2022-05-31

Науковиця політехніки увійшла до складу журі конкурсу наукових проєктів з академічної доброчесності

Голова Ради молодих учених факультету філології, психології та педагогіки, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Полтавської політехніки, членкиня Експертної ради молодих учених Міністерства освіти і науки України Анна Павельєва долучилася до роботи журі конкурсу наукових проєктів за напрямом «Наука та освіта: утвердження академічної доброчесності та наукової етики» при Київському університеті імені Бориса Грінченка.

Науковиця політехніки увійшла до складу журі конкурсу наукових проєктів з академічної доброчесності

27 травня 2022 року голова Ради молодих учених факультету філології, психології та педагогіки – кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри германської філології та перекладу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», членкиня Експертної ради молодих учених Міністерства освіти і науки України Анна Павельєва виконувала обов’язки члена журі конкурсу наукових проєктів за напрямом «Наука та освіта: утвердження академічної доброчесності та наукової етики», організованого Науковим товариством студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Київського університету імені Бориса Грінченка.

Конкурс наукових проєктів проходив  у рамках Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції «Дослідження молодих вчених: від ідеї до реалізації» у Київському університеті імені Бориса Грінченка. До складу журі також увійшла Дана Сопова, викладачка циклової комісії з педагогічної освіти, членкиня Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Фахового коледжу «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка, докторка філософії, очолила журі Тетяна Опришко, директорка бібліотеки Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидатка наук із соціальних комунікацій. Наукову подію модерувала Тетяна Патук, методистка науково-методичного центру досліджень, наукових проєктів та програм Київського університету імені Бориса Грінченка.

За словами науковиці Полтавської політехніки Анни Павельєвої, дотримання основоположних принципів наукової доброчесності наразі не втрачає свої актуальності, проте навчити здобувачів вищої освіти засадам академічної доброчесності – завдання з непростих. Адже штудіювання законів, положень та методичних вказівок до написання курсових і кваліфікаційних робіт може бути малоефективним, відтак пошук нових методів і засобів впровадження засад академічної доброчесності в освітньому та науково – дослідницькій діяльності студентів та молодих науковців не втрачає своєї актуальності.

«Питання академічної доброчесності є необхідною передумовою виховання нової генерації науковців, здатних самостійно працювати над дослідженнями та гідно презентувати власні напрацювання у будь – якій сфері. Талановита молодь та молоді вчені, що хочуть сказати своє слово в науці, мають чітко послуговуватися принципами доброчесності та авторського права, без цього важко уявити повноцінний розвиток української науки. Студенти нашого університету наразі успішно опановують необхідні практичні навички, навчаються на освітніх тренінгах та онлайн – курсах, популяризують академічну доброчесність серед однолітків», – прокоментувала Анна Павельєва.

Конкурсні проєкти, представлені здобувачами вищої освіти та молодими ученими, були присвячені практичній реалізації впровадження цінностей академічної доброчесності через блоги в Інстаграмі, рекламні відеокліпи, серію візуальної реклами, інтерактивні вебінари, обрання адвокатів з етики та запровадження винагород і санкцій, можливим просвітницьким заходам, спрямованим на підвищення рівня доброчесності здобувачів освіти в музичній сфері та запобіганню плагіату в музиці.

Оцінювання проєктів відбувалось за наступними  критеріями:

  • актуальність проєкту – 5 балів.
  • мета: конкретність, вимірюваність, досяжність, реалістичність, визначеність у часі – 5 балів.
  • виконання завдання 1 (наукове дослідження): методологія, теоретична та практична цінність результатів дослідження для реалізації проєкту – 5 балів.
  • виконання завдання 2 (шляхи вирішення проблеми): обґрунтованість проєкту, план реалізації, визначення ресурсів, очікуваних результатів, ризиків реалізації проєкту – 5 балів.
  • культура представлення (мовлення, впевненість, артистичність) – 5 балів.
  • дизайн, мультимедійні засоби, дотримання регламенту (не більше 10 хв) – 5 балів.

Сумарна оцінка: 30 балів.

До розгляду були представлені такі проєкти:

  1. Інстаграм-блог «Академічна доброчесність запорука якісної освіти»

Анна Патинок, студентка IV курсу спеціальності 013 Початкова освіта Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка; Юлія Васько, Анастасія Яременко, Оксана Луцюк, Ольга Оголь, студентки ІІ курсу спеціальності 012 «Дошкільна освіта»  Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка;

  1. «Fifty Shades of Copycat»: серія заходів, спрямованих на зменшення випадків порушень академічної доброчесності

Катерина Бровко, старша викладачка кафедри іноземних мов і методик їх навчання Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, докторка філософії; Альона Слюнько, студентка І курсу спеціальності 012 «Дошкільна освіта»  Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка.

  1. Інфографіка «Академічна доброчесність у системі вищої освіти України»

Марія Даценко, аспірантка ІІ року навчання спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» Педагогічного інституту, викладачка кафедри музикознавства та музичної освіти Інституту мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка.

  1. Візуальна реклама «Від академічної доброчесності до професійного успіху в Київському університеті імені Бориса Грінченка»

Анастасія Рудницька, аспірантка І року навчання спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки»  Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка.  

  1. Програма просвітницьких заходів «Музика без плагіату»

Крістіна Хлонь, студентка ІІ курсу спеціальності 025 «Музичне мистецтво»  Комунального закладу вищої освіти Київської обласної ради «Академія мистецтв імені Павла Чубинського»; Антон Голінко, студент ІІ курсу спеціальності 025 Музичне мистецтво Комунального закладу вищої освіти Київської обласної ради «Академія мистецтв імені Павла Чубинського»; Констянтин Бузенко, студент І курсу спеціальності 025 «Музичне мистецтво»  Комунального закладу вищої освіти Київської обласної ради «Академія мистецтв імені Павла Чубинського».

Представлені на конкурс дослідження були виконані на високому науковому рівні, а перше місце вибороли одразу два проєкти  – «Fifty Shades of Copycat» та «Музика без плагіату».

Раніше Ради молодих учених факультету філології, психології та педагогіки Анна Павельєва та Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Київського університету імені Бориса Грінченка провели наукову кав'ярню «333 кілометри наукової доброчесності в дії», присвячену питанням академічної доброчесності в Україні та за кордоном, учасники наукового гуртка «Філологія» пройшли онлайн-курс «Академічна доброчесність для викладачів», викладачі та студенти взяли участь в тренінгу з питань охорони та захисту авторського права в контексті академічної доброчесності, студенти та викладачі навчалися запобігати корупційним правопорушенням,  а студентам розповіли як запобігати та вчасно повідомляти про корупційні правопорушення.

Медіа-центр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»