ведення діалогу «Timeout-Dialogue». На сайті можна знайти багато методик та порад стосовно успішної побудови діалогу та сприяння ефективній діалогічній комунікації, зокрема, тут можна завантажити картки-підказки, що допоможуть вести конструктивний діалог у будь-яких умовах.

Учасники заходу дали визначення поняттям «діалог» та «діалогічність», обговорили різницю між цими концептами, виявили чотири  основоположні засади ведення успішного діалогу:

  • метою діалогу є сприяння кращому розумінню себе, інших, теми розмови тощо;

  • ядром діалогу є значення чогось, яке можна виявити шляхом обміну досвідом між індивідами;

  • взаєморозуміння і вирішення проблем не являються ціллю діалогу, але є частиною процесу діалогу;

  • діалог має сприяти рівності і свободі виявлення індивідів, так само як і вільному перебігу дискусії.

Тренери Джудіт Балог (Judit Balogh), Антті Корхонен (Antti Korhonen) та Янне Каретнею (Janne Kareinen) пояснили відмінності між діалогом та дебатами, переговорів та консенсусу і підкреслили, що діалог завжди сприяє обміну досвідом між людьми,  даючи  можливість навчитись чомусь новому. Адже будь-який діалог – це індивідуальний, унікальний досвід, що відбувається «тут і зараз».

Учасники вебінару  обмінялися дієвими практичними порадами  як правильно вести діалог, з чого починати ефективну комунікацію, які вербальні та невербальні засоби використовувати. Лектори підкреслили, що діалог підходить онлайн та офлайн для семінарів, зустрічей усіх рівнів, дискусій, громадських обговорень та зустрічей у неформальних обставинах, проте ця форма спілкування неефективна для швидкого вирішення проблем, для мозкових штурмів, дебатів та оціночних процесів.

Спікери наголосили на тому, що умовами будь-якого діалогу мають бути безпека і довіра, після чого розповіли про 6 основних правил ведення конструктивної дискусії:

  • уважно слухайте інших, не переривайте їх і не починайте дискусій не за темою;

  • «вплітайте» свої аргументи в те, що сказали інші люди і використовуйте щоденну розмовну лексику;

  • розкажіть іншим про свій власний досвід;

  • звертайтесь до інших учасників діалогу напряму та запитуйте у них про їхню точку зору;

  • долучайтесь до обговорень, але при цьому поважайте інших і не забувайте про конфіденційність;

  • намагайтесь гасити конфлікти та виявляти питання/проблеми, які залишились непоміченими.

Учасники вебінару також дізнались, як можна залучити молодь до дискусій у своїх громадах,  використати складні та болючі теми для навчання та розвитку в місцевих реаліях, обговорили  нові способи спілкування та послухали про приклади діалогів, які впливають на демократичні процеси. Присутні мали унікальну можливість застосувати отримані знання на практиці,  виконуючи групові завдання, спрямовані   на розвиток діалогічності.

За словами науковиці факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені  Юрія Кондратюка» Анни  Павельєвої, діалог необхідний для того, щоб почути кожного у цих складних життєвих обставинах, щоб слухати та вчитися один у одного: «Лише шляхом діалогу можна краще зрозуміти місцеві проблеми, навчитися боротися з поляризацією та підтримувати демократичні процеси. Мистецтво ефективного ведення діалогу особливо важливе для освітян та молодіжних працівників, адже при роботі з молоддю правильна вербальна комунікація допомагає швидше досягти поставлених цілей. У подальших планах – поділитися набутим досвідом і опанованими  практичними знаннями  з колегами та студентами».

Раніше  науковиці політехніки взяли участь у вебінарі, присвяченому проєктам мобільності у період війни, студентка-філолог стала учасницею проєкту для молодіжних лідерів Erasmus+ у Греції, науковиця взяла участь у презентації можливостей для української молоді в Україні та країнах ЄС,  студентка політехніки стала учасницею молодіжного обміну Erasmus+ «Eco-Friendly Youth» у Грузії, студентка-філолог взяла участь у тренінгу Erasmus+ , присвяченому психічному здоров’ю в умовах війни, а науковиця політехніки пройшла «Весняну школу молодого науковця 2.0».

Медіа-центр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»